На основание чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, проектите на нормативни актове се публикуват за обществени консултации. В 30-дневен срок от публикуване на настоящия Проект на Наредба за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на Община Варна и предложение за приемане на Цени на превозни документи, заинтересованите лица могат да подават своите предложения и становища в Центъра за административно обслужване в сградата на Община Варна на адрес: гр. Варна, бул. "Осми приморски полк" №43 или на e-mail адрес:adm_obsluzhvane@varna.bg.
Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Моля обмислете текста, свързан с домашните любимци.
Превозът да се осъществява и с ТРАНСПОРТНА ЧАНТА-това е начинът за пренасяне на малки животни , клетки почти не се ползват. Чантата има и редица предимства-нова е по-добър вариант за всички. В транспотните правила на гр.София, домашните любимци пътуват свободно и за тях се заплаща билет. Смятам, че това е цивилизованото решение.
Моля обмислете текста, свързан с домашните любимци.
Превозът да се осъществява и с ТРАНСПОРТНА ЧАНТА-това е начинът за пренасяне на малки животни , клетки почти не се ползват. Чантата има и редица предимства-нова е по-добър вариант за всички. В транспотните правила на гр.София, домашните любимци пътуват свободно и за тях се заплаща билет. Смятам, че това е цивилизованото решение.
21.09.2020
21.10.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
1.
Добре е, че в Предложението е посочена като една от целите редуцирането на ползването на лични автомобили. В тази връзка предлагам да се обърне внимание и на една група, която в момента по никакъв начин не е обхваната. Това са семействата, почиващи във Варна, чиито деца не могат да ползват ученическите абонаменти. В момента едно 5 членно семейство няма разумна алтернатива на личния автомобил, включително и от финансова гледна точка. Такситата нямат право да возят повече от 4 пътника, което означава, че семейството трябва да наеме 2 таксита. В градския транспорт то се нуждае от 5 билета за всяка посока или 5 дневни карти, които семейство с деца няма да използва повече от 2 пъти в един ден. За родителите е крайно демотивиращо да плащат билети за децата без никаква отстъпка. В допълнение демографската катастрофа предполага особено отношение на обществото към семействата с деца.
Предлагам да се въведе целодневна карта за семейство, т.е. един или двама родители с едно или повече собствени деца. Цената на тази карта да е 6 лв. независимо от размера на семейството.
Смятам, че финансово такъв преференциален билет по никакъв начин няма да обремени приходите, тъй като целевата група в момента не ползва градския транспорт заради указаните по-горе причини. Тарифата ще има сигнален ефект.
2.
Не откривам да е регламентиран превоза на велосипеди и тротинетки. Това е важно за курортен град какъвто е Варна. Предлагам да се разреши превоза на велосипеди и тротинетки, ако натоварването на превозното средство го позволява. Шофьорът да има правомощието да отказва превоза, ако прецени, че няма място. Велосипедите да се таксуват като един пътник, а тротинетките и малките сгъваеми велосипеди до 9 кг да не се таксуват, ако се носят на рамо в сак. В противен случай да се таксуват. При необходимост да се освободи място за детска количка или инвалидна количка велосипедистът да е длъжен да слезе без да се възвръща стойността на билета.
3.
Документът "Мотиви" е сгрешен, отнася се за Раднево, а не за Варна.
1.
Добре е, че в Предложението е посочена като една от целите редуцирането на ползването на лични автомобили. В тази връзка предлагам да се обърне внимание и на една група, която в момента по никакъв начин не е обхваната. Това са семействата, почиващи във Варна, чиито деца не могат да ползват ученическите абонаменти. В момента едно 5 членно семейство няма разумна алтернатива на личния автомобил, включително и от финансова гледна точка. Такситата нямат право да возят повече от 4 пътника, което означава, че семейството трябва да наеме 2 таксита. В градския транспорт то се нуждае от 5 билета за всяка посока или 5 дневни карти, които семейство с деца няма да използва повече от 2 пъти в един ден. За родителите е крайно демотивиращо да плащат билети за децата без никаква отстъпка. В допълнение демографската катастрофа предполага особено отношение на обществото към семействата с деца.
Предлагам да се въведе целодневна карта за семейство, т.е. един или двама родители с едно или повече собствени деца. Цената на тази карта да е 6 лв. независимо от размера на семейството.
Смятам, че финансово такъв преференциален билет по никакъв начин няма да обремени приходите, тъй като целевата група в момента не ползва градския транспорт заради указаните по-горе причини. Тарифата ще има сигнален ефект.
2.
Не откривам да е регламентиран превоза на велосипеди и тротинетки. Това е важно за курортен град какъвто е Варна. Предлагам да се разреши превоза на велосипеди и тротинетки, ако натоварването на превозното средство го позволява. Шофьорът да има правомощието да отказва превоза, ако прецени, че няма място. Велосипедите да се таксуват като един пътник, а тротинетките и малките сгъваеми велосипеди до 9 кг да не се таксуват, ако се носят на рамо в сак. В противен случай да се таксуват. При необходимост да се освободи място за детска количка или инвалидна количка велосипедистът да е длъжен да слезе без да се възвръща стойността на билета.
3.
Документът "Мотиви" е сгрешен, отнася се за Раднево, а не за Варна.