В „Държавен вестник“ бр. 85 от 2020 г. са обнародвани промени в Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР), част от които са свързани с организацията и разпределянето на работното време, регламентирани в чл. 187, ал. 5, 6 и 7, които е предвидено да влязат в сила от 01.01.2021 г. За държавните служители в МВР, които до тази промяна са работили на ненормиран работен ден, се въвежда подневно очитане на работното време. Въведено е изрично задължение при необходимост държавните служители в МВР да изпълняват служебните си задължения и след изтичане на редовното работно време. В тези случаи работата извън редовното работно време до 280 часа годишно ще се компенсира с допълнително възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период. Извънредният труд се заплаща с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение. В резултат на изброените промени в чл. 187 от ЗМВР и премахването на ненормирания работен ден е променен и чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР, в който се заличава правото на допълнителен платен годишен отпуск, с който се компенсира положения от държавните служители на ненормиран работен ден труд извън установеното работно време. По силата на § 9 от Преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и доплънение на ЗМВР (ДВ, бр. 85 от 2020 г.) неизползваният от служителите допълнителен платен годишен отпуск по отменения чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР, придобит до влизането в сила на този закон, се запазва и може да се използва, като при прекратяване на служебното правоотношение на държавните служители се изплаща обезщетение за неизползвания отпуск по отменения чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР.
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
чл. 13, ал. 4, т. 3 да отпадне. Смесването на смени не е ефективно, това се доказа на няколко пъти. С пълна сила важи за ГДПБЗН
чл. 13, ал. 4, т. 3 да отпадне. Смесването на смени не е ефективно, това се доказа на няколко пъти. С пълна сила важи за ГДПБЗН
Не трябва да се допуска смесването на смени за ГДПБЗН. Това беше пробвано няколко пъти и се доказа като неефективно.
Не трябва да се допуска смесването на смени за ГДПБЗН. Това беше пробвано няколко пъти и се доказа като неефективно.
Аз съм против въвеждането на смесване на смени с различна продъжителност в ГД ПБЗН. Това ще доведе до проблеми с ликвидирането на произшествия,междуличностни конфликти ! Ще бъде нарушена и екипността! Ефективността ни на място ще бъде поставена под въпрос.
В много РД не се изготвят графици за разположение, а се викат по телефон служители при нужда, в почивния им ден, не им се заплаща извънреден труд като им променят конкретно само на тях графика! Това ще доведе до там,че ще се появат трудности с привличането на служители при нужда,при положение, че не се плаща за разположение! Икономиите, които реализирате от това ще има катастрофални последици!
Аз съм против въвеждането на смесване на смени с различна продъжителност в ГД ПБЗН. Това ще доведе до проблеми с ликвидирането на произшествия,междуличностни конфликти ! Ще бъде нарушена и екипността! Ефективността ни на място ще бъде поставена под въпрос.
В много РД не се изготвят графици за разположение, а се викат по телефон служители при нужда, в почивния им ден, не им се заплаща извънреден труд като им променят конкретно само на тях графика! Това ще доведе до там,че ще се появат трудности с привличането на служители при нужда,при положение, че не се плаща за разположение! Икономиите, които реализирате от това ще има катастрофални последици!
Не съм съгласен със смесването на смени с различна продължителност, това за мен е неработеща ефективо с-ма, която намаля ефективността на работа и е в полза на тези с химикалките отколкото на тези които реално са на терен.....
Не съм съгласен със смесването на смени с различна продължителност, това за мен е неработеща ефективо с-ма, която намаля ефективността на работа и е в полза на тези с химикалките отколкото на тези които реално са на терен.....
Не трябва да се допуска смесването , през последните 3 4 год , в системата се пробва многократно и е нееффективно , няма защо да пробваме отново и отново за нещо което не работи !!!
Не трябва да се допуска смесването , през последните 3 4 год , в системата се пробва многократно и е нееффективно , няма защо да пробваме отново и отново за нещо което не работи !!!
Не трябва да се допуска смесването,по простата причина че вече няколко пъти това се предложи и отмени,защото се нарушава един от основните принципи на работа в ГДПБЗН, а именно екипността.Ние сме като едно семейство в пожарната.Има произшествия в които ние дори не си говорим,всеки знае какво да прави.Екипи се изграждат с години,а едно такова смесване на работните смени може да наруши ритъма на работа в екип,което от своя страна може да доведе единствено до рискуване на нашия живот и този на гражданите.
Не трябва да се допуска смесването,по простата причина че вече няколко пъти това се предложи и отмени,защото се нарушава един от основните принципи на работа в ГДПБЗН, а именно екипността.Ние сме като едно семейство в пожарната.Има произшествия в които ние дори не си говорим,всеки знае какво да прави.Екипи се изграждат с години,а едно такова смесване на работните смени може да наруши ритъма на работа в екип,което от своя страна може да доведе единствено до рискуване на нашия живот и този на гражданите.
чл.17 ал.3 В случаите, когато на служител е разпоредено да положи труд извън редовното работно време по време на разположение, в заповедта по ал. 2 се посочват и дата и час на уведомяване, и дата и час на явяване на служителя.
Съществува порочната практика да не се изготвят графици на разположение за да не се заплащат, предлагам в чл 17 ал 3 да се добави като изискуем реквизит в заповедта по чл17 ал.2 - номера на графика за разположение. По този начин тази практика ще се преустанови.
чл.17 ал.3 В случаите, когато на служител е разпоредено да положи труд извън редовното работно време по време на разположение, в заповедта по ал. 2 се посочват и дата и час на уведомяване, и дата и час на явяване на служителя.
Съществува порочната практика да не се изготвят графици на разположение за да не се заплащат, предлагам в чл 17 ал 3 да се добави като изискуем реквизит в заповедта по чл17 ал.2 - номера на графика за разположение. По този начин тази практика ще се преустанови.
06.11.2020
06.12.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
КОМЕТАР
Член 12 ал.3 . С тази последна промяна пропускате важни забележки от всички синдикални организации в МВР . Точката е много двусмислена и дава свобода за вкарването на безразборно работно време на служителите по чл.142. т.1 по ЗМВР. Обхваща по-голяма част от служителите в МВР. И нарушава техните трудови права. Застрашава тяхното физическо и психическо здраве. И предоставя на техните ръководители възможност за организация на работното време без никаква съобразяване с човешкия фактор. Важно е изпълнението на задачи, които са стандартни и ежедневни за МВР.Цитираните в чл.6 т.1,2,3,4, от ЗМВР, обхващащи почти цялата дейност на МВР. Нито има специфични особености като бедствия, пандемия или др. . Споменато е „ липса на друга възможност“, но на фона на липсващите бройки на мл.изп. длъжности това означава всеки един следващ ден в близката поне година.
В чл. 59 на Етичният Кодекс на МВР е записано:
59. Държавният служител в качеството си на ръководител не използва йерархичното
си положение за осъществяване на натиск върху подчинени.
По какъв начин ще мога да се защитя от примерно субективно лично отношение на служителите с ръководни права по чл.9 от обсъжданата наредба . Като председател на синдикално дружество в МВР , съм твърдо против предоставянето на такава свобода на преките ръководители върху работното време на служителите.
Условията в член 12 ал.3 . са изцяло насочен към изпълнение на цялата дейност на МВР. Без да е съобразен с отделните служители. И по важно с отделните дирекции в МВР и техните специфични особености. А служителите са без никакви права.
Заличаване на чл.12. ал. 3 изцяло.
Чл.12 ал.6 Да се отбележи точно и по какъв начин служителите ще бъдат уведомени за промени в графика. Реалност в МВР е да стават промени без знанието на служителите. Ясно е две поредни неявявания до какво могат да доведат.
КОМЕТАР
Член 12 ал.3 . С тази последна промяна пропускате важни забележки от всички синдикални организации в МВР . Точката е много двусмислена и дава свобода за вкарването на безразборно работно време на служителите по чл.142. т.1 по ЗМВР. Обхваща по-голяма част от служителите в МВР. И нарушава техните трудови права. Застрашава тяхното физическо и психическо здраве. И предоставя на техните ръководители възможност за организация на работното време без никаква съобразяване с човешкия фактор. Важно е изпълнението на задачи, които са стандартни и ежедневни за МВР.Цитираните в чл.6 т.1,2,3,4, от ЗМВР, обхващащи почти цялата дейност на МВР. Нито има специфични особености като бедствия, пандемия или др. . Споменато е „ липса на друга възможност“, но на фона на липсващите бройки на мл.изп. длъжности това означава всеки един следващ ден в близката поне година.
В чл. 59 на Етичният Кодекс на МВР е записано:
59. Държавният служител в качеството си на ръководител не използва йерархичното
си положение за осъществяване на натиск върху подчинени.
По какъв начин ще мога да се защитя от примерно субективно лично отношение на служителите с ръководни права по чл.9 от обсъжданата наредба . Като председател на синдикално дружество в МВР , съм твърдо против предоставянето на такава свобода на преките ръководители върху работното време на служителите.
Условията в член 12 ал.3 . са изцяло насочен към изпълнение на цялата дейност на МВР. Без да е съобразен с отделните служители. И по важно с отделните дирекции в МВР и техните специфични особености. А служителите са без никакви права.
Заличаване на чл.12. ал. 3 изцяло.
Чл.12 ал.6 Да се отбележи точно и по какъв начин служителите ще бъдат уведомени за промени в графика. Реалност в МВР е да стават промени без знанието на служителите. Ясно е две поредни неявявания до какво могат да доведат.