Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
05.06.2020
05.07.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В чл. 5, ал. 2 и чл. 9 от проекта на Наредба се изисква от дипломирания експерт-счетоводител да представя "свидетелство за съдимост", което в противоречие с разпоредбите на Наредба №8 за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост, която в чл.35б предвижда издаването на електронно служебно свидетелство за съдимост след подаване на заявление по електронен път от централните и териториалните органи на изпълнителната власт. В контретния случай, Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори не е орган на изпълнителната власт, но е административен орган и за него задължителни за приложение са Законът за администрацията и Законът за държавния служител, следователно за него следва да е приложимо и задължението за електронно служебно свидетелство за съдимост, а не да изисква такова от кандидатите за дипломирани експерт-счетоводители.
В чл. 5, втората алинея “(3)“ трябва да стане алинея “(9)“.
В чл. 5, алинея 9, в чл. 6, ал. 3 и чл. 7, ал. 3 от проекта на Наредба освен по пощата с обратна разписка следва да бъде дадена възможност подаването на документи от лицата да се осъществява и чрез използване на „куриерски услуги“. Член 3 от Закона за пощенските услуги прави разграничение между „пощенски пратки“ и „куриерски услуги“, а напоследък по-разпространено е използването на куриерски услуги.
В чл. 5, алинея 9, в чл. 6, ал. 3 и чл. 7, ал. 3 от проекта на Наредба се използва термина „електронен подпис“ – следва да се внесе разяснение какъв да е вида на електронния подпис, който може да се използва.
В чл. 5, ал. 2 и чл. 9 от проекта на Наредба се изисква от дипломирания експерт-счетоводител да представя "свидетелство за съдимост", което в противоречие с разпоредбите на Наредба №8 за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост, която в чл.35б предвижда издаването на електронно служебно свидетелство за съдимост след подаване на заявление по електронен път от централните и териториалните органи на изпълнителната власт. В контретния случай, Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори не е орган на изпълнителната власт, но е административен орган и за него задължителни за приложение са Законът за администрацията и Законът за държавния служител, следователно за него следва да е приложимо и задължението за електронно служебно свидетелство за съдимост, а не да изисква такова от кандидатите за дипломирани експерт-счетоводители.
В чл. 5, втората алинея “(3)“ трябва да стане алинея “(9)“.
В чл. 5, алинея 9, в чл. 6, ал. 3 и чл. 7, ал. 3 от проекта на Наредба освен по пощата с обратна разписка следва да бъде дадена възможност подаването на документи от лицата да се осъществява и чрез използване на „куриерски услуги“. Член 3 от Закона за пощенските услуги прави разграничение между „пощенски пратки“ и „куриерски услуги“, а напоследък по-разпространено е използването на куриерски услуги.
В чл. 5, алинея 9, в чл. 6, ал. 3 и чл. 7, ал. 3 от проекта на Наредба се използва термина „електронен подпис“ – следва да се внесе разяснение какъв да е вида на електронния подпис, който може да се използва.