Министерството на енергетиката предлага за обществено обсъждане промяна в устройствения си правилник
Министерството на енергетиката предлага за обществено обсъждане промяна в устройствения правилник на ведомството, която засяга правомощията на министъра и функциите на дирекциите от общата и специализираната администрация. Целта е създаването на по-прецизна нормативна уредба, която е в съответствие с действащото законодателство. Актуализацията на Устройствения правилник се налага поради приетите през последните пет години промени в Закона за енергетиката, Закона за подземните богатства и свързаните с тях подзаконови нормативни актове.
Промените ще осигурят възможност за навременни действия при осъществяване на политическата програма на правителството, при разработване на проекти на нормативни актове и при изпълнение на правомощията на министъра.
С предлаганите изменения се предвижда също и увеличаване на щатната численост на администрацията с 4 щатни бройки. Тази промяна е продиктувана от необходимостта за бързо и адекватно подпомагане на потребителите заради високите енергийни цени. Структурирането и изпълнението на мерки за преодоляване на рисковете, породени от повишените цени на електроенергията и природния газ изискват допълнителен капацитет в МЕ.
Коментари, мнения и препоръки по предложения проект могат да се изпращат в законоустановения срок на следния имейл адрес: miroslava.hristova@me.government.bg
Министерство на енергетиката
Адрес: София, София, ул. Триадица 8
Електронна поща: e-energy@me.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Проектът за ИД на УП на Министерството на енергетиката в частта си за увеличение на щатната численост на министерството не е съобразен с изискването на & 16 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за администрацията (ДВ, бр. 15 от 2012 г.)
Така мотивираното в Доклада увеличение в щатната численост на министерството не е свързано с нито едно от възможните изключения, описани в посочения & 16, чиито текст ограничава разрастването на администрацията.
Не е налице компенсирана промяна или ангажимент, свързан с ефропейски фондове и проекти.
Проектът за ИД на УП на Министерството на енергетиката в частта си за увеличение на щатната численост на министерството не е съобразен с изискването на & 16 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за администрацията (ДВ, бр. 15 от 2012 г.)
Така мотивираното в Доклада увеличение в щатната численост на министерството не е свързано с нито едно от възможните изключения, описани в посочения & 16, чиито текст ограничава разрастването на администрацията.
Не е налице компенсирана промяна или ангажимент, свързан с ефропейски фондове и проекти.
11.02.2022
14.03.2022
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Здравейте, Екологично сдружение За Земята е основано през 1995 г. и вече 26 години работим по енергийни политики и енергиен преход на българско и международно ниво. Част сме от няколко международни мрежи работещи в енергийния сектор в Европа: CAN Europe, CEE Bankwatch, Friends of the Earth.
Казвам се Тодор Тодоров и съм енергиен координатор на За Земята и национален координатор в областта на справеливия енергиен преход на международната мрежа CEE Bankwatch.
Във връзка с изискванията на Таксономията по отношение на ядрената енергетика и акцента поставен в нея на съхранението на РАО и ОЯГ, имам към вас предложение:
на (https://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=6628) е поместен следният проект
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Устройствен правилник на Министерството на енергетиката
В него на стр. 9 има текст § 10. Член 25 се изменя така:„Чл. 25. Дирекция "Сигурност на енергоснабдяването и управление при кризисни ситуации":
в подточка 7 се вменява на Дирекцията следното:
7. осъществява координация и мониторинг на дейностите по изграждане и експлоатация на национално хранилище за погребване на радиоактивни отпадъци по ЗБИЯЕ;
Предложение да се измени по следния начин;
7. осъществява координация и КОНТРОЛ на дейностите по изграждане и експлоатация на НАЦИОНАЛНИ ХРАНИЛИЩА за погребване на радиоактивни отпадъци по ЗБИЯЕ;
Кратка обосновка: Задачата да се изгради Национално хранилище за погребване на ниско и средно активни отпадъци (НХРАО) е дефинирана още през 2004 г. в първата Стратегия за управление на отработено ядрено гориво (ОЯГ) и радиоактивни отпадъци (РАО. Поставена е цел първият етап на хранилището да влезе в работа през 2015 г. Този срок не е спазен в Стратегията от 2015 г. е отложен за 2021 г. Новият срок също не е спазен. Доколкото ни е известно това е един от основните аргументи за стартиране от страна на ЕК през 2018 г. на наказателна процедура за неизпълнение на Директива 2011/70/Евратом.
По наше мнение една от основните причини е липсата на контрол от страна на МЕ, а само упражняване на "мониторинг". Поради това предлагаме формулировката "мониторинг" в член 25, т. 7 да се замени с "контрол".
Пред страната стои необходимостта да изгради не само НХРАО, но и в средносрочен план и дълбоко геоложко хранилище (ДГХ) за погребване на високоактивни отпадъци. Поради това предлагаме в изразът "национално хранилище" в член 25, т. 7 да се замени с "национални хранилища" ...
Надявам се да приемете нашето предложение.
Поздрави!
Тодор Тодоров
Здравейте, Екологично сдружение За Земята е основано през 1995 г. и вече 26 години работим по енергийни политики и енергиен преход на българско и международно ниво. Част сме от няколко международни мрежи работещи в енергийния сектор в Европа: CAN Europe, CEE Bankwatch, Friends of the Earth.
Казвам се Тодор Тодоров и съм енергиен координатор на За Земята и национален координатор в областта на справеливия енергиен преход на международната мрежа CEE Bankwatch.
Във връзка с изискванията на Таксономията по отношение на ядрената енергетика и акцента поставен в нея на съхранението на РАО и ОЯГ, имам към вас предложение:
на (https://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=6628) е поместен следният проект
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Устройствен правилник на Министерството на енергетиката
В него на стр. 9 има текст § 10. Член 25 се изменя така:„Чл. 25. Дирекция "Сигурност на енергоснабдяването и управление при кризисни ситуации":
в подточка 7 се вменява на Дирекцията следното:
7. осъществява координация и мониторинг на дейностите по изграждане и експлоатация на национално хранилище за погребване на радиоактивни отпадъци по ЗБИЯЕ;
Предложение да се измени по следния начин;
7. осъществява координация и КОНТРОЛ на дейностите по изграждане и експлоатация на НАЦИОНАЛНИ ХРАНИЛИЩА за погребване на радиоактивни отпадъци по ЗБИЯЕ;
Кратка обосновка: Задачата да се изгради Национално хранилище за погребване на ниско и средно активни отпадъци (НХРАО) е дефинирана още през 2004 г. в първата Стратегия за управление на отработено ядрено гориво (ОЯГ) и радиоактивни отпадъци (РАО. Поставена е цел първият етап на хранилището да влезе в работа през 2015 г. Този срок не е спазен в Стратегията от 2015 г. е отложен за 2021 г. Новият срок също не е спазен. Доколкото ни е известно това е един от основните аргументи за стартиране от страна на ЕК през 2018 г. на наказателна процедура за неизпълнение на Директива 2011/70/Евратом.
По наше мнение една от основните причини е липсата на контрол от страна на МЕ, а само упражняване на "мониторинг". Поради това предлагаме формулировката "мониторинг" в член 25, т. 7 да се замени с "контрол".
Пред страната стои необходимостта да изгради не само НХРАО, но и в средносрочен план и дълбоко геоложко хранилище (ДГХ) за погребване на високоактивни отпадъци. Поради това предлагаме в изразът "национално хранилище" в член 25, т. 7 да се замени с "национални хранилища" ...
Надявам се да приемете нашето предложение.
Поздрави!
Тодор Тодоров