Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на Община Варна и предложение за приемане на Цени на превозни документи

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

21.09.2020 г. 21.10.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

5407-K

Област на политика

Варна

На основание чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове, проектите на нормативни актове се публикуват за обществени консултации. В 30-дневен срок от публикуване на настоящия Проект на Наредба за реда и условията за пътуване в обществения транспорт на Община Варна и предложение за приемане на Цени на превозни документи, заинтересованите лица могат да подават своите предложения и становища в Центъра за административно обслужване в сградата на Община Варна на адрес: гр. Варна, бул. "Осми приморски полк" №43 или на e-mail адрес:adm_obsluzhvane@varna.bg.  

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Семейна карта, Велосипеди и тротинетки, Мотиви

1.

Добре е, че в Предложението е посочена като една от целите редуцирането на ползването на лични автомобили. В тази връзка предлагам да се обърне внимание и на една група, която в момента по никакъв начин не е обхваната. Това са семействата, почиващи във Варна, чиито деца не могат да ползват ученическите абонаменти. В момента едно 5 членно семейство няма разумна алтернатива на личния автомобил, включително и от финансова гледна точка. Такситата нямат право да возят повече от 4 пътника, което означава, че семейството трябва да наеме 2 таксита. В градския транспорт то се нуждае от 5 билета за всяка посока или 5 дневни карти, които семейство с деца няма да използва повече от 2 пъти в един ден. За родителите е крайно демотивиращо да плащат билети за децата без никаква отстъпка. В допълнение демографската катастрофа предполага особено отношение на обществото към семействата с деца. 

Предлагам да се въведе целодневна карта за семейство, т.е. един или двама родители с едно или повече собствени деца. Цената на тази карта да е 6 лв. независимо от размера на семейството.

Смятам, че финансово такъв преференциален билет по никакъв начин няма да обремени приходите, тъй като целевата група в момента не ползва градския транспорт заради указаните по-горе причини. Тарифата ще има сигнален ефект.

 

2.

Не откривам да е регламентиран превоза на велосипеди и тротинетки. Това е важно за  курортен град какъвто е Варна. Предлагам да се разреши превоза на велосипеди и тротинетки, ако натоварването на превозното средство го позволява. Шофьорът да има правомощието да отказва превоза, ако прецени, че няма място. Велосипедите да се таксуват като един пътник, а тротинетките и малките сгъваеми велосипеди до 9 кг да не се таксуват, ако се носят на рамо в сак. В противен случай да се таксуват. При необходимост да се освободи място за детска количка или инвалидна количка велосипедистът да е длъжен да слезе без да се възвръща стойността на билета.

 

3.

Документът "Мотиви" е сгрешен, отнася се за Раднево, а не за Варна.

Семейна карта, Велосипеди и тротинетки, Мотиви

1.

Добре е, че в Предложението е посочена като една от целите редуцирането на ползването на лични автомобили. В тази връзка предлагам да се обърне внимание и на една група, която в момента по никакъв начин не е обхваната. Това са семействата, почиващи във Варна, чиито деца не могат да ползват ученическите абонаменти. В момента едно 5 членно семейство няма разумна алтернатива на личния автомобил, включително и от финансова гледна точка. Такситата нямат право да возят повече от 4 пътника, което означава, че семейството трябва да наеме 2 таксита. В градския транспорт то се нуждае от 5 билета за всяка посока или 5 дневни карти, които семейство с деца няма да използва повече от 2 пъти в един ден. За родителите е крайно демотивиращо да плащат билети за децата без никаква отстъпка. В допълнение демографската катастрофа предполага особено отношение на обществото към семействата с деца. 

Предлагам да се въведе целодневна карта за семейство, т.е. един или двама родители с едно или повече собствени деца. Цената на тази карта да е 6 лв. независимо от размера на семейството.

Смятам, че финансово такъв преференциален билет по никакъв начин няма да обремени приходите, тъй като целевата група в момента не ползва градския транспорт заради указаните по-горе причини. Тарифата ще има сигнален ефект.

 

2.

Не откривам да е регламентиран превоза на велосипеди и тротинетки. Това е важно за  курортен град какъвто е Варна. Предлагам да се разреши превоза на велосипеди и тротинетки, ако натоварването на превозното средство го позволява. Шофьорът да има правомощието да отказва превоза, ако прецени, че няма място. Велосипедите да се таксуват като един пътник, а тротинетките и малките сгъваеми велосипеди до 9 кг да не се таксуват, ако се носят на рамо в сак. В противен случай да се таксуват. При необходимост да се освободи място за детска количка или инвалидна количка велосипедистът да е длъжен да слезе без да се възвръща стойността на билета.

 

3.

Документът "Мотиви" е сгрешен, отнася се за Раднево, а не за Варна.

дефиниране транспортиране на животни

Моля обмислете текста, свързан с домашните любимци.

Превозът да се осъществява и с ТРАНСПОРТНА ЧАНТА-това е начинът за пренасяне на малки животни , клетки почти не се ползват. Чантата има и редица предимства-нова е по-добър вариант за всички.  В транспотните правила на гр.София, домашните любимци пътуват свободно и за тях се заплаща билет. Смятам, че това е цивилизованото решение.

 

дефиниране транспортиране на животни

Моля обмислете текста, свързан с домашните любимци.

Превозът да се осъществява и с ТРАНСПОРТНА ЧАНТА-това е начинът за пренасяне на малки животни , клетки почти не се ползват. Чантата има и редица предимства-нова е по-добър вариант за всички.  В транспотните правила на гр.София, домашните любимци пътуват свободно и за тях се заплаща билет. Смятам, че това е цивилизованото решение.

 

История

  • Начало на обществената консултация

    21.09.2020

  • Приключване на консултацията

    21.10.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте