Предложените изменения и допълнения в Наредба № 8121з-465 от 26 август 2014 г. за организацията и функционирането на Националната Шенгенска информационна система на Република България целят привеждането на подзаконовата нормативна уредба в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/1860, Регламент (ЕС) 2018/1861 и Регламент (ЕС) 2018/1862. Приемането на нормативните промени е стъпка към осигуряване на цялостното изпълнение на новите правни инструменти на Съюза в рамките на пространството на свобода, сигурност и правосъдие, свързани със създаването и функционирането на ШИС. Очаква се да се прилагат от националноотговорните органи единни стандарти и правила, въз основа на споделена информация с държавите членки, с цел улесняване на полицейското и съдебно сътрудничество по наказателноправни въпроси, граничния и визовия контрол и контрола върху режима на пребиваване на гражданите на трети страни на територията на държавите членки.
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Сбъркали сте файла.
Прикачили сте ИНСТРУКЦИЯ ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА В МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ ПО ТЕРИТОРИАЛНОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО
Сбъркали сте файла.
Прикачили сте ИНСТРУКЦИЯ ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА В МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ ПО ТЕРИТОРИАЛНОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО
20.01.2022
19.02.2022
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Трябва да се модернизира системата за издирване в ШИС.
Описание напроблема: при регистрация на автомобил (втора ръка нов внос) в КАТ се проверява за издирване по номера на рамата, ако не се издирва автомобила той се регистрира с български регистрационни табели. Дотук добре, но след 2-3 месеца същият автомобил се обявява в ШИС за издирване (най-често от Италия и Германия), но собственикът в България въобще не подозира за това. След 5 години отива в КАТ да си смени талона (например е монтирал газова редба) и тогава му конфискуват колата, защото се издирва в ШИС или в Интерпол. Човекът е в недоумение как през годините са гопроверявали органите на МВР и не им показва,че автомобилът се издирва, а в КАТ излиза, че се издира.
Обяснението: полицаите правят проверка за издирване по рег. номер, а не по номер на рама и естествено системата не показва,че колатасе издирва.
Предлагам: да се усъвършенства системата справки издирване в ШИС и когато се въведе рег. номера системата автоматично да проверява издирва ли се колата и по рама.
Трябва да се модернизира системата за издирване в ШИС.
Описание напроблема: при регистрация на автомобил (втора ръка нов внос) в КАТ се проверява за издирване по номера на рамата, ако не се издирва автомобила той се регистрира с български регистрационни табели. Дотук добре, но след 2-3 месеца същият автомобил се обявява в ШИС за издирване (най-често от Италия и Германия), но собственикът в България въобще не подозира за това. След 5 години отива в КАТ да си смени талона (например е монтирал газова редба) и тогава му конфискуват колата, защото се издирва в ШИС или в Интерпол. Човекът е в недоумение как през годините са гопроверявали органите на МВР и не им показва,че автомобилът се издирва, а в КАТ излиза, че се издира.
Обяснението: полицаите правят проверка за издирване по рег. номер, а не по номер на рама и естествено системата не показва,че колатасе издирва.
Предлагам: да се усъвършенства системата справки издирване в ШИС и когато се въведе рег. номера системата автоматично да проверява издирва ли се колата и по рама.