Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
От няколко дни гледам тази публикация и се възмущавам, но все си мислех, че това предложение е несериозно и все не исках да пиша.
Първо е малко несериозно някой да прави обществена консултация в настоящия момент. Както и да правя изчисленията вносител трябва да бъде някой друг министър. Затова процедурното ми предложение е да прекратите тази консултация. Едва ли има страшно наложителни основания да обявите подобна консултация точно сега и точно в този момент. Към всичко казано дотук да добавя е решението на Народното събрание от вчера за налагане на мораториум върху някои действия на правителството. При все, че те не засягат настоящия казус изглежда целта е набързо, между капките някой да бъде назначен на някаква длъжност. Макар че не попада в забраната от мораториума очевидно е, че има политически подтекст, който очаквано би предизвикал ответна реакция от едно следващо правителство.
Предлагам да прекратите тази консултация и да я внесете отново, когато има ново правителство.
От няколко дни гледам тази публикация и се възмущавам, но все си мислех, че това предложение е несериозно и все не исках да пиша.
Първо е малко несериозно някой да прави обществена консултация в настоящия момент. Както и да правя изчисленията вносител трябва да бъде някой друг министър. Затова процедурното ми предложение е да прекратите тази консултация. Едва ли има страшно наложителни основания да обявите подобна консултация точно сега и точно в този момент. Към всичко казано дотук да добавя е решението на Народното събрание от вчера за налагане на мораториум върху някои действия на правителството. При все, че те не засягат настоящия казус изглежда целта е набързо, между капките някой да бъде назначен на някаква длъжност. Макар че не попада в забраната от мораториума очевидно е, че има политически подтекст, който очаквано би предизвикал ответна реакция от едно следващо правителство.
Предлагам да прекратите тази консултация и да я внесете отново, когато има ново правителство.
В КДА съществуват различни длъжности заместник-директор, като напр. "заместник-директор на териториална дирекция на НАП" и "заместник-директор на дирекция в МВР". Това са многочислени дирекции и там заместниците имат ресори. Дирекция ЕСО в ДАЕУ също е с много щатни бройки, но други дирекции са със стандартна численост, напр. 11, 15, 19 щатни бройки.
За да се предотврати назначаването на заместник-директори в структурни звена със "стандартна численост", където определено няма нужда от такива, предлагам да се направи уточнение, като напр. да се въведе описание и приложно поле на новата длъжност в НПКДА.
В КДА съществуват различни длъжности заместник-директор, като напр. "заместник-директор на териториална дирекция на НАП" и "заместник-директор на дирекция в МВР". Това са многочислени дирекции и там заместниците имат ресори. Дирекция ЕСО в ДАЕУ също е с много щатни бройки, но други дирекции са със стандартна численост, напр. 11, 15, 19 щатни бройки.
За да се предотврати назначаването на заместник-директори в структурни звена със "стандартна численост", където определено няма нужда от такива, предлагам да се направи уточнение, като напр. да се въведе описание и приложно поле на новата длъжност в НПКДА.
30.03.2021
29.04.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Предлага се създаване на длъжност заместник-директор на дирекция в ДАЕУ.
Обръщам внимание на разпоредбата на чл. 10, ал.1 от Закона за администрацията: "Административното ръководство на звената в администрацията се осъществява от главен директор - за главна дирекция, директор - за дирекция, началник - за отдел, и началник - за сектор. Главните директори могат да бъдат подпомагани от заместник главни директори."
Вижте колко ясно и категорично са регламентирани административните ръководни длъжности:
- главен директор;
- директор на дирекция;
- началник на отдел;
- началник на сектор;
- заместник главни директори в главните дирекции.
Както се вижда изброяването е изчерпателно! Обърнете внимание - изчерпателно. Министерският съвет няма основание за създаване на други административни ръководни длъжности, освен тези. Други могат да бъдат създавани само със закон.
Видно е, че предложеното изменение в частта създаване на длъжност заместник-директор в ДАЕУ е незаконосъобразно, защото в изчерпателно изброените административни ръководни длъжности не съществува подобна.
Предлагам предложението в тази част да отпадне. В по-общ план обърнете внимание и на други подобни, които досега са се промъкнали. Както е известно от правната теория наличието на един незаконосъобразен прецедент не е основание да се създават нови.
Предлага се създаване на длъжност заместник-директор на дирекция в ДАЕУ.
Обръщам внимание на разпоредбата на чл. 10, ал.1 от Закона за администрацията: "Административното ръководство на звената в администрацията се осъществява от главен директор - за главна дирекция, директор - за дирекция, началник - за отдел, и началник - за сектор. Главните директори могат да бъдат подпомагани от заместник главни директори."
Вижте колко ясно и категорично са регламентирани административните ръководни длъжности:
- главен директор;
- директор на дирекция;
- началник на отдел;
- началник на сектор;
- заместник главни директори в главните дирекции.
Както се вижда изброяването е изчерпателно! Обърнете внимание - изчерпателно. Министерският съвет няма основание за създаване на други административни ръководни длъжности, освен тези. Други могат да бъдат създавани само със закон.
Видно е, че предложеното изменение в частта създаване на длъжност заместник-директор в ДАЕУ е незаконосъобразно, защото в изчерпателно изброените административни ръководни длъжности не съществува подобна.
Предлагам предложението в тази част да отпадне. В по-общ план обърнете внимание и на други подобни, които досега са се промъкнали. Както е известно от правната теория наличието на един незаконосъобразен прецедент не е основание да се създават нови.