Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 19.12.2017 г. за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

16.03.2020 г. 15.04.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

4975-K

Област на политика

Образование

Целите, които се поставят с основните изменения и допълнения на Наредбата, са свързани с повишаване интереса на учениците към учене и с формирането на умения в учениците, чрез които да прилагат знанията си на практика. Оптимизирането на учебното съдържание в учебниците е една от предпоставките за смяна на фокуса в обучението от преподаване на знания към овладяване на ключови компетентности и развитието на способности да се решават проблеми. Усвояването на определено учебно съдържание не трябва да се изчерпва само в придобиването на обем от знания и възпроизвеждането на основни понятия, факти, закони, правила и т.н., а и с практическата насоченост на придобитите знания и със способността на учениците да правят пряка връзка с дейностите.

Отговорна институция

Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Шофьорски курсове в училище

Имайки се предвид както черната статистика по пътищата, така и факта, че днес се очаква всеки да може да управлява МПС, възможно ли е да акуализирате образователното съдържание и всеки ученик да бъде обучаван в горните класове както на теория и така и на практика, и да държи теоретически и практически шофьорски изпит в училището, което посещава.

Шофьорски курсове в училище

Имайки се предвид както черната статистика по пътищата, така и факта, че днес се очаква всеки да може да управлява МПС, възможно ли е да акуализирате образователното съдържание и всеки ученик да бъде обучаван в горните класове както на теория и така и на практика, и да държи теоретически и практически шофьорски изпит в училището, което посещава.

Материални предпоставки за постигане на целта

Способностите не се развиват "на сухо" с книжки, а с ръце.

На децата им трябва

- градинка, за да съдят и наблюдават как се развива едно растение от семе.

- пиано, цигулка, кларинет, барабан, за да се научат да свирят

- шевна машина, за да се научат да шият

- трион, за да се научат да реже

- боички и платна, за да рисуват

- итн

А на учителите може да им се предоставя информация в елекронен формат или те да си я обменят.

Вместо книжки за едни и други "книжки" за други, не е ли по-добре да опишете каква материална база е необходима и да предоставите необходимите предпоставки за постигане на целта?! Междудругото такива ТНТМ центрове имаше и по времето по соца, но нещо не бяха доотценени и материалната база "изчезна".

Материални предпоставки за постигане на целта

Способностите не се развиват "на сухо" с книжки, а с ръце.

На децата им трябва

- градинка, за да съдят и наблюдават как се развива едно растение от семе.

- пиано, цигулка, кларинет, барабан, за да се научат да свирят

- шевна машина, за да се научат да шият

- трион, за да се научат да реже

- боички и платна, за да рисуват

- итн

А на учителите може да им се предоставя информация в елекронен формат или те да си я обменят.

Вместо книжки за едни и други "книжки" за други, не е ли по-добре да опишете каква материална база е необходима и да предоставите необходимите предпоставки за постигане на целта?! Междудругото такива ТНТМ центрове имаше и по времето по соца, но нещо не бяха доотценени и материалната база "изчезна".

Въпрос за липсващо учебно съдържание, изисквано от Учебната програма...

Благодаря! Крайно време беше! Поздравления!

Как ще се процедира в случаите, когато в учебниците НЕ е включено съдържание, изисквано от съответната Учебната програма?

Да поясня - в Учебната програма по английски език за 2 клас ясно и недвусмислено е подчертано, че трябва да се обърне специално внимание на ограмотяването на децата, като то е съобразено с ограмотителния процес в родния език. В нито един от одобрените учебници, обаче, не е обособено учебно съдържание, отговарящо на това изискване. Повърхностно се "преговарят" букви (по 3-4 на урок) с 1-2 думи като пример за всяка буква. Приема се, че децата вече знаят буквите отнякъде, а щом могат да четат на български, значи могат да четат и на английската латиница. Липсата на този обособен ограмотителен етап превърща първата година от изучаването на езика в кошмар за учители, ученици и родители, като последните са принудени да записват децата в школи и на уроци.... Смятам, че учебниците по английски език за 2 клас задължително и веднага трябва да се преразгледат, като се префокусират към обособен процес на ограмотяване, за сметка на изтегляне за по-късен етап на изобилието от текстове, които децата нито могат да прочетат, нито да разберат. 

Благодаря за вниманието.

Въпрос за липсващо учебно съдържание, изисквано от Учебната програма...

Благодаря! Крайно време беше! Поздравления!

Как ще се процедира в случаите, когато в учебниците НЕ е включено съдържание, изисквано от съответната Учебната програма?

Да поясня - в Учебната програма по английски език за 2 клас ясно и недвусмислено е подчертано, че трябва да се обърне специално внимание на ограмотяването на децата, като то е съобразено с ограмотителния процес в родния език. В нито един от одобрените учебници, обаче, не е обособено учебно съдържание, отговарящо на това изискване. Повърхностно се "преговарят" букви (по 3-4 на урок) с 1-2 думи като пример за всяка буква. Приема се, че децата вече знаят буквите отнякъде, а щом могат да четат на български, значи могат да четат и на английската латиница. Липсата на този обособен ограмотителен етап превърща първата година от изучаването на езика в кошмар за учители, ученици и родители, като последните са принудени да записват децата в школи и на уроци.... Смятам, че учебниците по английски език за 2 клас задължително и веднага трябва да се преразгледат, като се префокусират към обособен процес на ограмотяване, за сметка на изтегляне за по-късен етап на изобилието от текстове, които децата нито могат да прочетат, нито да разберат. 

Благодаря за вниманието.

История

  • Начало на обществената консултация

    16.03.2020

  • Приключване на консултацията

    15.04.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте