Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Устройствен правилник на Комисията за защита на конкуренцията

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

20.12.2021 г. 19.01.2022 г. Неактивна

Номер на консултация

6491-K

Област на политика

Бизнес среда

Тип консултация

---

Тип вносител

Национално

Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) разработи проект на Устройствен правилник на Комисия за защита на конкуренцията.

Устройственият правилник на КЗК е подзаконов нормативен акт, чието приемане от комисията е регламентирано в чл. 8, ал. 1, т.14 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК). Към момента комисията прилага Устройствен правилник, приет с решение на КЗК от 12.02.2009 г., който е претърпял неколкократни изменения и допълнения, включително и по отношение на правомощията на КЗК и някои материално-правни разпоредби. С последните изменения и допълнения ЗЗК, в сила от 26 февруари 2021 г., правомощията на Комисия за защита на конкуренцията са разширени и допълнени, което налага и значителни изменения в Устройствения правилник на комисията. Поради това е целесъобразно да бъде приет изцяло нов Устройствен правилник на комисията, който да е в съответствие с разпоредбите на ЗЗК и да регламентира по систематичен и консистентен начин изпълнението на правомощията на КЗК.

Отговорна институция

Комисия за защита на конкуренцията
Адрес: София, София 1000, бул. Витоша №18
Електронна поща: delovodstvo@cpc.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

ангел марков 23.12.2021 00:55
При централизираното топласнабдяване, вместо пазар е установена забранената с чл.70 ЗЗППТ принудитео

Комисията не иска да признае, че при централизираното топлоснабдяване в сгради етажна собствест, с колективно измерване на количеството с един общ топломер в абонатната станция, не само че не съществува пазар на топлината, прилагат се масово злоупотреби с монополното положение, като резултат от прилагане на неистинския подзаконов акт "общи условия за продажба на топлинна енергия", изготвен от търговските дружества и одобрен по криминален начин от КЕВР - решенията за одобряването им не са публикувани в "Държавен вестник" и не са влезли в сила.

Търговските дружества топлофикация, изготвят несъществуващ в ЗЕ/неистински акт "общи условиия за продажба", в който си записват несъществуващо в ЗЕ/криминално задължение - "Продавачът е длъжен да доставя в абонатната стнация топлинна енергия в съответствие с топлинните товари на сградните инсталации", при което: абонатната станция фактически и юридически е собственост на монополиста; доставката в абонатната станция е само вътрешен оборот за монополиста, който изключва съществуването на пазар на топлината - злоупотреба с монополното положение; разпределянето на вътрешния оборот за заплащане от "клиентите" по същество представлява принудителна продажба, забранена с чл.70 ЗЗППТ.

ЗЗК, наредбата и правилника си остават формални документи, след като в последните 30 години, топлофикациите необезпокоявани от никого, прилагат забранена търговска практика "принудителна продажба"

При централизираното топласнабдяване, вместо пазар е установена забранената с чл.70 ЗЗППТ принудитео

Комисията не иска да признае, че при централизираното топлоснабдяване в сгради етажна собствест, с колективно измерване на количеството с един общ топломер в абонатната станция, не само че не съществува пазар на топлината, прилагат се масово злоупотреби с монополното положение, като резултат от прилагане на неистинския подзаконов акт "общи условия за продажба на топлинна енергия", изготвен от търговските дружества и одобрен по криминален начин от КЕВР - решенията за одобряването им не са публикувани в "Държавен вестник" и не са влезли в сила.

Търговските дружества топлофикация, изготвят несъществуващ в ЗЕ/неистински акт "общи условиия за продажба", в който си записват несъществуващо в ЗЕ/криминално задължение - "Продавачът е длъжен да доставя в абонатната стнация топлинна енергия в съответствие с топлинните товари на сградните инсталации", при което: абонатната станция фактически и юридически е собственост на монополиста; доставката в абонатната станция е само вътрешен оборот за монополиста, който изключва съществуването на пазар на топлината - злоупотреба с монополното положение; разпределянето на вътрешния оборот за заплащане от "клиентите" по същество представлява принудителна продажба, забранена с чл.70 ЗЗППТ.

ЗЗК, наредбата и правилника си остават формални документи, след като в последните 30 години, топлофикациите необезпокоявани от никого, прилагат забранена търговска практика "принудителна продажба"

История

  • Начало на обществената консултация

    20.12.2021

  • Приключване на консултацията

    19.01.2022

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте