Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

05.05.2020 г. 04.06.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

5070-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

---
Отговорна дирекция:Данъчна политика
E-mail:taxpolicy@minfin.bg

 

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Предложения по Проект на ПИД на ППЗАДС

С настоящото бихме желали да отправим предложения за оптимизиране на текстовете в Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове (ППИДППЗАДС), публикуван за обществена консултация на 05.05.2020, както следва:

Предложение 1:

За изискванията по чл.56к, ал. 8, т.5-9, т.15 и ал.10, т.3 да бъде указано, че важат само в случаите по чл.47б, ал. 3 от ЗАДС

Мотиви по Предложение 1:

Изискванията към видеокамерите и регистраторите, посочени в ППИДППЗАДС, не са различни за различните точки на монтаж на видеокамерите и за различната функция, която същите ще изпълняват – наблюдение на транспортни средства и наблюдение на хора. Някои от изброените изисквания са приложими и биха имали технически смисъл само в случаите по чл.47б, ал. 3 от ЗАДС. В случай, че всички изброени изисквания се отнасят и за случаите по чл.47б, ал.4а от ЗАДС това ще доведе до нецелесъобразно оскъпяване на системата за видеонаблюдение.

 

Предложение 2:

Да отпадне буква „б“ от чл. 56к, ал. 14, т.5

Мотиви по Предложение 2:

В случай на повреда на твърдия диска на видеорегистратора, обикновено твърдия диск не може да изпълнява основната си функция да осъществи запис на информация, в т.ч. и дата и час на повредата му. Информацията ще бъде регистрирана по смисъла на ал. 11, т.2

 

Предложение 3:

Към текста в чл. 56к, ал.15 да бъде допълнено „освен в случаите, в които системата за видеонаблюдение и контрол не разполага с функция за изтриване на запис и такава команда и/или бутон липсват в потребителския интерфейс“

Мотиви по Предложение 3:

Технически не е възможно да се регистрира опит за изтриване на информация ако не съществува практическа възможност за изтриването й.

 

Предложение 4:

Към текста на чл. 56к, ал. 16 да се добави, че изискването не важи в случаите, в които системата е конфигурирана по начин, по който е осигурено съхранение на информацията по чл. 56к, ал.14 за период от 3 месеца.

Мотиви по Предложение 4:

Архивирането на информацията от видеорегистратора, както и изтриването й след изтичане на сроковете по чл. 56к, ал.15 са процеси, които не е възможно да бъдат автоматизирани. В случаите по чл. 56к, ал. 16, лицензираните складодържатели ще бъдат принудени да осигурят допълнителен ресурс.

 

Предложение 5:

Текстът в чл.56л, ал.14 да се преработи в практически работим, или да се укаже, че е валиден само в случаите складодържатели с денонощен работен режим, или да отпадне

Мотиви по Предложение 5:

В извънработно време (в периода 17:00 - 08:00ч в делнични дни и 00:00 – 23:59ч в почивни и празнични дни) не е възможно информацията по чл.56л, ал.14 да достигне до отговорните лица в сроковете по същия текст. Текстът ще наложи въвеждане на денонощен охранителен режим с физическа охрана, която да е и упълномощено лице да представлява дружеството -  лицензиран складодържател, пред Агенция Митници.

 

Предложение 6:

В текстът в чл. 56н, ал. 3 да се укаже, че изтриване и промяна на данните за автентикация са допустими само от администратора на системата от страна на лицензирания складодържател и/или от страна на лицата, отговорни за гаранционно обслужване и поддръжка на системата по смисъла на чл. 56м, ал. 4., като се въведе запис за такова действие.

Мотиви по Предложение 6:

Създаването, коригиране на правата и изтриването на потребители на системата, с които лицензираният складодържател е сключил трудов договор или съответно е прекратил такъв, е стандартна и необходима функция по администрирането на системата за видеонаблюдение.

 

Предложение 7:

Да отпадне текстът по чл.56н, ал.5. В случай на отхвърляне на предложението, да се дефинира по-точно изразът „действия от чувствителен характер“.

Мотиви по Предложение 7:

Dual User функционалността е присъща за много ограничен и специфичен кръг от системи за видеонаблюдение, най-често в банковия сектор. Посредством администриране на потребители на системата за видеонаблюдение и контрол и техните права, администраторът може да ограничава правата за всеки потребител по начин, по който да постигне същият ефект като при Dual User автентикация. С други думи, при самото създаване на потребител на системата, е налице Dual User автентикация, тъй като администраторът, със своите данни за автентикация е задал права, които са изпълними с данните за автентикация на потребителя. Друга алтернатива на Dual User автентикация е VPN връзка-тунел за достъп до статичните ай пи адреси на цифровите видеорегистратори.

С уважажение,

Емил Георгиев

Директор Управление

Нюанс БГ АД

Предложения по Проект на ПИД на ППЗАДС

С настоящото бихме желали да отправим предложения за оптимизиране на текстовете в Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове (ППИДППЗАДС), публикуван за обществена консултация на 05.05.2020, както следва:

Предложение 1:

За изискванията по чл.56к, ал. 8, т.5-9, т.15 и ал.10, т.3 да бъде указано, че важат само в случаите по чл.47б, ал. 3 от ЗАДС

Мотиви по Предложение 1:

Изискванията към видеокамерите и регистраторите, посочени в ППИДППЗАДС, не са различни за различните точки на монтаж на видеокамерите и за различната функция, която същите ще изпълняват – наблюдение на транспортни средства и наблюдение на хора. Някои от изброените изисквания са приложими и биха имали технически смисъл само в случаите по чл.47б, ал. 3 от ЗАДС. В случай, че всички изброени изисквания се отнасят и за случаите по чл.47б, ал.4а от ЗАДС това ще доведе до нецелесъобразно оскъпяване на системата за видеонаблюдение.

 

Предложение 2:

Да отпадне буква „б“ от чл. 56к, ал. 14, т.5

Мотиви по Предложение 2:

В случай на повреда на твърдия диска на видеорегистратора, обикновено твърдия диск не може да изпълнява основната си функция да осъществи запис на информация, в т.ч. и дата и час на повредата му. Информацията ще бъде регистрирана по смисъла на ал. 11, т.2

 

Предложение 3:

Към текста в чл. 56к, ал.15 да бъде допълнено „освен в случаите, в които системата за видеонаблюдение и контрол не разполага с функция за изтриване на запис и такава команда и/или бутон липсват в потребителския интерфейс“

Мотиви по Предложение 3:

Технически не е възможно да се регистрира опит за изтриване на информация ако не съществува практическа възможност за изтриването й.

 

Предложение 4:

Към текста на чл. 56к, ал. 16 да се добави, че изискването не важи в случаите, в които системата е конфигурирана по начин, по който е осигурено съхранение на информацията по чл. 56к, ал.14 за период от 3 месеца.

Мотиви по Предложение 4:

Архивирането на информацията от видеорегистратора, както и изтриването й след изтичане на сроковете по чл. 56к, ал.15 са процеси, които не е възможно да бъдат автоматизирани. В случаите по чл. 56к, ал. 16, лицензираните складодържатели ще бъдат принудени да осигурят допълнителен ресурс.

 

Предложение 5:

Текстът в чл.56л, ал.14 да се преработи в практически работим, или да се укаже, че е валиден само в случаите складодържатели с денонощен работен режим, или да отпадне

Мотиви по Предложение 5:

В извънработно време (в периода 17:00 - 08:00ч в делнични дни и 00:00 – 23:59ч в почивни и празнични дни) не е възможно информацията по чл.56л, ал.14 да достигне до отговорните лица в сроковете по същия текст. Текстът ще наложи въвеждане на денонощен охранителен режим с физическа охрана, която да е и упълномощено лице да представлява дружеството -  лицензиран складодържател, пред Агенция Митници.

 

Предложение 6:

В текстът в чл. 56н, ал. 3 да се укаже, че изтриване и промяна на данните за автентикация са допустими само от администратора на системата от страна на лицензирания складодържател и/или от страна на лицата, отговорни за гаранционно обслужване и поддръжка на системата по смисъла на чл. 56м, ал. 4., като се въведе запис за такова действие.

Мотиви по Предложение 6:

Създаването, коригиране на правата и изтриването на потребители на системата, с които лицензираният складодържател е сключил трудов договор или съответно е прекратил такъв, е стандартна и необходима функция по администрирането на системата за видеонаблюдение.

 

Предложение 7:

Да отпадне текстът по чл.56н, ал.5. В случай на отхвърляне на предложението, да се дефинира по-точно изразът „действия от чувствителен характер“.

Мотиви по Предложение 7:

Dual User функционалността е присъща за много ограничен и специфичен кръг от системи за видеонаблюдение, най-често в банковия сектор. Посредством администриране на потребители на системата за видеонаблюдение и контрол и техните права, администраторът може да ограничава правата за всеки потребител по начин, по който да постигне същият ефект като при Dual User автентикация. С други думи, при самото създаване на потребител на системата, е налице Dual User автентикация, тъй като администраторът, със своите данни за автентикация е задал права, които са изпълними с данните за автентикация на потребителя. Друга алтернатива на Dual User автентикация е VPN връзка-тунел за достъп до статичните ай пи адреси на цифровите видеорегистратори.

С уважажение,

Емил Георгиев

Директор Управление

Нюанс БГ АД

Към проекта за изменение на ПП на Закона за акцизите и данъчните складове - глава три, нов р. шест

Предлагам предвидените изменения в ПП на ЗАДС , вчастта за видео наблююдение да не се отнасят до данъчните складове - предприятия за производство и складиране на вино (само на вино!).

Мотиви:

1. Разходите, необходими за изпълнението на предлаганото изграждане на видеонаблюдение върху данъчните складове с параметри и обхват залегнали в ПП са непосилни за повечето производители на вино, при това са неоправдани с оглед на факта, че поне за сега виното е акцизна стока с акциз равен на нула, т.е. в предлаганата мярка  няма потенциал за увеличаване приходите в бюджета.

2. Много често данъчните складове - предприятия за винопроизводство, нямат възможност да отговорят на условията за изграждането на подобна система за видеонаблюдение. Повечето такива предприятия са отделни сгради с рампи в общ стопански двор, много често са обект за винен туризъм имат дегустационни,  в непосредствена близост имат паркинг за посетители, понякога и заведение за храненее. извън работно време такива обекти често се охраняват само от СОТ, понякога СОТ+ един човек жива охрана. Тези реалности правят невъзможни за изпълнение редица изисквания на предложения за обсъждане ПП, например изискванията за регистрация на всички "влизащи и излизащи" от данъчния склад транспортни средства, както и за "преминаващи" такива. Без назначаването на специален дежурен персонал не може да се отговори и на изискването за уведомяване на Агенция Митници за настъпили технически проблеми за период повече от 15 минути.

3. Предлаганата промяна на Закона е непосилна за данъчните складове -предприятия на винопроизводителите, които рядко надхвърлят годишен обем на производството около 300-500 тона вино, обекти са на прохождащият винен туризъм и работят в условия на много ограничени финансови възможности.

Надявам се аргументите ми да бъдат взети предвид.

Никола Зикатанов

Управител на  Винарска изва Вила Мелник ООД

тел. 0888802140

Към проекта за изменение на ПП на Закона за акцизите и данъчните складове - глава три, нов р. шест

Предлагам предвидените изменения в ПП на ЗАДС , вчастта за видео наблююдение да не се отнасят до данъчните складове - предприятия за производство и складиране на вино (само на вино!).

Мотиви:

1. Разходите, необходими за изпълнението на предлаганото изграждане на видеонаблюдение върху данъчните складове с параметри и обхват залегнали в ПП са непосилни за повечето производители на вино, при това са неоправдани с оглед на факта, че поне за сега виното е акцизна стока с акциз равен на нула, т.е. в предлаганата мярка  няма потенциал за увеличаване приходите в бюджета.

2. Много често данъчните складове - предприятия за винопроизводство, нямат възможност да отговорят на условията за изграждането на подобна система за видеонаблюдение. Повечето такива предприятия са отделни сгради с рампи в общ стопански двор, много често са обект за винен туризъм имат дегустационни,  в непосредствена близост имат паркинг за посетители, понякога и заведение за храненее. извън работно време такива обекти често се охраняват само от СОТ, понякога СОТ+ един човек жива охрана. Тези реалности правят невъзможни за изпълнение редица изисквания на предложения за обсъждане ПП, например изискванията за регистрация на всички "влизащи и излизащи" от данъчния склад транспортни средства, както и за "преминаващи" такива. Без назначаването на специален дежурен персонал не може да се отговори и на изискването за уведомяване на Агенция Митници за настъпили технически проблеми за период повече от 15 минути.

3. Предлаганата промяна на Закона е непосилна за данъчните складове -предприятия на винопроизводителите, които рядко надхвърлят годишен обем на производството около 300-500 тона вино, обекти са на прохождащият винен туризъм и работят в условия на много ограничени финансови възможности.

Надявам се аргументите ми да бъдат взети предвид.

Никола Зикатанов

Управител на  Винарска изва Вила Мелник ООД

тел. 0888802140

История

  • Начало на обществената консултация

    05.05.2020

  • Приключване на консултацията

    04.06.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте