Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл. 10а от Закона за хазарта за периода 2023 - 2025 г.

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

03.11.2022 г. 17.11.2022 г. Неактивна

Номер на консултация

7157-K

Област на политика

Младежка политика

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално

Проект на Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл. 10а от Закона за хазарта за периода 2023 - 2025 г.

Отговорна институция

Министерство на младежта и спорта
Адрес: София, София - 1040, бул. Васил Левски № 75
Електронна поща: anticorruption@mpes.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 4

5. След приемане на програмата да бъде организирано публично представяне и активна кампания за промотиране на новите приоритети, за да бъдат привлечени и нови потенциални бенефициенти, като акцент следва да се постави върху възможността за кандидатстване на неформални групи и промотиране на програмата сред активни младежки общности в малки населени места.

В качеството си на Национален младежки съвет, още веднъж заявяваме готовността си да участваме активно в реализирането на посочените по-горе препоръки, за да постигнем ефективност и ефикасност при изпълнението на националните програми за младежта, които са основен инструмент за постигането на стратегическите цели в младежките политики на национално ниво. 

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 4

5. След приемане на програмата да бъде организирано публично представяне и активна кампания за промотиране на новите приоритети, за да бъдат привлечени и нови потенциални бенефициенти, като акцент следва да се постави върху възможността за кандидатстване на неформални групи и промотиране на програмата сред активни младежки общности в малки населени места.

В качеството си на Национален младежки съвет, още веднъж заявяваме готовността си да участваме активно в реализирането на посочените по-горе препоръки, за да постигнем ефективност и ефикасност при изпълнението на националните програми за младежта, които са основен инструмент за постигането на стратегическите цели в младежките политики на национално ниво. 

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 3
  • Следва да се предвиди възможността за индексиране на максимално допустимото финансиране за 1 проект с годишния процент на инфлацията за всяка програмна година.
  • Сходен механизъм следва да се приложи и спрямо бюджетните ставки за експертите и членовете на екипа по проекта заложени в указанията по програмите. 

2. Необходимо е да има ясна демаркация на проектите по ключова област 4, която да гарантира, че средствата предвидени там няма да бъдат насочвани към ремонт и подкрепа на спортна инфраструктура, а ще бъдат приоритизирани пространства използвани за целите на осъществяване на държавната политика за младежта.

3. Необходими са промени в Наредба за условията и реда за финансиране по националните програми за младежта и отпадането на текстовете на чл.2 от Наредбата, които излизат извън нейния предмет. 

4. Да бъде изготвен индикативен график с датите на публикуване на поканите за кандидатстване по националните програми, идентично на практиката по програми като Еразъм+ и Европейски корпус за солидарност. Това ще повиши предвидимостта за гражданския сектор и по този начин ще повиши интереса към програмата. 

 

 

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 3
  • Следва да се предвиди възможността за индексиране на максимално допустимото финансиране за 1 проект с годишния процент на инфлацията за всяка програмна година.
  • Сходен механизъм следва да се приложи и спрямо бюджетните ставки за експертите и членовете на екипа по проекта заложени в указанията по програмите. 

2. Необходимо е да има ясна демаркация на проектите по ключова област 4, която да гарантира, че средствата предвидени там няма да бъдат насочвани към ремонт и подкрепа на спортна инфраструктура, а ще бъдат приоритизирани пространства използвани за целите на осъществяване на държавната политика за младежта.

3. Необходими са промени в Наредба за условията и реда за финансиране по националните програми за младежта и отпадането на текстовете на чл.2 от Наредбата, които излизат извън нейния предмет. 

4. Да бъде изготвен индикативен график с датите на публикуване на поканите за кандидатстване по националните програми, идентично на практиката по програми като Еразъм+ и Европейски корпус за солидарност. Това ще повиши предвидимостта за гражданския сектор и по този начин ще повиши интереса към програмата. 

 

 

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 2

1. С оглед на значително завишените тавани на проектните предложения през 2021 и 2022 г., неотговарящи на наложените в младежкия сектор практики, считаме, че програмата следва да предвиди задължително максимално финансиране за проект в отделните ключови области, като предлагаме следните стойности: 

  • Ключова област 1 – до 40 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 2 – до 125 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 3 – до 40 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 4 – до 200 000 лв. за 1 проект; (За калкулирането на тази сума е отчетен заложеният индикатор за най-малко 16 ремонтирани младежки пространства за периода на програмата, в отношение с процентното съотношение на ключовата област на програмата към общото налично финансиране за 2022 г.
  • Стойностите за ключови области 1 и 3 се базират на допустимото финансиране за 1 проект по НПМ за 2022 г., със заложен буфер с оглед на покачващите се цени на стоките и услугите.
СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 2

1. С оглед на значително завишените тавани на проектните предложения през 2021 и 2022 г., неотговарящи на наложените в младежкия сектор практики, считаме, че програмата следва да предвиди задължително максимално финансиране за проект в отделните ключови области, като предлагаме следните стойности: 

  • Ключова област 1 – до 40 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 2 – до 125 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 3 – до 40 000 лв. за 1 проект;
  • Ключова област 4 – до 200 000 лв. за 1 проект; (За калкулирането на тази сума е отчетен заложеният индикатор за най-малко 16 ремонтирани младежки пространства за периода на програмата, в отношение с процентното съотношение на ключовата област на програмата към общото налично финансиране за 2022 г.
  • Стойностите за ключови области 1 и 3 се базират на допустимото финансиране за 1 проект по НПМ за 2022 г., със заложен буфер с оглед на покачващите се цени на стоките и услугите.
СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 1

Национален младежки форум приветства проектът на Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10а от Закона за хазарта, като отчита редица положителни промени, сред които: 

 

Отчитаме като положително публикуването на проектът на програмата на портала за обществени консултации, въпреки липсата на законово изискване за това и настояваме това да се превърне в устойчива практика на Министерство на младежта и спорта при изготвянето и на бъдещи програмни, и стратегически документи. Считаме, че това ще даде възможност за повишаване на качеството на изготвените документи и ще повиши прозрачността в работата на Министерството.

 

Приветстваме включването в програмата на мярка в подкрепа на младежките пространства (младежка инфраструктура). Необходимо е програмата да предвиди като задължително изискване към проектите за младежка инфраструктура изработването на план за развитие и устойчивост със средносрочен характер (най-малко 3 години след приключване на дейностите финансирани по програмата), така че да се осигури дългосрочно въздействие и ефикасност на инвестицията. Наблягаме на необходимостта програмата да предвиди критерии, така че тази подкрепа да бъде насочена приоритетно към младежки пространства управлявани и развивани от и с активното участие на младежи и/или младежки организации. 



С оглед на предходни позиции и становища на Национален младежки форум и практиката по реализиране на Националната програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10А от Закона за хазарта, отправяме и следните препоръки: 

 

СТАНОВИЩЕ на Национален младежки форум - Част 1

Национален младежки форум приветства проектът на Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10а от Закона за хазарта, като отчита редица положителни промени, сред които: 

 

Отчитаме като положително публикуването на проектът на програмата на портала за обществени консултации, въпреки липсата на законово изискване за това и настояваме това да се превърне в устойчива практика на Министерство на младежта и спорта при изготвянето и на бъдещи програмни, и стратегически документи. Считаме, че това ще даде възможност за повишаване на качеството на изготвените документи и ще повиши прозрачността в работата на Министерството.

 

Приветстваме включването в програмата на мярка в подкрепа на младежките пространства (младежка инфраструктура). Необходимо е програмата да предвиди като задължително изискване към проектите за младежка инфраструктура изработването на план за развитие и устойчивост със средносрочен характер (най-малко 3 години след приключване на дейностите финансирани по програмата), така че да се осигури дългосрочно въздействие и ефикасност на инвестицията. Наблягаме на необходимостта програмата да предвиди критерии, така че тази подкрепа да бъде насочена приоритетно към младежки пространства управлявани и развивани от и с активното участие на младежи и/или младежки организации. 



С оглед на предходни позиции и становища на Национален младежки форум и практиката по реализиране на Националната програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10А от Закона за хазарта, отправяме и следните препоръки: 

 

История

  • Начало на обществената консултация

    03.11.2022

  • Приключване на консултацията

    17.11.2022

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте