Целите, които се поставят с основните изменения и допълнения на Наредбата, са свързани с повишаване интереса на учениците към учене и с формирането на умения в учениците, чрез които да прилагат знанията си на практика. Оптимизирането на учебното съдържание в учебниците е една от предпоставките за смяна на фокуса в обучението от преподаване на знания към овладяване на ключови компетентности и развитието на способности да се решават проблеми. Усвояването на определено учебно съдържание не трябва да се изчерпва само в придобиването на обем от знания и възпроизвеждането на основни понятия, факти, закони, правила и т.н., а и с практическата насоченост на придобитите знания и със способността на учениците да правят пряка връзка с дейностите.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Способностите не се развиват "на сухо" с книжки, а с ръце.
На децата им трябва
- градинка, за да съдят и наблюдават как се развива едно растение от семе.
- пиано, цигулка, кларинет, барабан, за да се научат да свирят
- шевна машина, за да се научат да шият
- трион, за да се научат да реже
- боички и платна, за да рисуват
- итн
А на учителите може да им се предоставя информация в елекронен формат или те да си я обменят.
Вместо книжки за едни и други "книжки" за други, не е ли по-добре да опишете каква материална база е необходима и да предоставите необходимите предпоставки за постигане на целта?! Междудругото такива ТНТМ центрове имаше и по времето по соца, но нещо не бяха доотценени и материалната база "изчезна".
Способностите не се развиват "на сухо" с книжки, а с ръце.
На децата им трябва
- градинка, за да съдят и наблюдават как се развива едно растение от семе.
- пиано, цигулка, кларинет, барабан, за да се научат да свирят
- шевна машина, за да се научат да шият
- трион, за да се научат да реже
- боички и платна, за да рисуват
- итн
А на учителите може да им се предоставя информация в елекронен формат или те да си я обменят.
Вместо книжки за едни и други "книжки" за други, не е ли по-добре да опишете каква материална база е необходима и да предоставите необходимите предпоставки за постигане на целта?! Междудругото такива ТНТМ центрове имаше и по времето по соца, но нещо не бяха доотценени и материалната база "изчезна".
Благодаря! Крайно време беше! Поздравления!
Как ще се процедира в случаите, когато в учебниците НЕ е включено съдържание, изисквано от съответната Учебната програма?
Да поясня - в Учебната програма по английски език за 2 клас ясно и недвусмислено е подчертано, че трябва да се обърне специално внимание на ограмотяването на децата, като то е съобразено с ограмотителния процес в родния език. В нито един от одобрените учебници, обаче, не е обособено учебно съдържание, отговарящо на това изискване. Повърхностно се "преговарят" букви (по 3-4 на урок) с 1-2 думи като пример за всяка буква. Приема се, че децата вече знаят буквите отнякъде, а щом могат да четат на български, значи могат да четат и на английската латиница. Липсата на този обособен ограмотителен етап превърща първата година от изучаването на езика в кошмар за учители, ученици и родители, като последните са принудени да записват децата в школи и на уроци.... Смятам, че учебниците по английски език за 2 клас задължително и веднага трябва да се преразгледат, като се префокусират към обособен процес на ограмотяване, за сметка на изтегляне за по-късен етап на изобилието от текстове, които децата нито могат да прочетат, нито да разберат.
Благодаря за вниманието.
Благодаря! Крайно време беше! Поздравления!
Как ще се процедира в случаите, когато в учебниците НЕ е включено съдържание, изисквано от съответната Учебната програма?
Да поясня - в Учебната програма по английски език за 2 клас ясно и недвусмислено е подчертано, че трябва да се обърне специално внимание на ограмотяването на децата, като то е съобразено с ограмотителния процес в родния език. В нито един от одобрените учебници, обаче, не е обособено учебно съдържание, отговарящо на това изискване. Повърхностно се "преговарят" букви (по 3-4 на урок) с 1-2 думи като пример за всяка буква. Приема се, че децата вече знаят буквите отнякъде, а щом могат да четат на български, значи могат да четат и на английската латиница. Липсата на този обособен ограмотителен етап превърща първата година от изучаването на езика в кошмар за учители, ученици и родители, като последните са принудени да записват децата в школи и на уроци.... Смятам, че учебниците по английски език за 2 клас задължително и веднага трябва да се преразгледат, като се префокусират към обособен процес на ограмотяване, за сметка на изтегляне за по-късен етап на изобилието от текстове, които децата нито могат да прочетат, нито да разберат.
Благодаря за вниманието.
16.03.2020
15.04.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Имайки се предвид както черната статистика по пътищата, така и факта, че днес се очаква всеки да може да управлява МПС, възможно ли е да акуализирате образователното съдържание и всеки ученик да бъде обучаван в горните класове както на теория и така и на практика, и да държи теоретически и практически шофьорски изпит в училището, което посещава.
Имайки се предвид както черната статистика по пътищата, така и факта, че днес се очаква всеки да може да управлява МПС, възможно ли е да акуализирате образователното съдържание и всеки ученик да бъде обучаван в горните класове както на теория и така и на практика, и да държи теоретически и практически шофьорски изпит в училището, което посещава.