Приемането на постановлението е необходимо, тъй като министърът на електронното управление е компетентният административен орган, който провежда държавната политика в областта на информационното общество и информационните технологии във взаимодействие с другите органи на изпълнителната власт. Досегашното разпокъсано и несинхронизирано изпълнение на различни мерки и проекти в държавите членки показа, че подходящият и ефективен начин за справяне с предизвикателствата и за постигане на определените общностни цели в цифровата трансформация е централизираният и координиран подход и общ план, с точно определени цели, с ясни принципи и с активното участие на самите държави. Всичко това е заложено в основополагащия европейски документ в областта на цифровата трансформация – политическата програма „Цифрово десетилетие“, очертаващ визията, общите и конкретните (цифрови) цели, мерките и механизмите за сътрудничество, чрез които до 2030 г. ЕС ще постигне своя цифров суверенитет, включително чрез зачитането на основните права, принципите на правовата държава и демокрацията, приобщаването, достъпността, равенството, устойчивостта, издръжливостта, сигурността, подобряването на качеството на живот, наличността на услугите и зачитането на правата и стремежите на гражданите.Очакваният резултат от изменението е да бъдат гарантирани ефективността и качеството на участието на българската страна при разработването, изпълнението и отчитането на целите, мерките и дейностите, включени в европейската политическа програма „Цифрово десетилетие“ до 2030 г. както на национално, така и на общностно ниво.За да отговори на новите предизвикателства, страната ни се нуждае от съвършено нов механизъм за координация по въпросите на цялостната цифрова трансформация. За да успеем да изпълним всички дейности и мерки, посочени в програма „Цифрово десетилетие“ до 2030 г. и да бъдем равностоен партньор на ЕС в цифровата трансформация, подходът ни по тази тема на национално ниво е необходимо да бъде изцяло преосмислен и променен.