С проекта на постановление се въвежда възможност за определяне на линия на бедност за страната, която да се прилага при изпълнение на стриктни и обективни условия, финансова дисциплина и ограничения, които обичайно предшестват рязко влошаване на условията на пазара на труда, бързо покачване нивата на безработица и като цяло на рискове, изискващи мерки за запазване жизненото равнище, степента на подкрепа към уязвимите групи и ограничена гъвкавост при взимането на решения, касаещи балансираното развитие, относимо към бюджетното планиране.
През текущия период се очаква намаление на приходите в бюджета, което налага мобилизиране на всички средства за укрепване на социално-икономическите последици в отговор на пандемията.
Поради променените условия се налага да се допълни Методиката за определяне на линията на бедност по начин, който да предостави процедурни възможности за управление на рисковете и ефективност в условията на резки икономически спадове и промяна на условията към текущата на определянето година. Промяната създава възможност на министъра на труда и социалната политика да предложи размер на линията на бедност на базата на обективна информация, съобразена с възможностите на бюджета, но не по-малък от определения размер на линията на бедност за страната през текущата година.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Аналогично на линията за бедност моля да се изчисли и линия за богатост, насищане и пренасищане. Кога сам възприема един човек себе си за беден или богат или заситен или презаситен?!
Какво се случва с хората, които живеят между линията на бедност и линията на богатост?! Какви социални мерки предвижда и предприема държавата за тези хора?
Семействата на предлагащите днес социални услуги с помощи от държавни или европейски средства към коя група се самопречисляват - бедни, богати, заситени или презаситени? Моля да започнете проучването точно с тази група от предлагащи социални усуги.
Аналогично на линията за бедност моля да се изчисли и линия за богатост, насищане и пренасищане. Кога сам възприема един човек себе си за беден или богат или заситен или презаситен?!
Какво се случва с хората, които живеят между линията на бедност и линията на богатост?! Какви социални мерки предвижда и предприема държавата за тези хора?
Семействата на предлагащите днес социални услуги с помощи от държавни или европейски средства към коя група се самопречисляват - бедни, богати, заситени или презаситени? Моля да започнете проучването точно с тази група от предлагащи социални усуги.
Становището на БСК е публикувано на адрес https://www.bia-bg.com/standpoint/view/27440/
Становището на БСК е публикувано на адрес https://www.bia-bg.com/standpoint/view/27440/
Поради различните условия на заплащане на възнаграждение
- при пандемия и при нормални условия
- на държавни/общински служители, на наемни работници в частния сектор, на самоосигуряващи се,
- живеещи в собствно жилище или под наем, в къща с градина или в блок,
- работещи в населеното място по местоживеене, в близост до населеното място, в чужбина,
- хронично болни и или с хронично болни членове в смейството
- закриляни деца с изявени дарби в семейството
- итн
ще се наложи ли да се допълни Методиката за определяне на линията на бедност с дефиниция, изчисляване и презичисляване на българския специфичен
екстистенциален минимум за живот,
екстистенциален минимум за здравословен живот,
екстистенциален за цивилизован живот,
жизнен минимум за здравословен живот,
социален минимум за цивилизован живот,
екстистенциален, жизнен и социален минимум за цивилизован и здравословен живот.
Поради различните условия на заплащане на възнаграждение
- при пандемия и при нормални условия
- на държавни/общински служители, на наемни работници в частния сектор, на самоосигуряващи се,
- живеещи в собствно жилище или под наем, в къща с градина или в блок,
- работещи в населеното място по местоживеене, в близост до населеното място, в чужбина,
- хронично болни и или с хронично болни членове в смейството
- закриляни деца с изявени дарби в семейството
- итн
ще се наложи ли да се допълни Методиката за определяне на линията на бедност с дефиниция, изчисляване и презичисляване на българския специфичен
екстистенциален минимум за живот,
екстистенциален минимум за здравословен живот,
екстистенциален за цивилизован живот,
жизнен минимум за здравословен живот,
социален минимум за цивилизован живот,
екстистенциален, жизнен и социален минимум за цивилизован и здравословен живот.
07.08.2020
06.09.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
При твърде противоречивата динамика на линията на бедност по SILC през последните 4 години и значителния 3-годишен лаг между референтната година на дохода и годината на прилагане на линията на бедност, предлаганото допълнение на методиката е необходимо. Следва обаче да се прецизира текстът, като се посочат точно измерими индикатори. Критерият "забавяне темпа на растеж на БВП" трябва да се замени с "отрицателен ръст на БВП". Освен това, трябва да предвиди и възможността за корекции в обратния случай - когато, при ниски базисни данни, е налице риск от силно подценяване на линията на бедност в условията на ускорен растеж и благоприятна икономическа прогноза. Повече подробности виж на https://www.knsb-bg.org .
При твърде противоречивата динамика на линията на бедност по SILC през последните 4 години и значителния 3-годишен лаг между референтната година на дохода и годината на прилагане на линията на бедност, предлаганото допълнение на методиката е необходимо. Следва обаче да се прецизира текстът, като се посочат точно измерими индикатори. Критерият "забавяне темпа на растеж на БВП" трябва да се замени с "отрицателен ръст на БВП". Освен това, трябва да предвиди и възможността за корекции в обратния случай - когато, при ниски базисни данни, е налице риск от силно подценяване на линията на бедност в условията на ускорен растеж и благоприятна икономическа прогноза. Повече подробности виж на https://www.knsb-bg.org .