Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Наредба за информационната система на съдебното изпълнение

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

08.06.2021 г. 08.07.2021 г. Неактивна

Номер на консултация

6052-K

Област на политика

Правосъдие и вътрешни работи

Тип консултация

Акт на министър

Тип вносител

Национално

Основната цел на предложения проект на наредба е осигуряване на централизиран електронен достъп до данни по образуването, движението и приключването на изпълнителните дела в Република България като начало на процеса по изграждане на ефективна, сигурна и кохерентна електронна среда на изпълнителния процес. Тази цел съответства на заложеното в Актуализираната пътна карта за изпълнение на Актуализираната стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019 - 2023 г., стратегическа цел 2: Електронно административно обслужване, ориентирано към потребителя, специфична цел 2.1. Улесняване на взаимодействието и изграждане на доверие между потребителя и администрациите, публичните институции, лица, осъществяващи публични функции, и организации, предоставящи обществени услуги - Мярка 80 „Повишаване гаранциите за справедлив процес в изпълнителните производства чрез изграждане на информационна система“.

Отговорна институция

Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Предложение на ЕНАПС за промени в Проекта на Наредбата за информац. система на съд изпълнение

Становище на СНЦ "Електронна национална адвокатска платформа за сътрудничество" /ЕНАПС/:

            1.В Раздел II Право на достъп до ИССИ, чл.9 да се направят следните изменения:

            В ал.1, т.2 да се премахне текстът: „,съобразно обема на представителната власт, определен в пълномощното, представено по изпълнителното дело“;

            В ал.1, т.4 да се добави изречението „Правният интерес се предполага винаги, когато справката е поискана от адвокат.

            С предложените редакция и допълнение ал.1 ще придобие следния вид:

(1) Право на достъп по чл. 6 имат:

1. взискателят или длъжникът по изпълнителното дело;

2. пълномощникът на взискателя или на длъжника по изпълнителното дело;

3. законният представител на взискателя или на длъжника;

4. други участници в изпълнителното производство при обоснован правен

интерес. Правният интерес се предполага винаги, когато справката е поискана от адвокат.

 

           2.В ал.3, в края на първото изречение да се добави „или адвокати“

           С предложеното допълнение ал.3 ще придобие следния вид:

(3) Достъпът на лицата по ал. 1 се осъществява посредством квалифициран електронен подпис и след проверка дали те са страна по делото или адвокати. Квалифицираният електронен подпис на физическите лица трябва да съдържа ЕГН.

 

            3. В ал.8 да се се допълни „включително с Единния регистър на адвокатите, воден от Висшия адвокатски съвет“.

            С предложеното допълнение ал.8 ще придобие следния вид:

(8) За установяване на обстоятелствата по ал. 1-6 ИССИ може да обменя данни с други информационни системи, включително с Единния регистър на адвокатите, воден от Висшия адвокатски съвет.

 

Предложение на ЕНАПС за промени в Проекта на Наредбата за информац. система на съд изпълнение

Становище на СНЦ "Електронна национална адвокатска платформа за сътрудничество" /ЕНАПС/:

            1.В Раздел II Право на достъп до ИССИ, чл.9 да се направят следните изменения:

            В ал.1, т.2 да се премахне текстът: „,съобразно обема на представителната власт, определен в пълномощното, представено по изпълнителното дело“;

            В ал.1, т.4 да се добави изречението „Правният интерес се предполага винаги, когато справката е поискана от адвокат.

            С предложените редакция и допълнение ал.1 ще придобие следния вид:

(1) Право на достъп по чл. 6 имат:

1. взискателят или длъжникът по изпълнителното дело;

2. пълномощникът на взискателя или на длъжника по изпълнителното дело;

3. законният представител на взискателя или на длъжника;

4. други участници в изпълнителното производство при обоснован правен

интерес. Правният интерес се предполага винаги, когато справката е поискана от адвокат.

 

           2.В ал.3, в края на първото изречение да се добави „или адвокати“

           С предложеното допълнение ал.3 ще придобие следния вид:

(3) Достъпът на лицата по ал. 1 се осъществява посредством квалифициран електронен подпис и след проверка дали те са страна по делото или адвокати. Квалифицираният електронен подпис на физическите лица трябва да съдържа ЕГН.

 

            3. В ал.8 да се се допълни „включително с Единния регистър на адвокатите, воден от Висшия адвокатски съвет“.

            С предложеното допълнение ал.8 ще придобие следния вид:

(8) За установяване на обстоятелствата по ал. 1-6 ИССИ може да обменя данни с други информационни системи, включително с Единния регистър на адвокатите, воден от Висшия адвокатски съвет.

 

Ясен Кръстев 09.06.2021 09:59
Становище по проекта за НАРЕДБА ЗА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА СЪДЕБНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ

Проектът на чл. 9 не съответства на чл.5, ал.1 в частта "които имат правно основание за достъп до информацията" и чл. 31, ал.1 от Закона за адвокатурата.



адв. Ясен Кръстев, АК Варна

 

Становище по проекта за НАРЕДБА ЗА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА СЪДЕБНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ

Проектът на чл. 9 не съответства на чл.5, ал.1 в частта "които имат правно основание за достъп до информацията" и чл. 31, ал.1 от Закона за адвокатурата.



адв. Ясен Кръстев, АК Варна

 

История

  • Начало на обществената консултация

    08.06.2021

  • Приключване на консултацията

    08.07.2021

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте