Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители по чл. 142, ал. 1

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

06.11.2020 г. 06.12.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

5534-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

В „Държавен вестник“ бр. 85 от 2020 г. са обнародвани промени в Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР), част от които са свързани с организацията и разпределянето на работното време, регламентирани в чл. 187, ал. 5, 6 и 7, които е предвидено да влязат в сила от 01.01.2021 г. За държавните служители в МВР, които до тази промяна са работили на ненормиран работен ден, се въвежда подневно очитане на работното време. Въведено е изрично задължение при необходимост държавните служители в МВР да изпълняват служебните си задължения и след изтичане на редовното работно време. В тези случаи работата извън редовното работно време до 280 часа годишно ще се компенсира с допълнително възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период. Извънредният труд се заплаща с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение. В резултат на изброените промени в чл. 187 от ЗМВР и премахването на ненормирания работен ден е променен и чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР, в който се заличава правото на допълнителен платен годишен отпуск, с който се компенсира положения от държавните служители на ненормиран работен ден труд извън установеното работно време. По силата на § 9 от Преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и доплънение на ЗМВР (ДВ, бр. 85 от 2020 г.) неизползваният от служителите допълнителен платен годишен отпуск по отменения чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР, придобит до влизането в сила на този закон, се запазва и може да се използва, като при прекратяване на служебното правоотношение на държавните служители се изплаща обезщетение за неизползвания отпуск по отменения чл. 189, ал. 1, т. 3 от ЗМВР.

Отговорна институция

Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

чл.12 ал. 3

КОМЕТАР

 

Член 12 ал.3 . С тази последна промяна пропускате важни забележки от всички синдикални организации в МВР . Точката е много двусмислена и дава свобода за вкарването на безразборно работно време на служителите по чл.142. т.1 по ЗМВР. Обхваща по-голяма част от служителите в МВР. И нарушава техните трудови права. Застрашава тяхното физическо и психическо здраве. И предоставя на техните ръководители възможност за организация на работното време без никаква съобразяване с човешкия фактор. Важно е изпълнението на задачи, които са стандартни и ежедневни за МВР.Цитираните  в чл.6 т.1,2,3,4,  от ЗМВР, обхващащи почти цялата дейност на МВР.  Нито има специфични особености като  бедствия, пандемия или др. . Споменато е „ липса на друга възможност“, но на фона на липсващите бройки на мл.изп. длъжности това означава всеки един следващ ден в близката поне година.

В чл. 59 на Етичният Кодекс на МВР е записано:

59. Държавният служител в качеството си на ръководител не използва йерархичното

си положение за осъществяване на натиск върху подчинени.

По какъв начин ще мога да се защитя от примерно субективно лично отношение  на служителите с ръководни права  по чл.9 от обсъжданата наредба . Като председател на синдикално дружество в МВР , съм твърдо против предоставянето на такава свобода на преките ръководители  върху работното време на служителите.

Условията в член 12 ал.3 . са изцяло насочен към изпълнение на цялата дейност на МВР. Без да е съобразен с отделните служители. И по важно с отделните дирекции в МВР и техните специфични особености.  А служителите са без никакви права.

Заличаване на чл.12. ал. 3 изцяло.

Чл.12 ал.6 Да се отбележи точно и по какъв начин служителите ще бъдат уведомени за промени в графика. Реалност в МВР е да стават промени без знанието на служителите. Ясно е две поредни неявявания до какво могат да доведат.

чл.12 ал. 3

КОМЕТАР

 

Член 12 ал.3 . С тази последна промяна пропускате важни забележки от всички синдикални организации в МВР . Точката е много двусмислена и дава свобода за вкарването на безразборно работно време на служителите по чл.142. т.1 по ЗМВР. Обхваща по-голяма част от служителите в МВР. И нарушава техните трудови права. Застрашава тяхното физическо и психическо здраве. И предоставя на техните ръководители възможност за организация на работното време без никаква съобразяване с човешкия фактор. Важно е изпълнението на задачи, които са стандартни и ежедневни за МВР.Цитираните  в чл.6 т.1,2,3,4,  от ЗМВР, обхващащи почти цялата дейност на МВР.  Нито има специфични особености като  бедствия, пандемия или др. . Споменато е „ липса на друга възможност“, но на фона на липсващите бройки на мл.изп. длъжности това означава всеки един следващ ден в близката поне година.

В чл. 59 на Етичният Кодекс на МВР е записано:

59. Държавният служител в качеството си на ръководител не използва йерархичното

си положение за осъществяване на натиск върху подчинени.

По какъв начин ще мога да се защитя от примерно субективно лично отношение  на служителите с ръководни права  по чл.9 от обсъжданата наредба . Като председател на синдикално дружество в МВР , съм твърдо против предоставянето на такава свобода на преките ръководители  върху работното време на служителите.

Условията в член 12 ал.3 . са изцяло насочен към изпълнение на цялата дейност на МВР. Без да е съобразен с отделните служители. И по важно с отделните дирекции в МВР и техните специфични особености.  А служителите са без никакви права.

Заличаване на чл.12. ал. 3 изцяло.

Чл.12 ал.6 Да се отбележи точно и по какъв начин служителите ще бъдат уведомени за промени в графика. Реалност в МВР е да стават промени без знанието на служителите. Ясно е две поредни неявявания до какво могат да доведат.

Наредба

чл. 13, ал. 4, т. 3 да отпадне. Смесването на смени не е ефективно, това се доказа на няколко пъти. С пълна сила важи за ГДПБЗН

Наредба

чл. 13, ал. 4, т. 3 да отпадне. Смесването на смени не е ефективно, това се доказа на няколко пъти. С пълна сила важи за ГДПБЗН

Да не се допуска смесването на смените

Не трябва да се допуска смесването на смени за ГДПБЗН. Това беше пробвано няколко пъти и се доказа като неефективно.

Да не се допуска смесването на смените

Не трябва да се допуска смесването на смени за ГДПБЗН. Това беше пробвано няколко пъти и се доказа като неефективно.

графици за разположение - къде е границата между морала и икономиите?

Аз съм против въвеждането на смесване на смени с различна продъжителност в ГД ПБЗН. Това ще доведе до проблеми с ликвидирането на произшествия,междуличностни конфликти ! Ще бъде нарушена и екипността! Ефективността ни на място ще бъде поставена под въпрос.

В много РД не се изготвят графици  за разположение, а се викат по телефон служители при нужда,  в почивния им ден, не им се заплаща извънреден труд като им променят конкретно само на тях графика! Това ще доведе до там,че ще се появат трудности с привличането на служители при нужда,при положение, че не се плаща за разположение! Икономиите, които реализирате от това ще има катастрофални последици!

 

графици за разположение - къде е границата между морала и икономиите?

Аз съм против въвеждането на смесване на смени с различна продъжителност в ГД ПБЗН. Това ще доведе до проблеми с ликвидирането на произшествия,междуличностни конфликти ! Ще бъде нарушена и екипността! Ефективността ни на място ще бъде поставена под въпрос.

В много РД не се изготвят графици  за разположение, а се викат по телефон служители при нужда,  в почивния им ден, не им се заплаща извънреден труд като им променят конкретно само на тях графика! Това ще доведе до там,че ще се появат трудности с привличането на служители при нужда,при положение, че не се плаща за разположение! Икономиите, които реализирате от това ще има катастрофални последици!

 

НЕДОПУСТИМО Е СМЕСВАНЕТО НА РАЗЛИЧНИ ПО ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ РАБ. СМЕНИ ЗА ГДПБЗН

Не съм съгласен със смесването на смени с различна продължителност, това за мен е неработеща ефективо с-ма, която намаля ефективността на работа и е в полза на тези с химикалките отколкото на тези които реално са на терен.....

НЕДОПУСТИМО Е СМЕСВАНЕТО НА РАЗЛИЧНИ ПО ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ РАБ. СМЕНИ ЗА ГДПБЗН

Не съм съгласен със смесването на смени с различна продължителност, това за мен е неработеща ефективо с-ма, която намаля ефективността на работа и е в полза на тези с химикалките отколкото на тези които реално са на терен.....

Borislav Valentinov 02.12.2020 22:26
Не трябва да се допуска смесването

Не трябва да се допуска смесването , през последните 3 4 год , в системата се пробва многократно и е нееффективно , няма защо да пробваме отново и отново  за нещо което не работи !!!

Не трябва да се допуска смесването

Не трябва да се допуска смесването , през последните 3 4 год , в системата се пробва многократно и е нееффективно , няма защо да пробваме отново и отново  за нещо което не работи !!!

ДА НЕ СЕ ДОПУСКА СМЕСВАНЕТО НА РАЗЛИЧНИ ПО ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ РЕЖИМИ НА РАБОТА ЗА ГДПБЗН

Не трябва да се допуска смесването,по простата причина че вече няколко пъти това се предложи и отмени,защото се нарушава един от основните принципи на работа в ГДПБЗН, а именно екипността.Ние сме като едно семейство в пожарната.Има произшествия в които ние дори не си говорим,всеки знае какво да прави.Екипи се изграждат с години,а едно такова смесване на работните смени може да наруши ритъма на работа в екип,което от своя страна може да доведе единствено до рискуване на нашия живот и този на гражданите.

ДА НЕ СЕ ДОПУСКА СМЕСВАНЕТО НА РАЗЛИЧНИ ПО ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ РЕЖИМИ НА РАБОТА ЗА ГДПБЗН

Не трябва да се допуска смесването,по простата причина че вече няколко пъти това се предложи и отмени,защото се нарушава един от основните принципи на работа в ГДПБЗН, а именно екипността.Ние сме като едно семейство в пожарната.Има произшествия в които ние дори не си говорим,всеки знае какво да прави.Екипи се изграждат с години,а едно такова смесване на работните смени може да наруши ритъма на работа в екип,което от своя страна може да доведе единствено до рискуване на нашия живот и този на гражданите.

Rumen Petkov 29.11.2020 17:39
за справедливост

чл.17 ал.3 В случаите, когато на служител е разпоредено да положи труд извън редовното работно време по време на разположение, в заповедта по ал. 2 се посочват и дата и час на уведомяване, и дата и час на явяване на служителя.

 Съществува порочната практика да не се изготвят графици на разположение за да не се заплащат, предлагам в чл 17 ал 3 да се добави като изискуем реквизит в заповедта по чл17 ал.2 - номера на графика за разположение. По този начин тази практика ще се преустанови.

за справедливост

чл.17 ал.3 В случаите, когато на служител е разпоредено да положи труд извън редовното работно време по време на разположение, в заповедта по ал. 2 се посочват и дата и час на уведомяване, и дата и час на явяване на служителя.

 Съществува порочната практика да не се изготвят графици на разположение за да не се заплащат, предлагам в чл 17 ал 3 да се добави като изискуем реквизит в заповедта по чл17 ал.2 - номера на графика за разположение. По този начин тази практика ще се преустанови.

История

  • Начало на обществената консултация

    06.11.2020

  • Приключване на консултацията

    06.12.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте