Предложените промени са насочени към намаляване на загубите в сектора, причинени от пандемията COVID-19.
Предвижда се Република България да прилага мярка „Кризисно съхранение на вино“. Мярката ще бъде в сила само през финансовата 2020 г. и е насочена към винопроизводителите, които няма да успеят в близките месеци да реализират продукцията си от вино.
Отговорна структура:
дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“,
МЗХГ
Електронeн адрес:
ktuteva@mzh.government.bg
Министерство на земеделието, храните и горите
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Предвидената в проекта регулация на хипотезата в параграф 3, ал.9 е коректна и необходима - да се даде възможност да кандидатстват по тази мярка, която е предизвикана от извънредни обстоятелства, и предприятия които са в процес на изпълнение на други проекти по други мерки, например "Инвестиции в предприятия".
Може би предложеният текст трябва да се прецизира, например да се запише, че хипотезата на Чл.56, ал.9 не се прилага и няма ограничения за подаване и одобряване на заявления по тази мярка, независимо от етапа на изпълнение на проекти по други мерки, вкл. "Инвестиции в предприятия".
Съображения за затруднение на администрацията или неравнопоставеност на бенефициентите не са сериозни.
Никола Зикатанов
Управител на Винарска изба Вила Мелник ООД
Предвидената в проекта регулация на хипотезата в параграф 3, ал.9 е коректна и необходима - да се даде възможност да кандидатстват по тази мярка, която е предизвикана от извънредни обстоятелства, и предприятия които са в процес на изпълнение на други проекти по други мерки, например "Инвестиции в предприятия".
Може би предложеният текст трябва да се прецизира, например да се запише, че хипотезата на Чл.56, ал.9 не се прилага и няма ограничения за подаване и одобряване на заявления по тази мярка, независимо от етапа на изпълнение на проекти по други мерки, вкл. "Инвестиции в предприятия".
Съображения за затруднение на администрацията или неравнопоставеност на бенефициентите не са сериозни.
Никола Зикатанов
Управител на Винарска изба Вила Мелник ООД
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
Предлагам §3 да отпадне.
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
Предлагам §3 да отпадне.
Чл. 89. (1) Подпомагането по мярка „Кризисно съхранение на вино“ обхваща дейността по временното оттегляне от пазара и съхранението на вино в данъчни складове или собствени помещения за съхранение в обекти за производство на вино.
(2) Мярката се прилага за произведени в страната вина, временно оттеглени от пазара и съхранени в данъчни складове или помещения за съхранение в обекти за производство на вино, поради липса на възможност за търговска реализация. Мярката не се прилага по отношение на плодови вина.
За да бъде оттеглено от пазара, виното следва да е било на него (на пазара), т.е. следва веднъж да е напуснало винарското предприятие, без значение дали има издаден лиценз за управление на данъчен склад или регистрирано по реда на чл. 56 от ЗАДС и след това отново да бъде върнато в данъчния склад/винарското предприятие, регистрирано по реда на чл. 56 от ЗАДС.
Това би обезсмислило кандидатстване за предоставяне на помощта, тъй като би било свързано с логистични разходи, многократно надвишаващи предлаганата финансова помощ от 0.04 лв./л. и би било свързано е с начисляване на ДДС върху доставките.
Предлагам текстът да бъде преформулиран като бъдат взети предвид горните бележки и същият се съобрази с изискванията на Закона за акцизните и данъчни складове и Закона за счетоводството.
Чл. 90. (1) За финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ могат да кандидатстват:
1. винарски предприятия;
2. организации на производители, асоциации на организации на производители и междубраншови организации в сектор винено грозде, признати съгласно Наредба № 12 от 2015 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на земеделски продукти, асоциации на организации на производители и междубраншови организации и на групи производители.
Организациите на производители са регистрирани по ЗОНЦ или по ЗЗД като в първия случай не упражняват търговска дейност, съответно виното, обект на подпомагане, не е собственост на организацията и не може да отговаря на специфичните изисквания, поставени в ЗВСН, ЗАДС и в Наредба 6/26.10.2018 г.
Предлагам т. 2 от чл. 90, ал. 1 да отпадне, съответно да бъдат коригирани следващите точки.
получени след технологични манипулации върху вина, внос от трети страни.
Чл. 92. (1) Изпълнителният директор на ДФЗ със заповед определя периода за прием по мярката, бюджета по мярката и утвърждава образците на документи за кандидатстване по мярката.
(2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
Предлагам заявленията да бъдат подавани по електронен път като бъдат подписвани с КЕП, в т.ч. и всички приложими към заявлението документи.
………………
(11) Заявлението
за предоставяне на финансова помощ получава пълен отказ, когато:
………..
6. се установи, че вината не са произведени в страната и/или са плодови вина.
Предлагам т. 6 да бъде допълнена със следния текст „ или са получени след технологични манипулации върху вина, внос от трети страни“.
Чл. 89. (1) Подпомагането по мярка „Кризисно съхранение на вино“ обхваща дейността по временното оттегляне от пазара и съхранението на вино в данъчни складове или собствени помещения за съхранение в обекти за производство на вино.
(2) Мярката се прилага за произведени в страната вина, временно оттеглени от пазара и съхранени в данъчни складове или помещения за съхранение в обекти за производство на вино, поради липса на възможност за търговска реализация. Мярката не се прилага по отношение на плодови вина.
За да бъде оттеглено от пазара, виното следва да е било на него (на пазара), т.е. следва веднъж да е напуснало винарското предприятие, без значение дали има издаден лиценз за управление на данъчен склад или регистрирано по реда на чл. 56 от ЗАДС и след това отново да бъде върнато в данъчния склад/винарското предприятие, регистрирано по реда на чл. 56 от ЗАДС.
Това би обезсмислило кандидатстване за предоставяне на помощта, тъй като би било свързано с логистични разходи, многократно надвишаващи предлаганата финансова помощ от 0.04 лв./л. и би било свързано е с начисляване на ДДС върху доставките.
Предлагам текстът да бъде преформулиран като бъдат взети предвид горните бележки и същият се съобрази с изискванията на Закона за акцизните и данъчни складове и Закона за счетоводството.
Чл. 90. (1) За финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ могат да кандидатстват:
1. винарски предприятия;
2. организации на производители, асоциации на организации на производители и междубраншови организации в сектор винено грозде, признати съгласно Наредба № 12 от 2015 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на земеделски продукти, асоциации на организации на производители и междубраншови организации и на групи производители.
Организациите на производители са регистрирани по ЗОНЦ или по ЗЗД като в първия случай не упражняват търговска дейност, съответно виното, обект на подпомагане, не е собственост на организацията и не може да отговаря на специфичните изисквания, поставени в ЗВСН, ЗАДС и в Наредба 6/26.10.2018 г.
Предлагам т. 2 от чл. 90, ал. 1 да отпадне, съответно да бъдат коригирани следващите точки.
получени след технологични манипулации върху вина, внос от трети страни.
Чл. 92. (1) Изпълнителният директор на ДФЗ със заповед определя периода за прием по мярката, бюджета по мярката и утвърждава образците на документи за кандидатстване по мярката.
(2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
Предлагам заявленията да бъдат подавани по електронен път като бъдат подписвани с КЕП, в т.ч. и всички приложими към заявлението документи.
………………
(11) Заявлението
за предоставяне на финансова помощ получава пълен отказ, когато:
………..
6. се установи, че вината не са произведени в страната и/или са плодови вина.
Предлагам т. 6 да бъде допълнена със следния текст „ или са получени след технологични манипулации върху вина, внос от трети страни“.
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
5. се установи несъответствие с изискванията за допустимост към кандидата;
6. се установи, че вината не са произведени в страната и/или са плодови вина.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
5. се установи несъответствие с изискванията за допустимост към кандидата;
6. се установи, че вината не са произведени в страната и/или са плодови вина.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
3. кандидатът попречи на извършването на проверка на място по чл. 93, ал. 2 с изключение на случаите на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
3. кандидатът попречи на извършването на проверка на място по чл. 93, ал. 2 с изключение на случаите на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
2. кандидатът е представил пред ДФЗ декларация и/или документ с невярно съдържание, неистински и/или подправен документ;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 95 (3) Отказ за изплащане на цялата финансова помощ по подаденото заявление за плащане получава пълен отказ, когато:
2. кандидатът е представил пред ДФЗ декларация и/или документ с невярно съдържание, неистински и/или подправен документ;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 94 (1) В срок от 2 работни дни след изтичането на договорения период за складиране на всички партиди вино, ползвателят на финансова помощ, подава в ЦУ на ДФ „Земеделие“ заявление за плащане по образец. Към заявлението се прилагат:
1. документи, удостоверяващи периода на съхранение на заявените за подпомагане партиди и количества вина;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 94 (1) В срок от 2 работни дни след изтичането на договорения период за складиране на всички партиди вино, ползвателят на финансова помощ, подава в ЦУ на ДФ „Земеделие“ заявление за плащане по образец. Към заявлението се прилагат:
1. документи, удостоверяващи периода на съхранение на заявените за подпомагане партиди и количества вина;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 94 (1) В срок от 2 работни дни след изтичането на договорения период за складиране на всички партиди вино, ползвателят на финансова помощ, подава в ЦУ на ДФ „Земеделие“ заявление за плащане по образец. Към заявлението се прилагат:
1. заверен препис на изрично нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от упълномощено лице;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 94 (1) В срок от 2 работни дни след изтичането на договорения период за складиране на всички партиди вино, ползвателят на финансова помощ, подава в ЦУ на ДФ „Земеделие“ заявление за плащане по образец. Към заявлението се прилагат:
1. заверен препис на изрично нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от упълномощено лице;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (7) Ползвателят на помощта се задължава в срок от 10 работни дни преди изтичането на периода за съхранение на всяка партида вино, писмено да уведоми ДФЗ.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (7) Ползвателят на помощта се задължава в срок от 10 работни дни преди изтичането на периода за съхранение на всяка партида вино, писмено да уведоми ДФЗ.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (5) В случай че заявената финансова помощ от всички кандидати надхвърля бюджета, определен със заповед на изпълнителния директор съгласно чл. 92, ал. 1, необходимите средства за подпомагане на всички кандидати могат да се осигурят след решение на Постоянната работна група по чл. 4, ал. 1 за преразпределяне между мерките на бюджета по Националната програма. Допълнителният бюджет по мярката се определя със заповед на изпълнителния директор на ДФЗ.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (5) В случай че заявената финансова помощ от всички кандидати надхвърля бюджета, определен със заповед на изпълнителния директор съгласно чл. 92, ал. 1, необходимите средства за подпомагане на всички кандидати могат да се осигурят след решение на Постоянната работна група по чл. 4, ал. 1 за преразпределяне между мерките на бюджета по Националната програма. Допълнителният бюджет по мярката се определя със заповед на изпълнителния директор на ДФЗ.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (4) В случай че при проверката на място по ал. 2 се установи неспазване на договорените задълженията, финансовата помощ не се изплаща и изпълнителният директор на ДФЗ издава заповед за отказ за изплащане на финансовата помощ в срок от 5 работни дни от извършването на проверката на място. Заповедта подлежи на обжалване по реда на АПК.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (4) В случай че при проверката на място по ал. 2 се установи неспазване на договорените задълженията, финансовата помощ не се изплаща и изпълнителният директор на ДФЗ издава заповед за отказ за изплащане на финансовата помощ в срок от 5 работни дни от извършването на проверката на място. Заповедта подлежи на обжалване по реда на АПК.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (3) Финансовата помощ се изплаща до 15 октомври 2020 г., когато при проверката на място по ал. 2 не е установено неспазване на задълженията в договора по чл. 92, ал. 13.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (3) Финансовата помощ се изплаща до 15 октомври 2020 г., когато при проверката на място по ал. 2 не е установено неспазване на задълженията в договора по чл. 92, ал. 13.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (2) След изтичане на договора в края на периода на съхранението на виното в данъчния склад/помещението, но не по-късно от 5 дни от изтичането на договора по чл. 92, ал. 13, ДФЗ извършва проверка на място за установяване спазването на договорните задължения и съответствието за наливните партиди с информацията от производствените дневници.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 93. (2) След изтичане на договора в края на периода на съхранението на виното в данъчния склад/помещението, но не по-късно от 5 дни от изтичането на договора по чл. 92, ал. 13, ДФЗ извършва проверка на място за установяване спазването на договорните задължения и съответствието за наливните партиди с информацията от производствените дневници.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(12) В срок от един ден след издаването на заповедта по ал. 10 ДФЗ уведомява кандидата, като му изпраща заповедта за одобрение по пощата с обратна разписка или по посочения в заявлението по ал. 2 електронен адрес.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(12) В срок от един ден след издаването на заповедта по ал. 10 ДФЗ уведомява кандидата, като му изпраща заповедта за одобрение по пощата с обратна разписка или по посочения в заявлението по ал. 2 електронен адрес.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(10) В срок от 5 работни дни от получаване на резултатите от проверките на място по ал. 8 и получаване на допълнителна информация по ал. 9, изпълнителният директор на ДФЗ със заповед:
2. мотивирано отхвърля подаденото заявление; заповедта се съобщава и подлежи на обжалване по реда на АПК.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(10) В срок от 5 работни дни от получаване на резултатите от проверките на място по ал. 8 и получаване на допълнителна информация по ал. 9, изпълнителният директор на ДФЗ със заповед:
2. мотивирано отхвърля подаденото заявление; заповедта се съобщава и подлежи на обжалване по реда на АПК.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(3) В заявлението по ал. 2 за всяка съхранявана партида задължително се посочва:
4. описание на партидата:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(3) В заявлението по ал. 2 за всяка съхранявана партида задължително се посочва:
4. описание на партидата:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(3) В заявлението по ал. 2 за всяка съхранявана партида задължително се посочва:
2. място на съхранението;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
(3) В заявлението по ал. 2 за всяка съхранявана партида задължително се посочва:
2. място на съхранението;
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
5. копия на технологични дневници 3, 5, 6 и копие на счетоводна справка, удостоверяващи количествата и партидите на заявеното за подпомагане вино, които са внесени за съхранение в данъчен склад/помещение за съхранение и датата, на която са внесени за съхранение.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
5. копия на технологични дневници 3, 5, 6 и копие на счетоводна справка, удостоверяващи количествата и партидите на заявеното за подпомагане вино, които са внесени за съхранение в данъчен склад/помещение за съхранение и датата, на която са внесени за съхранение.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
2. договор за наем с данъчен склад за периода на съхранение на виното, посочен в заявлението, когато кандидатът ще съхранява виното в данъчен склад под наем; договорът задължително съдържа клауза за допускане на служители на ДФЗ в склада през периода на съхранение на виното.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
2. договор за наем с данъчен склад за периода на съхранение на виното, посочен в заявлението, когато кандидатът ще съхранява виното в данъчен склад под наем; договорът задължително съдържа клауза за допускане на служители на ДФЗ в склада през периода на съхранение на виното.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (2) Заявление за предоставяне на финансова помощ по мярка „Кризисно съхранение на вино“ се подава в ЦУ на ДФЗ. Към заявлението се прилага:
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (1) Изпълнителният директор на ДФЗ със заповед определя периода за прием по мярката, бюджета по мярката и утвърждава образците на документи за кандидатстване по мярката.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 92. (1) Изпълнителният директор на ДФЗ със заповед определя периода за прием по мярката, бюджета по мярката и утвърждава образците на документи за кандидатстване по мярката.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 91. (1) Размерът на финансовата помощ е 0.04 лв. за един литър вино, складирано за период от 1 месец или еквивалентната/преизчислената стойност на ден.
(3) Не се предоставя финансово подпомагане за складирана партида вино, изведена от склад/помещение за съхранение преди периода на съхранение, посочен в заявлението по чл. 92, ал. 2 да е изтекъл и преди да е извършена проверката на място по чл. 93, ал. 2.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 91. (1) Размерът на финансовата помощ е 0.04 лв. за един литър вино, складирано за период от 1 месец или еквивалентната/преизчислената стойност на ден.
(3) Не се предоставя финансово подпомагане за складирана партида вино, изведена от склад/помещение за съхранение преди периода на съхранение, посочен в заявлението по чл. 92, ал. 2 да е изтекъл и преди да е извършена проверката на място по чл. 93, ал. 2.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 91. (1) Размерът на финансовата помощ е 0.04 лв. за един литър вино, складирано за период от 1 месец или еквивалентната/преизчислената стойност на ден.
(2) Финансовата помощ по ал. 1 се предоставя за складирана партида вино с период на складиране между 4 май и 20 септември 2020 г. включително. Минималният период за складиране на виното е 1 месец.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 91. (1) Размерът на финансовата помощ е 0.04 лв. за един литър вино, складирано за период от 1 месец или еквивалентната/преизчислената стойност на ден.
(2) Финансовата помощ по ал. 1 се предоставя за складирана партида вино с период на складиране между 4 май и 20 септември 2020 г. включително. Минималният период за складиране на виното е 1 месец.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 89. (1) Подпомагането по мярка „Кризисно съхранение на вино“ обхваща дейността по временното оттегляне от пазара и съхранението на вино в данъчни складове или собствени помещения за съхранение в обекти за производство на вино.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Чл. 89. (1) Подпомагането по мярка „Кризисно съхранение на вино“ обхваща дейността по временното оттегляне от пазара и съхранението на вино в данъчни складове или собствени помещения за съхранение в обекти за производство на вино.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
01.06.2020
15.06.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
В проекта на доклад (мотиви) за приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 6/26.10.2018 г., представен от Лозана Василева, зам.-министър на земеделието, храните и горите, не са представени обосновани и убедителни мотиви за приемане на §3 от НИД.
Предвид горното, предлагам отпадане на §3 от НИД.
§ 3. За финансова 2020 г. чл. 56, ал. 9 не се прилага. Когато кандидатът до влизане в сила на наредбата е получил одобрение на подадено заявление по марка „Инвестиции в предприятия“, може да подаде ново заявление по мярката преди да е подал заявление за изплащане на финансова помощ по първото заявление. С второто заявление кандидатът заявява разходи за дейности по мярка „Инвестиции в предприятия“, различни от одобрените по първото заявление.
В проекта на доклад (мотиви) за приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 6/26.10.2018 г., представен от Лозана Василева, зам.-министър на земеделието, храните и горите, не са представени обосновани и убедителни мотиви за приемане на §3 от НИД.
Предвид горното, предлагам отпадане на §3 от НИД.