С проекта се предлага удължаване на срока за изпълнение на Националната научна програма „Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита“ (ЕПЛЮС), одобрена с Решение № 577 на Министерския съвет от 2018 г., актуализирана с Решение № 900 на Министерския съвет от 2020 г. и Решение № 855 на Министерския съвет от 2021 г.
В рамките на компонент „К2. Електрически превозни средства и водородна мобилност“ се разработва демонстрационен тролейбус с хибриден удължител на пробега „батерия/горивна клетка“. Разработването на хибридни системи е най-бързият и ефективен подход за начално навлизане на водородните технологии в електромобилността чрез демонстрационни проекти и финансова подкрепа. Така ще се осигури и нова национална експертиза в областта на водородната мобилност.
Удължаването на програмата с една година е необходимо, за да бъдат завършени оставащите дейности, свързани с изпълнението на сложната поръчка по доставка и интеграция на водородно задвижване за 1 бр. тролейбус, което няма да доведе до допълнителни разходи за бюджета за наука.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Технологията Водородна Горивна Клетка е позната и внедрена отдавна, но така и не виждаме да получава широко разпространение.
Някой знае ли дали у нас има поне един водороден автомобил и зарядна станция ?
В света пласмента на водородни автомобили е в пълен застой, докато EВ-технологията процъфтява.
В тази връзка е непонятно упорството и комичните усилия които разни чиновници у нас полагат, опитвайки се да пробутат тази извънредно опасна и скъпа за придобиване и поддръжка технология .
Дори по едно време се заговори за цели "водородни долини" у нас, която възбуда слава богу постепенно утихна, когато съответните промотъри се поограмотиха относно проблемите с течовете и безопасността (направо казано невъзможността) за транспорт на водород по тръбопроводи .
С над 20-годишния опит с водород зад гърба си, екипът на Грейнис ООД Водород България настоява, че водородът не е бъдещето на алтернативните горива - той е извънредно опасен и скъп за добив, складиране и съхранение .
Като една чудесна алтернатива предлагаме, съвместно с Института за Биомаса и Биогорива - ибб.алле.бг , технологията за добив на Зелено ОФО-Биогориво - офомобиле.алле.бг - напълно безопасно, стерилно-чисто, свръхевтино, и 100% карбон-неутрално, произведено от бързорастящи организми, лесно и безопасно за производство и транспортиране по тръпбопроводи или в бутилки, резервоари и цистерни с ниско налягане .
Това НЕ Е РЕКЛАМА, а ефективно и възможно най-евтино решение на тежките проблеми на сгромолясващата ни се и затъваща в дългове икономика - като енергийната криза, замърсяването на въздуха, водата и почвите, ценовия шок и все по-притискащата ни бедност и демографско заличаване като нация.
Технологията Водородна Горивна Клетка е позната и внедрена отдавна, но така и не виждаме да получава широко разпространение.
Някой знае ли дали у нас има поне един водороден автомобил и зарядна станция ?
В света пласмента на водородни автомобили е в пълен застой, докато EВ-технологията процъфтява.
В тази връзка е непонятно упорството и комичните усилия които разни чиновници у нас полагат, опитвайки се да пробутат тази извънредно опасна и скъпа за придобиване и поддръжка технология .
Дори по едно време се заговори за цели "водородни долини" у нас, която възбуда слава богу постепенно утихна, когато съответните промотъри се поограмотиха относно проблемите с течовете и безопасността (направо казано невъзможността) за транспорт на водород по тръбопроводи .
С над 20-годишния опит с водород зад гърба си, екипът на Грейнис ООД Водород България настоява, че водородът не е бъдещето на алтернативните горива - той е извънредно опасен и скъп за добив, складиране и съхранение .
Като една чудесна алтернатива предлагаме, съвместно с Института за Биомаса и Биогорива - ибб.алле.бг , технологията за добив на Зелено ОФО-Биогориво - офомобиле.алле.бг - напълно безопасно, стерилно-чисто, свръхевтино, и 100% карбон-неутрално, произведено от бързорастящи организми, лесно и безопасно за производство и транспортиране по тръпбопроводи или в бутилки, резервоари и цистерни с ниско налягане .
Това НЕ Е РЕКЛАМА, а ефективно и възможно най-евтино решение на тежките проблеми на сгромолясващата ни се и затъваща в дългове икономика - като енергийната криза, замърсяването на въздуха, водата и почвите, ценовия шок и все по-притискащата ни бедност и демографско заличаване като нация.
15.11.2022
15.12.2022
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Технологията Водородна Горивна Клетка е позната и внедрена отдавна, но така и не виждаме да получава широко разпространение.
Някой знае ли дали у нас има поне един водороден автомобил и зарядна станция ?
В света пласмента на водородни автомобили е в пълен застой, докато EВ-технологията процъфтява.
В тази връзка е непонятно упорството и комичните усилия които разни чиновници у нас полагат, опитвайки се да пробутат тази извънредно опасна и скъпа за придобиване и поддръжка технология .
Дори по едно време се заговори за цели "водородни долини" у нас, която възбуда слава богу постепенно утихна, когато съответните промотъри се поограмотиха относно проблемите с течовете и безопасността (направо казано невъзможността) за транспорт на водород по тръбопроводи .
С над 20-годишния опит с водород зад гърба си, екипът на Грейнис ООД Водород България настоява, че водородът не е бъдещето на алтернативните горива - той е извънредно опасен и скъп за добив, складиране и съхранение .
Като една чудесна алтернатива предлагаме, съвместно с Института за Биомаса и Биогорива - ибб.алле.бг , технологията за добив на Зелено ОФО-Биогориво - офомобиле.алле.бг - напълно безопасно, стерилно-чисто, свръхевтино, и 100% карбон-неутрално гориво, произведено от бързорастящи организми, лесно и безопасно за транспортиране по тръпбопроводи или в бутилки, резервоари и цистерни с ниско налягане .
Това НЕ Е РЕКЛАМА, а ефективно и възможно най-евтино решение на тежките проблеми на сгромолясващата ни се и затъваща в дългове икономика - като енергийната криза, замърсяването на въздуха, водата и почвите, ценовия шок и все по-притискащата ни бедност и демографско заличаване като нация.
Технологията Водородна Горивна Клетка е позната и внедрена отдавна, но така и не виждаме да получава широко разпространение.
Някой знае ли дали у нас има поне един водороден автомобил и зарядна станция ?
В света пласмента на водородни автомобили е в пълен застой, докато EВ-технологията процъфтява.
В тази връзка е непонятно упорството и комичните усилия които разни чиновници у нас полагат, опитвайки се да пробутат тази извънредно опасна и скъпа за придобиване и поддръжка технология .
Дори по едно време се заговори за цели "водородни долини" у нас, която възбуда слава богу постепенно утихна, когато съответните промотъри се поограмотиха относно проблемите с течовете и безопасността (направо казано невъзможността) за транспорт на водород по тръбопроводи .
С над 20-годишния опит с водород зад гърба си, екипът на Грейнис ООД Водород България настоява, че водородът не е бъдещето на алтернативните горива - той е извънредно опасен и скъп за добив, складиране и съхранение .
Като една чудесна алтернатива предлагаме, съвместно с Института за Биомаса и Биогорива - ибб.алле.бг , технологията за добив на Зелено ОФО-Биогориво - офомобиле.алле.бг - напълно безопасно, стерилно-чисто, свръхевтино, и 100% карбон-неутрално гориво, произведено от бързорастящи организми, лесно и безопасно за транспортиране по тръпбопроводи или в бутилки, резервоари и цистерни с ниско налягане .
Това НЕ Е РЕКЛАМА, а ефективно и възможно най-евтино решение на тежките проблеми на сгромолясващата ни се и затъваща в дългове икономика - като енергийната криза, замърсяването на въздуха, водата и почвите, ценовия шок и все по-притискащата ни бедност и демографско заличаване като нация.