С проекта на Решение се предлага одобряване на Национална програма „Дигитална квалификация“, по която в рамките на три години да се обучават настоящи и бъдещи преподаватели по учебни дисциплини и учители по учебни предмети и модули, свързани с работата в дигитална среда, както и представители на бизнеса, които искат да започнат да преподават. Основната цел е чрез допълнително обучение да се преквалифицират преподаватели по други дисциплини и да се обучат представители от практиката, за да могат да преподават дисциплини, свързани с ИКТ и дигитализацията в различните степени на образователната система. Ще се обучат и учители по различни предмети в системата на средното образование, за да им се осигури възможност да се преквалифицират като учители по информатика и информационни технологии.
Предвижда се да бъдат обучени 1000 преподаватели в прилагането на компетентностния подход с акцент върху дигиталните компетентности, обучители и обучени учители и преподаватели по ИКТ-базирани иновативни технологии, както и такива, които могат да провеждат квалификационна дейност по тези теми. В рамките на програмата е предвидено и изработване на платформа за обмен на добри практики. Бюджетът на програмата за тригодишен период е 2 000 000 лева.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
15.01.2021
15.02.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
С пълния текст на становището на Българска стопанска камара – съюз на българския бизнес относно публикувания за обществено обсъждане проект на Националната програма „Дигитална квалификация“ може да се запознаете на следния линк: https://www.bia-bg.com/standpoint/view/28332/
С пълния текст на становището на Българска стопанска камара – съюз на българския бизнес относно публикувания за обществено обсъждане проект на Националната програма „Дигитална квалификация“ може да се запознаете на следния линк: https://www.bia-bg.com/standpoint/view/28332/