Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление за изменение на Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

31.01.2022 г. 02.03.2022 г. Неактивна

Номер на консултация

6552-K

Област на политика

Държавна администрация

Очакваните резултати от въвеждането на промените, предложени с проекта на  Постановление за изменение на НПКДА са:

  • Ограничаване на възможността за необосновано нарастване на числеността на политическите кабинети на министрите. Потенциалният ефект е ограничаване на възможността за увеличаване на числеността на персонала в политическите кабинети с 98 щ. бр.;
  • Подобряване на организацията на осъществяваните дейности и ефективността на осъществявания от КРС контрол;

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Приложно поле на длъжността "сътрудник по УЕПП"

Във връзка с изпълнение на ангажиментите по Националния план за възстановяване и устойчивост ще има нужда от назначаване на допълнителни експерти със специфична експертиза за съответните проекти.

Поради това предлагам да се разшири приложното поле на длъжността "сътрудник по УЕПП" и да се направят необходимите промени в чл. 8 и др. от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, както и в ПМС 203 от 2010 г. 

Приложно поле на длъжността "сътрудник по УЕПП"

Във връзка с изпълнение на ангажиментите по Националния план за възстановяване и устойчивост ще има нужда от назначаване на допълнителни експерти със специфична експертиза за съответните проекти.

Поради това предлагам да се разшири приложното поле на длъжността "сътрудник по УЕПП" и да се направят необходимите промени в чл. 8 и др. от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, както и в ПМС 203 от 2010 г. 

Директива на ЕС и два български закона забраняват на служителите да искат копия на документи

Директива на ЕС и два български закона забраняват на служителите да искат копия на документи намиращи се при тях под заплаха от 5000лева, а при рецидив 10 000лева.Длъжни са сами да си набавят необходимите документи за производството.Докато няма наказани служители , ще има хортиен документооборот и повишен риск от корупция.Докато в закона за ограничаване на администрацията и административното регулиране върху стопански дейности има текст осигуряващ имунитет на служители заемащи изборни постове за бездействие и нарушения , няма да има наказващ орган , който да наказва служителите нарушаващи закона.

Директива на ЕС и два български закона забраняват на служителите да искат копия на документи

Директива на ЕС и два български закона забраняват на служителите да искат копия на документи намиращи се при тях под заплаха от 5000лева, а при рецидив 10 000лева.Длъжни са сами да си набавят необходимите документи за производството.Докато няма наказани служители , ще има хортиен документооборот и повишен риск от корупция.Докато в закона за ограничаване на администрацията и административното регулиране върху стопански дейности има текст осигуряващ имунитет на служители заемащи изборни постове за бездействие и нарушения , няма да има наказващ орган , който да наказва служителите нарушаващи закона.

ЕМИЛ МИТКОВ 03.02.2022 12:37
Прозрачност на всички доходи и всякакви плащания на пари от "народната баница" (народните пари)

Прозрачност - ежемесечно публикуване/обнародване в държавна интернет страница на всички доходи (заплати, бонуси, премии и др...), които се получават от работещите в "публичния сектор" (държавни и общински служби и предприятия) служители/работници...

 

Прозрачност на всички доходи и всякакви плащания на пари от "народната баница" (народните пари)

Прозрачност - ежемесечно публикуване/обнародване в държавна интернет страница на всички доходи (заплати, бонуси, премии и др...), които се получават от работещите в "публичния сектор" (държавни и общински служби и предприятия) служители/работници...

 

ПРЕДЛОЖЕНИЕ за допълнение към проект на Постановление за изменение на Наредбата за прилагане на Кла

Уважаеми Госпожи и Господа,

Предлагам на Вашето внимание предложения за допълнение към проекта на Постановление за изменение на Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, а именно:

В действащия към момента Класификатор на длъжностите в администрацията не е предвидена длъжността "държавен експерт" за териториалните звена на централната администрация, както следва: Експертно ниво 1Б - Държавен експерт в администрацията на Министерския съвет и на министерство.

Най-високото експертно ниво в териториалните звена на централната администрация, съгласно Класификатора, е Експертно ниво 5 - Главен експерт в териториалната администрация и в териториалните звена на: централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

Предлагам следната промяна:

В Класификатора, на ред 72, длъжностно ниво 5, към наименованието на длъжността за експертно ниво 1Б, да се добавят думите "...,както и в териториалните звена на централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

В Класификатора, на ред 264, длъжностно ниво 9, от наименованието на длъжността за Експертно ниво 5 да се премахнат думите "...и в териториалните звена на: централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

МОТИВИ:

Не е налице нормативен акт, с който на служителите в териториалните звена на централната администрация да се вменяват по-малки отговорности, да се изисква по-ниска експертиза или да се възлага по-малък обем работа, в сравнение със служителите в централната администрация.

Налице е дискриминация, на основание чл. 4, ал. 3 от Закона за защита от дискриминация, поради това че първите търпят по-малко благоприятно третиране или са поставени в особено неблагоприятно положение, произтичащо от привидно неутрални разпоредба, критерий или практика.

С Уважение:

Владимир Дуков, главен експерт

Отдел "Югоизточен регион", ГД СППРР, МРРБ

ПРЕДЛОЖЕНИЕ за допълнение към проект на Постановление за изменение на Наредбата за прилагане на Кла

Уважаеми Госпожи и Господа,

Предлагам на Вашето внимание предложения за допълнение към проекта на Постановление за изменение на Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, а именно:

В действащия към момента Класификатор на длъжностите в администрацията не е предвидена длъжността "държавен експерт" за териториалните звена на централната администрация, както следва: Експертно ниво 1Б - Държавен експерт в администрацията на Министерския съвет и на министерство.

Най-високото експертно ниво в териториалните звена на централната администрация, съгласно Класификатора, е Експертно ниво 5 - Главен експерт в териториалната администрация и в териториалните звена на: централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

Предлагам следната промяна:

В Класификатора, на ред 72, длъжностно ниво 5, към наименованието на длъжността за експертно ниво 1Б, да се добавят думите "...,както и в териториалните звена на централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

В Класификатора, на ред 264, длъжностно ниво 9, от наименованието на длъжността за Експертно ниво 5 да се премахнат думите "...и в териториалните звена на: централната администрация, администрациите на структурите, отчитащи се пред Народното събрание и Държавен фонд "Земеделие".

МОТИВИ:

Не е налице нормативен акт, с който на служителите в териториалните звена на централната администрация да се вменяват по-малки отговорности, да се изисква по-ниска експертиза или да се възлага по-малък обем работа, в сравнение със служителите в централната администрация.

Налице е дискриминация, на основание чл. 4, ал. 3 от Закона за защита от дискриминация, поради това че първите търпят по-малко благоприятно третиране или са поставени в особено неблагоприятно положение, произтичащо от привидно неутрални разпоредба, критерий или практика.

С Уважение:

Владимир Дуков, главен експерт

Отдел "Югоизточен регион", ГД СППРР, МРРБ

История

  • Начало на обществената консултация

    31.01.2022

  • Приключване на консултацията

    02.03.2022

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте