Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Система от правила и критерии за прием на ученици в първи клас в общинските училища на територията на град Търговище

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

15.03.2021 г. 14.04.2021 г. Неактивна

Номер на консултация

5900-K

Област на политика

Търговище

Тип консултация

---

Тип вносител

Общинско

Проект на Система от правила и критерии за прием на ученици в първи клас в общинските училища на територията на град Търговище

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Не следва да се изискват документи, с които общината и училищата трябав да се снабдят служебно

 

Проектът има много положителни страни. Особено хубаво е, че може да се кандидатства по електронна поща!

Имам следния коментар по чл.28

Чл. 28. Записването се извършва в избраното училище от училищната комисия, след подаване на Заявление за записване (Приложение № 2) и представяне на оригиналите на документите, необходими за сверяване, както следва: 1. Удостоверение за раждане на детето; 2. Удостоверение за задължително предучилищно образование; 3. документи, удостоверяващи предимства по чл. 21. 4. други документи, определени от училищната комисия, свързани с доказване на данните от Заявлението (Приложение № 2).

Документите по т.3 не са детайлизирани, което ще затрудни както училищата, така  и гражданите.

Проблемът е че удостоверението за раждане най-вероятно е издадено от самата община. Нормативната уредба в България забранява изискването на докуменит, които са издадени от администрацията и организациите, предоставящи административни услуги, каквито са училищата. 

При уреждането на изискуемите документи следва да имате предвид разпоредбите на АПК: Чл. 36. (1) Доказателствата се събират служебно от административния орган, освен в предвидените в този кодекс или в специален закон случаи.



Също и на Наредбата за административното обслужване:

Раздел II.



Служебно начало

Чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 9 от 2020 г.) Администрациите са длъжни служебно да осигуряват всички издавани от тях документи, необходими за осъществяваното от тях административно обслужване.


Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 9 от 2020 г.) Административните органи, лицата, осъществяващи публични функции, и организациите, предоставящи обществени услуги, осигуряват по служебен път документи, които са необходими на потребителя на административна услуга от други администрации, включително като вътрешни електронни административни услуги, които се предоставят по реда, установен в Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.

Предлагам да се прецизират изискваните документи като изрично се посочи и в текста на наредбата кои от тях се осигуряват по служебен път.

Приемането в този вид би било основание за връщане на наредбата от областния управител като незаконосъобразно.

Не следва да се изискват документи, с които общината и училищата трябав да се снабдят служебно

 

Проектът има много положителни страни. Особено хубаво е, че може да се кандидатства по електронна поща!

Имам следния коментар по чл.28

Чл. 28. Записването се извършва в избраното училище от училищната комисия, след подаване на Заявление за записване (Приложение № 2) и представяне на оригиналите на документите, необходими за сверяване, както следва: 1. Удостоверение за раждане на детето; 2. Удостоверение за задължително предучилищно образование; 3. документи, удостоверяващи предимства по чл. 21. 4. други документи, определени от училищната комисия, свързани с доказване на данните от Заявлението (Приложение № 2).

Документите по т.3 не са детайлизирани, което ще затрудни както училищата, така  и гражданите.

Проблемът е че удостоверението за раждане най-вероятно е издадено от самата община. Нормативната уредба в България забранява изискването на докуменит, които са издадени от администрацията и организациите, предоставящи административни услуги, каквито са училищата. 

При уреждането на изискуемите документи следва да имате предвид разпоредбите на АПК: Чл. 36. (1) Доказателствата се събират служебно от административния орган, освен в предвидените в този кодекс или в специален закон случаи.



Също и на Наредбата за административното обслужване:

Раздел II.



Служебно начало

Чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 9 от 2020 г.) Администрациите са длъжни служебно да осигуряват всички издавани от тях документи, необходими за осъществяваното от тях административно обслужване.


Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 9 от 2020 г.) Административните органи, лицата, осъществяващи публични функции, и организациите, предоставящи обществени услуги, осигуряват по служебен път документи, които са необходими на потребителя на административна услуга от други администрации, включително като вътрешни електронни административни услуги, които се предоставят по реда, установен в Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.

Предлагам да се прецизират изискваните документи като изрично се посочи и в текста на наредбата кои от тях се осигуряват по служебен път.

Приемането в този вид би било основание за връщане на наредбата от областния управител като незаконосъобразно.

История

  • Начало на обществената консултация

    15.03.2021

  • Приключване на консултацията

    14.04.2021

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте