С проектът на постановление на Министерския съвет се предвижда приемането на устройствените правилници на Министерството на икономиката и индустрията и на Министерството на иновациите и растежа, създадени вследствие на разделяне на Министерството на икономиката, в изпълнение на т.2 на Решението на Народното събрание от 13.12.2021 г. за приемане на структура на Министерския съвет на Република България (обн. ДВ, бр.106 от 15.12.2021 г., изм., бр. 110 от 2021 г.). С проекта на акт се осъществяват и част от структурните промени в централната администрация на изпълнителната власт, предвидени в Решение на Министерския съвет №892 от 30.12.2021 г. за предприемане на действия за подготовката на структурни и други промени в централната администрация на изпълнителната власт. Чрез предвидените в нормативните разпоредби на проекта на постановление и на приеманите с него проекти на устройствени правилници се преразпределят правомощия от материалната компетентност на министъра на икономиката, които следва да бъдат поети съответно от министъра на икономиката и индустрията и от министъра на иновациите и растежа, респективно разпределени между министрите на икономиката и индустрията и на иновациите и растежа. Включени са разпоредби, регламентиращи правоприемството по отношение на закриващата се Държавната агенция за научни изследвания и иновации и преминаващите към Министерството на иновациите и растежа административни структури на преобразуваното Министерство на икономиката, както и разпределението на активите, пасивите, правата и задълженията, свързани с дейността на преобразуваното Министерство на икономиката.
Министерство на икономиката и индустрията
Адрес: София, гр. София, ул. Славянска № 8
Електронна поща: e-docs@mi.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
На 27.1.2022 година ние АНДОЛИТО КОНСУЛТ Б-Я ПОДАДОХМЕ ВЪЗРАЖЕНИЕ НА ПРОЕКТ НА ПМС ЗА ПРАВИЛНИЦИ НА МИИ И МИР.
Първо. Взразяваме и искаме отпадане на текстове на чл.1, член2, член 3(1), член 4 и член 5(1)член2, член 3(1), член 4 и член 5(1) на Проект на ПМС
ПРЕДЛАГАМЕ
Второ Взразяваме и искаме отпадане на текстове на чл.3(2), чл.5(2).
ПРЕДЛАГАМЕ
Трето НАШЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ Е МИНИСТЪР ЛОРЕР И МИНИСТЪР НИНОВА ДА СЕ ЗАПОЗНАЯТ С УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВО НА ИКОНОМИКАТА(МИ) И ДА ПРЕДЛОЖАТ КОРЕКЦИЯ/АКТУАЛИЗАЦИЯ НА ЧЛЕНОВЕТЕ МУ, ТЪЙ КАКТО СЛЕДВА:
На 27.1.2022 година ние АНДОЛИТО КОНСУЛТ Б-Я ПОДАДОХМЕ ВЪЗРАЖЕНИЕ НА ПРОЕКТ НА ПМС ЗА ПРАВИЛНИЦИ НА МИИ И МИР.
Първо. Взразяваме и искаме отпадане на текстове на чл.1, член2, член 3(1), член 4 и член 5(1)член2, член 3(1), член 4 и член 5(1) на Проект на ПМС
ПРЕДЛАГАМЕ
Второ Взразяваме и искаме отпадане на текстове на чл.3(2), чл.5(2).
ПРЕДЛАГАМЕ
Трето НАШЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ Е МИНИСТЪР ЛОРЕР И МИНИСТЪР НИНОВА ДА СЕ ЗАПОЗНАЯТ С УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВО НА ИКОНОМИКАТА(МИ) И ДА ПРЕДЛОЖАТ КОРЕКЦИЯ/АКТУАЛИЗАЦИЯ НА ЧЛЕНОВЕТЕ МУ, ТЪЙ КАКТО СЛЕДВА:
18.01.2022
01.02.2022
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, на свое заседание от 31.01.2022 г. прие с Решение № 07 – ДППК/31.01.2022 г. извършен анализ на проекта на Устройствен правилник на Министерството на иновациите и растежа, с който са установени индикации, предпоставящи възможности за следните корупционни рискове:
1. Несъразмерно разпределение на функции и отговорности;
2. Необосновано увеличение и разпределение на щатната численост, както и липса на административен капацитет, създаващи възможност за неефективно разходване на публичен ресурс (изразходване на повече от необходимите средства за постигане на очаквания резултат);
3. Неефективно управление на процеса, свързан с правонарушенията при администриране на средства от европейски фондове, инструменти и програми;
4. Неосигуряване на достатъчна публичност на проекта на Устройствения правилник на Министерството на иновациите и растежа.
Цялото Решение на КПКОНПИ е достъпно на интернет страницата на Комисията на следния адрес: https://www.caciaf.bg/web/files/richeditor/documents/reshenieMIR.pdf
Същото следва да се счита и като становище, предоставено по реда на чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове.
Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, на свое заседание от 31.01.2022 г. прие с Решение № 07 – ДППК/31.01.2022 г. извършен анализ на проекта на Устройствен правилник на Министерството на иновациите и растежа, с който са установени индикации, предпоставящи възможности за следните корупционни рискове:
1. Несъразмерно разпределение на функции и отговорности;
2. Необосновано увеличение и разпределение на щатната численост, както и липса на административен капацитет, създаващи възможност за неефективно разходване на публичен ресурс (изразходване на повече от необходимите средства за постигане на очаквания резултат);
3. Неефективно управление на процеса, свързан с правонарушенията при администриране на средства от европейски фондове, инструменти и програми;
4. Неосигуряване на достатъчна публичност на проекта на Устройствения правилник на Министерството на иновациите и растежа.
Цялото Решение на КПКОНПИ е достъпно на интернет страницата на Комисията на следния адрес: https://www.caciaf.bg/web/files/richeditor/documents/reshenieMIR.pdf
Същото следва да се счита и като становище, предоставено по реда на чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове.