Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Наредбата за административното обслужване

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

29.07.2021 г. 28.08.2021 г. Неактивна

Номер на консултация

6185-K

Област на политика

Държавна администрация

С проекта на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Наредбата за административното обслужване се цели да се преодолеят някои правни дефицити, които са свързани с липсата на ясни правила относно: използване на телефона в хода на осъществяване на административното обслужване, включително като канал за комуникация между потребителите и администрацията; обявяване на телефонни номера за връзка и определяне на места, на които той да се  обявява, определяне на  звена/лица, които отговарят на телефона за връзка и информация за административно обслужване.  Липсата на правила  води до възприемане на различни практики от администрациите, което е предпоставка за несигурност и объркване в потребителите и в общ план рефлектира негативно върху постигане на високо качество на административното обслужване. 

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Не трябав ад се отлага влизането в сила

Поздравления, че въвеждане модерни средства за комуникация.

Позволявам си този коментар във връзка с предложението на г-н Каратерзияна да се отложи влизането в сила. Той не посочва за какво точно е необходимо допълнително време за да се подготвят администрациите. От практиката ни констатирам, че много он нещата, които ги въвеждате с разни закони не се изпълняват или стават с голямо закъснение. Затова не трябва да се отлага влизането в сила на тези хубави и модерни промени. Все пак и аз смятам, че ако не едногодишен то поне едно отлагане от 3-4 месеца ще е добре. Затова предлагам ако реално го приемете през септември да предвидите влизане в сила от 1.1.2022 г. за нещата, които биха изисквали подготовка. 

Не трябав ад се отлага влизането в сила

Поздравления, че въвеждане модерни средства за комуникация.

Позволявам си този коментар във връзка с предложението на г-н Каратерзияна да се отложи влизането в сила. Той не посочва за какво точно е необходимо допълнително време за да се подготвят администрациите. От практиката ни констатирам, че много он нещата, които ги въвеждате с разни закони не се изпълняват или стават с голямо закъснение. Затова не трябва да се отлага влизането в сила на тези хубави и модерни промени. Все пак и аз смятам, че ако не едногодишен то поне едно отлагане от 3-4 месеца ще е добре. Затова предлагам ако реално го приемете през септември да предвидите влизане в сила от 1.1.2022 г. за нещата, които биха изисквали подготовка. 

ИНТЕРЕСНА ТЕМА Е ТОВА ЗА 0700

Ако позволите и аз да се включа за 0700. Аз не разбирам какъв е проблемът с тези телефони. Чета на БАБХ и там пише:

Обажданията към телефон 0700 122 99 се таксуват на цената на един градски разговор, съгласно тарифния план на подателя.

https://www.bfsa.bg/bg/Page/problem-phone/index/problem-phone/0700%20122%2099

 

За НАП пише така:

 Обажданията от мобилни телефони към телефон: 070018700 се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор.

Какво предлагате за мобилни телефони?

ИНТЕРЕСНА ТЕМА Е ТОВА ЗА 0700

Ако позволите и аз да се включа за 0700. Аз не разбирам какъв е проблемът с тези телефони. Чета на БАБХ и там пише:

Обажданията към телефон 0700 122 99 се таксуват на цената на един градски разговор, съгласно тарифния план на подателя.

https://www.bfsa.bg/bg/Page/problem-phone/index/problem-phone/0700%20122%2099

 

За НАП пише така:

 Обажданията от мобилни телефони към телефон: 070018700 се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор.

Какво предлагате за мобилни телефони?

Възможни мерки срещу използване на номера 0700 от държавни структури

По повод на този репортаж, след който няма никакво развитие.

https://nova.bg/news/view/2018/05/01/214657/%D0%BA%D0%BE%D0%B4-0700-%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%D0%BE%D0%BD

 

В допълнение зашо не се вземат мерки за прекратяване на практиката с номера 0700 ?

Тъй като гласовата услуга е с превес на мобилна такава, операторите не включват в плановете достъп през 0700, следователно за всяко обаждане и чакане на телефона ние гражданите заплащаме допълнителни такси.

Държавни структури разходват средства за скандално ненужни пера, а нямат и намерение да осигурят

0800 безплатна линия ? Дори няма алтернативи. Защо се налага хората да правят това:

https://0700bezplatnite.com/

Агенция по вписвания

Агенция пътна инфраструктура

БАБХ

Държавна агенця електронно управление !!!

НАП

Агенция за социално подпомагане (това е култово, и толкова асоциално)

Държавна агенция за българите в чужбина

ДАИ

Инспекция по труда (отново култово и нищо СОЦИАЛНО)

МТСП, МОН, МВнР

Колко допълнителни разходи създават тези номера на гражданите и колко СКЪПО е

да се използва 0800 ?

Възнамерявате ли да допълните проекта, отразявайки споменатите по-горе практики.

В услуга на гражданите или в тяхна тежест ?

 

Възможни мерки срещу използване на номера 0700 от държавни структури

По повод на този репортаж, след който няма никакво развитие.

https://nova.bg/news/view/2018/05/01/214657/%D0%BA%D0%BE%D0%B4-0700-%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%83%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%D0%BE%D0%BD

 

В допълнение зашо не се вземат мерки за прекратяване на практиката с номера 0700 ?

Тъй като гласовата услуга е с превес на мобилна такава, операторите не включват в плановете достъп през 0700, следователно за всяко обаждане и чакане на телефона ние гражданите заплащаме допълнителни такси.

Държавни структури разходват средства за скандално ненужни пера, а нямат и намерение да осигурят

0800 безплатна линия ? Дори няма алтернативи. Защо се налага хората да правят това:

https://0700bezplatnite.com/

Агенция по вписвания

Агенция пътна инфраструктура

БАБХ

Държавна агенця електронно управление !!!

НАП

Агенция за социално подпомагане (това е култово, и толкова асоциално)

Държавна агенция за българите в чужбина

ДАИ

Инспекция по труда (отново култово и нищо СОЦИАЛНО)

МТСП, МОН, МВнР

Колко допълнителни разходи създават тези номера на гражданите и колко СКЪПО е

да се използва 0800 ?

Възнамерявате ли да допълните проекта, отразявайки споменатите по-горе практики.

В услуга на гражданите или в тяхна тежест ?

 

Като гледам нищо не липсва
Чл. 26 от ЗНА казва така:
(2) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) В процеса по изработване на проект на нормативен акт се провеждат обществени консултации с гражданите и юридическите лица.
(3) (Предишна ал. 2, изм. и доп. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Преди внасянето на проект на нормативен акт за издаване или приемане от компетентния орган съставителят на проекта го публикува на интернет страницата на съответната институция заедно с МОТИВИТЕ, СЪОТВЕТНО ДОКЛАДА И ПРЕДВАРИТЕЛНАТА ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО по чл. 20
Така че всичко си има.
Като гледам нищо не липсва
Чл. 26 от ЗНА казва така:
(2) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) В процеса по изработване на проект на нормативен акт се провеждат обществени консултации с гражданите и юридическите лица.
(3) (Предишна ал. 2, изм. и доп. - ДВ, бр. 34 от 2016 г., в сила от 04.11.2016 г.) Преди внасянето на проект на нормативен акт за издаване или приемане от компетентния орган съставителят на проекта го публикува на интернет страницата на съответната институция заедно с МОТИВИТЕ, СЪОТВЕТНО ДОКЛАДА И ПРЕДВАРИТЕЛНАТА ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО по чл. 20
Така че всичко си има.
Липсват съществени документи, приложени към доклада.
Моля, публикувайте приложените към доклада
  • Съгласувателни становища и справка за отразяването им;
  • Финансова обосновка и
  • Частична предварителна оценка на въздействието.
Липсват съществени документи, приложени към доклада.
Моля, публикувайте приложените към доклада
  • Съгласувателни становища и справка за отразяването им;
  • Финансова обосновка и
  • Частична предварителна оценка на въздействието.
Отлагане на влизането в сила на постановлението.

Необходимо е да се предвиди едногодишен срок за влизане в сила на постановлението. Същият е необходим, за да може администрациите да предвидят средства и да процедират конкурси за осъществяване на предвидените в наредбата дейности.

Необходимо е да се предвиди по-дълъг срок за влизане в сила на постановлението за администрациите на малките общини.

 

С уважение, инж. Йоан Каратерзиян - Председател на Управителния съвет на Камарата на геодезистите в България

Отлагане на влизането в сила на постановлението.

Необходимо е да се предвиди едногодишен срок за влизане в сила на постановлението. Същият е необходим, за да може администрациите да предвидят средства и да процедират конкурси за осъществяване на предвидените в наредбата дейности.

Необходимо е да се предвиди по-дълъг срок за влизане в сила на постановлението за администрациите на малките общини.

 

С уважение, инж. Йоан Каратерзиян - Председател на Управителния съвет на Камарата на геодезистите в България

История

  • Начало на обществената консултация

    29.07.2021

  • Приключване на консултацията

    28.08.2021

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте