С Решение № 335/23.09.2021 г. Комисията за регулиране на съобщенията удължи срока за обществено обсъждане на проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Наредба за съдържанието, условията и реда за водене, поддържане и ползване на регистъра на приемно-предавателните станции на наземни мрежи, дейностите по чл. 151, ал. 1, т. 16 от Закона за устройство на територията и точките за безжичен достъп с малък обхват.
Заинтересованите страни могат да предоставят становищата си в срок до 27.10.2021 г. включително, на адрес: гр. София 1000, ул. „Гурко” № 6, Комисия за регулиране на съобщенията и на e-mail адрес: info@crc.bg.
https://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=6316
Комисия за регулиране на съобщенията
Адрес: София, София, ул. Ген. Йосиф В. Гурко № 6
Електронна поща: info@crc.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Когато се удължава срокът на някоя обществена консултация е справедливо коментарите, които са били направени в първоначалния срок да се публикуват и в удължения срок. Понеже моите коментари, а и не само моите липсват тук, ще ги публикувам отново.
За точността на географските координати
В чл. 4 и 6 от проекта е указано, че местоположението ще се указва в заявленията и уведомленията в съответствие с геодезическа система – БГС2005.
В чл. 11, ал. 1 се посочва, че заявленията и уведомленията ще са по образец, приет с решение на КРС.
На адрес:
КРС е публикувала за обществено обсъждане образците на заявление и уведомление. В образците на заявление по чл. 7 и 10 и на уведомление по чл. 9 и 10 е указано, че форматът на географските координати трябва да бъде:
4DMS (dd.mmss, където dd - градуси, mm - минути (от 00 до 59) и ss - секунди (от 00 до 59))
и е даден пример: координати 41°N01' 59'' и 25°E58' 02'' се записват съответно 41.0159 и 25.5802).
Известно е стойността на една географска секунда, представена като разстояние по земната повърхност е около 30 метра.
Това означава, че точността на така исканите координати ще е недостатъчна и за населените места, а и за извън тях. Например, в населени места 30 метра е разстояние, в което може да се съберат 2 или 3 сгради, а има и сгради с много по-големи размери от 30 метра, така че дори и точният адрес няма да помогне много. Извън населени места и в незастроените зони в населените места (паркове, стадиони и други), където няма адреси и географските координати са единствената възможност за указване на местоположението, това е разстоянието, примерно, между два стълба за електрическата мрежа. Това показва, че точност до една секунда ще носи достатъчно голяма неопределеност.
За избягване на тази неточност предлагам точността на географските координати да е до стотна от географската секунда, каквато е например в Google Earth. Така ще се осигури необходимата точност.
За липсваща регламентация в проекта
Когато се удължава срокът на някоя обществена консултация е справедливо коментарите, които са били направени в първоначалния срок да се публикуват и в удължения срок. Понеже моите коментари, а и не само моите липсват тук, ще ги публикувам отново.
За точността на географските координати
В чл. 4 и 6 от проекта е указано, че местоположението ще се указва в заявленията и уведомленията в съответствие с геодезическа система – БГС2005.
В чл. 11, ал. 1 се посочва, че заявленията и уведомленията ще са по образец, приет с решение на КРС.
На адрес:
КРС е публикувала за обществено обсъждане образците на заявление и уведомление. В образците на заявление по чл. 7 и 10 и на уведомление по чл. 9 и 10 е указано, че форматът на географските координати трябва да бъде:
4DMS (dd.mmss, където dd - градуси, mm - минути (от 00 до 59) и ss - секунди (от 00 до 59))
и е даден пример: координати 41°N01' 59'' и 25°E58' 02'' се записват съответно 41.0159 и 25.5802).
Известно е стойността на една географска секунда, представена като разстояние по земната повърхност е около 30 метра.
Това означава, че точността на така исканите координати ще е недостатъчна и за населените места, а и за извън тях. Например, в населени места 30 метра е разстояние, в което може да се съберат 2 или 3 сгради, а има и сгради с много по-големи размери от 30 метра, така че дори и точният адрес няма да помогне много. Извън населени места и в незастроените зони в населените места (паркове, стадиони и други), където няма адреси и географските координати са единствената възможност за указване на местоположението, това е разстоянието, примерно, между два стълба за електрическата мрежа. Това показва, че точност до една секунда ще носи достатъчно голяма неопределеност.
За избягване на тази неточност предлагам точността на географските координати да е до стотна от географската секунда, каквато е например в Google Earth. Така ще се осигури необходимата точност.
За липсваща регламентация в проекта
28.09.2021
27.10.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
За таксите по чл. 17
Размерът на дължимите такси по чл. 17 от Наредбата е логично да е посочен само в „Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения“, която както е видно от наименованието й, би следвало да включва всички такси, събирани по ЗЕС.
В чл. 17 е необходимо само да има разпоредба, че дължимите административни такси по тази Наредба са определени в „Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения“.
За противоречие на § 2 от ДР на Наредбата с § 359 от ПЗР на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.)
Изречение второ от § 2 от ДР на Наредбата е в противоречие с посочения срок в § 359 от ПЗР на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.). Противоречието е налице, защото не може с разпоредба на подзаконов нормативен акт да се променя посочения срок в нормативния акт (закона).
Изречение второ от § 2 от ДР на Наредбата трябва да придобие вида
„Заявлението се подава в срок до 9 месеца от влизането в сила на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.)“
или
„Заявлението се подава в срок до 13.12.2021 г.“
За таксите по чл. 17
Размерът на дължимите такси по чл. 17 от Наредбата е логично да е посочен само в „Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения“, която както е видно от наименованието й, би следвало да включва всички такси, събирани по ЗЕС.
В чл. 17 е необходимо само да има разпоредба, че дължимите административни такси по тази Наредба са определени в „Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за електронните съобщения“.
За противоречие на § 2 от ДР на Наредбата с § 359 от ПЗР на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.)
Изречение второ от § 2 от ДР на Наредбата е в противоречие с посочения срок в § 359 от ПЗР на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.). Противоречието е налице, защото не може с разпоредба на подзаконов нормативен акт да се променя посочения срок в нормативния акт (закона).
Изречение второ от § 2 от ДР на Наредбата трябва да придобие вида
„Заявлението се подава в срок до 9 месеца от влизането в сила на ЗИД на ЗЕС (ДВ. бр. 20 от 9 Март 2021 г.)“
или
„Заявлението се подава в срок до 13.12.2021 г.“