Предложените промени в проекта на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет са свързани с необходимостта от обезпечаване на изпълнението на правомощията на министъра на правосъдието, които произтичат от възлагане на допълнителни функции по различни европейски и национални мониторингови механизми, по силата на които Министерството на правосъдието осъществява непрекъсната комуникация и координация със съответните европейски и национални органи и организации.
С проекта на акт се осигурява и съответствие на някои от функциите на Инспектората на министъра на правосъдието по Закона за съдебната власт с регламентираните в действащото законодателство правомощия на министъра на правосъдието.
Министерство на правосъдието
Адрес: София, София, ул. Славянска 1
Електронна поща: priemna@justice.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
05.12.2022
04.01.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
§ 1. В чл. 15, ал. 1, т. 6 се изменя така: „6. извършват изучаване на факти и обстоятелства, свързани с кандидата, чрез проверки в информационните фондове на МВР и по местоживеене и предоставят информацията на ръководителя на експертната група за психологично изследване преди психодиагностичното интервю и на конкурсната комисия преди началото на етапа „Заключително интервю“;
Тъй като МВР разполага с огромен брои информационни фондове, би трябвало да се конкретизира в кои информационни фондове на МВР да се извърши проверката, както и методиката за нейното извършване.
Проверката по местоживеене допълнително възлага административна дейност на районният инспектор, и в повечето случай тя се извършва проформа. Също така не е упоменато да ли се извърши по постоянен адрес или по настоящ адрес.Проверката е безпредметна тъй като всичката информация за кандидата е налична във информационните фондове на държавата.
Предлагам да се конкретизират фондовете в който да се извършва проверка по съответната методика и да отпадне проверката по местоживеене.
Също така, във връзка с Чл. 2 (1) от ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОННОТО УПРАВЛЕНИЕ, трябвало да отпадне изискването на документи от кандидатите, които могат да се съберат по служебен път.
Чл. 5. (1) т.5 да придобие следният вид:
5. звената "Човешки ресурси", в които се подават документите за участие в конкурса и електронна поща за подаване на документи по електронен път чрез КЕП;
§ 1. В чл. 15, ал. 1, т. 6 се изменя така: „6. извършват изучаване на факти и обстоятелства, свързани с кандидата, чрез проверки в информационните фондове на МВР и по местоживеене и предоставят информацията на ръководителя на експертната група за психологично изследване преди психодиагностичното интервю и на конкурсната комисия преди началото на етапа „Заключително интервю“;
Тъй като МВР разполага с огромен брои информационни фондове, би трябвало да се конкретизира в кои информационни фондове на МВР да се извърши проверката, както и методиката за нейното извършване.
Проверката по местоживеене допълнително възлага административна дейност на районният инспектор, и в повечето случай тя се извършва проформа. Също така не е упоменато да ли се извърши по постоянен адрес или по настоящ адрес.Проверката е безпредметна тъй като всичката информация за кандидата е налична във информационните фондове на държавата.
Предлагам да се конкретизират фондовете в който да се извършва проверка по съответната методика и да отпадне проверката по местоживеене.
Също така, във връзка с Чл. 2 (1) от ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОННОТО УПРАВЛЕНИЕ, трябвало да отпадне изискването на документи от кандидатите, които могат да се съберат по служебен път.
Чл. 5. (1) т.5 да придобие следният вид:
5. звената "Човешки ресурси", в които се подават документите за участие в конкурса и електронна поща за подаване на документи по електронен път чрез КЕП;