Уважаеми граждани на община Перущица на основание чл.26, чл.28 от Закона за нормативните актове , във връзка с чл.77 от АПК, предлагаме на вниманието на заинтересованите лица в 30 -дневен срок считано от 05.04.2021г. за обсъждане, предоставяне на становища , предложение и възражения настоящият проект на НАРЕДБА за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и предоставяни права на територията на община Перущица. Предложенията и препоръките по проекта могат да се подават в деловодството на Община Перущица или на e-mail: perushtitsa_ob@abv.bg в срок до 17,00 часа на 05.05.2021г./сряда/
Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
02.04.2021
02.05.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В ал.3 - 6 са изброени хипотези на намаления и освобождаване от такси. По принцип подкрепям предложението, защото те има силно насочен социален елемент и насърчават раждаемостта.
Съществен проблем възниква с ал.8:
"Ал.8 За ползване на намаленията и освобождаването, родители или настойниците подават декларация до директора на заведението, придружено с документи, доказващи преференцията."
При това предложение за редакция не е ясно при коя от хипотезите какви документи се представят. При 2 или 3 деца в едно детско заведение те са едни. При децата, чиито родители са с процент намалена работоспособност над 71%, за сираци , за децата на загинали при производствени аварии и природни бедствия,за децата на загинали в изпълнение на служебен дълг, както и за деца със специални образователни потребности и деца с увреждания с определен процент те са други. При близнаци са съвсем други.
Предлагам в ал.8 да се уредят обстойно документите, които е необходимо да се представят при всеки от случаите по ал.3, 4, 5, и 6.
Липсата на подобна регламентация ще усложни както работата на администрацията, така и ще затрудни родителите. Вероятно някои от тях биха се и отказали да събират документи и биха предпочели да си плащат.
При уреждането на изискуемите документи следва да имате предвид разпоредбите на АПК: Чл. 36. (1) Доказателствата се събират служебно от административния орган, освен в предвидените в този кодекс или в специален закон случаи.
Също и на НАО:
Раздел II.
Служебно начало
В ал.3 - 6 са изброени хипотези на намаления и освобождаване от такси. По принцип подкрепям предложението, защото те има силно насочен социален елемент и насърчават раждаемостта.
Съществен проблем възниква с ал.8:
"Ал.8 За ползване на намаленията и освобождаването, родители или настойниците подават декларация до директора на заведението, придружено с документи, доказващи преференцията."
При това предложение за редакция не е ясно при коя от хипотезите какви документи се представят. При 2 или 3 деца в едно детско заведение те са едни. При децата, чиито родители са с процент намалена работоспособност над 71%, за сираци , за децата на загинали при производствени аварии и природни бедствия,за децата на загинали в изпълнение на служебен дълг, както и за деца със специални образователни потребности и деца с увреждания с определен процент те са други. При близнаци са съвсем други.
Предлагам в ал.8 да се уредят обстойно документите, които е необходимо да се представят при всеки от случаите по ал.3, 4, 5, и 6.
Липсата на подобна регламентация ще усложни както работата на администрацията, така и ще затрудни родителите. Вероятно някои от тях биха се и отказали да събират документи и биха предпочели да си плащат.
При уреждането на изискуемите документи следва да имате предвид разпоредбите на АПК: Чл. 36. (1) Доказателствата се събират служебно от административния орган, освен в предвидените в този кодекс или в специален закон случаи.
Също и на НАО:
Раздел II.
Служебно начало