Министерски съвет Портал за обществени консултации

Наредба за студентските стажове в държавната администрация

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

05.02.2013 г. 22.02.2013 г. Неактивна

Номер на консултация

772-K

Област на политика

Държавна администрация

Целта на наредбата е да създаде условия за  провеждането на студентски стажове в държавната администрация и да осигури възможности за професионално ориентиране, придобиване на практически опит, знания и умения, които допълват теоретичното обучение на студентите.

Предлага се продължителността на стажа в държавната администрация да е от 10 до 45 работни дни, а студентските стажове в държавната администрация в периода 1 юли – 30 септември да се провеждат само централизирано чрез Портала за студентските стажове в държавната администрация.  

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Преглед
Считам, че така представената наредба представлява една добра стъпка към отваряне на администрацията към гражданското общество и младите хора. Участието на една от най-активните групи в обществото - студентите, в работата на администрациите на централно ниво и по места означава:
1. Повишаване на професионалните умения на студентите в избраната от тях област на развитие.
2. Повишаване на прозрачността, по отношение на работата на администрациите.

По отношение на участието на МОМН, което бе убословено по-долу, смятам, че то е неоправдано, с оглед на това, че тези стажове не са задължителни за придобиване на образователно-квалификационна степен. В този смисъл участието на МОМН ще затрудни координацията и организацията на стажовете. Затова считам участието на МОМН в тези дейности за нецелесъобразно, и смятам, че въпросът по организацията, координирането и провеждането на стажовете, трябва да бъде оставено така както е в наредбата.
Преглед
Считам, че така представената наредба представлява една добра стъпка към отваряне на администрацията към гражданското общество и младите хора. Участието на една от най-активните групи в обществото - студентите, в работата на администрациите на централно ниво и по места означава:
1. Повишаване на професионалните умения на студентите в избраната от тях област на развитие.
2. Повишаване на прозрачността, по отношение на работата на администрациите.

По отношение на участието на МОМН, което бе убословено по-долу, смятам, че то е неоправдано, с оглед на това, че тези стажове не са задължителни за придобиване на образователно-квалификационна степен. В този смисъл участието на МОМН ще затрудни координацията и организацията на стажовете. Затова считам участието на МОМН в тези дейности за нецелесъобразно, и смятам, че въпросът по организацията, координирането и провеждането на стажовете, трябва да бъде оставено така както е в наредбата.
Анонимно 07.02.2013 17:51
Портал
Смятам, че порталът ще даде добра възможност за реализация на младите хора.
Портал
Смятам, че порталът ще даде добра възможност за реализация на младите хора.
Портал за стажове в държавната администрация
Смятам, че порталът е много полезен. Ето го и линка: http://www.staj.government.bg/
Портал за стажове в държавната администрация
Смятам, че порталът е много полезен. Ето го и линка: http://www.staj.government.bg/
Участие на Министерство на образованието
Правото на стаж трябва да е закрепено в Закона за висшето образование и да се отнася само за студенти на АКРЕДИТИРАНИ висши учебни заведения и да се отнася само за ВУЗО-ве, които са направили заявка чрез Министерство на образованието за текущата година за направленията и специалностите, по които ще се провежда такъв стаж. Окончателния списък на направленията и стециалностите на акредитираните ВУЗ да бъде достъпен на Портала за студетските стажове преди старта на процедурата. Също така при одобряване на учебните планове за дадена специалност може да се залагат съответните стажове, за които МОН да предоставя информация във връзка с организиране на същите
Участие на Министерство на образованието
Правото на стаж трябва да е закрепено в Закона за висшето образование и да се отнася само за студенти на АКРЕДИТИРАНИ висши учебни заведения и да се отнася само за ВУЗО-ве, които са направили заявка чрез Министерство на образованието за текущата година за направленията и специалностите, по които ще се провежда такъв стаж. Окончателния списък на направленията и стециалностите на акредитираните ВУЗ да бъде достъпен на Портала за студетските стажове преди старта на процедурата. Също така при одобряване на учебните планове за дадена специалност може да се залагат съответните стажове, за които МОН да предоставя информация във връзка с организиране на същите
Нива на провеждане на стажантските практики
Считам, че изрично трябва да бъдат изключени от провеждане на стажантски практики онези звена на администрацията, които касаят звената "Вътрешна сигурност" , "Инспекторат" и др. подобни
Нива на провеждане на стажантските практики
Считам, че изрично трябва да бъдат изключени от провеждане на стажантски практики онези звена на администрацията, които касаят звената "Вътрешна сигурност" , "Инспекторат" и др. подобни
Задължения на администрацията и на стажанта
С допълнителното споразумение трябва да се регламентира задължението на администрацията да инструктира стажата по ЗЗБУТ, да определи началото и края на работния ден /във връзка с чл. 18 ал.2 от Наредбата/ . Считам че чл.8 трябва изцяло да бъде променен, тъй като достъп до класифицирана информация имат само лица с ниво на достъп до нея. За сметка на това повечето администрации боравят със служебна информация, която трябва да бъде опазвана по силата на специален закон или по ЗЗЛД, което трябва да бъде регламентирано като задължение на стажанта и съответните му отговорности при нарушаване на това задължение.В тази връзка "Всяка вътрешнослужебна информация, която администрацията има интерес да не бъде разкривана" трябва да бъде запознат стажанта с нарочно записан текст, специфичен за всяка администрация съобразно нейната служебна информация, т.е. да се предостави право на администрацията да изпише коя информация счита, че не трябва да бъде разкривана.
Задължения на администрацията и на стажанта
С допълнителното споразумение трябва да се регламентира задължението на администрацията да инструктира стажата по ЗЗБУТ, да определи началото и края на работния ден /във връзка с чл. 18 ал.2 от Наредбата/ . Считам че чл.8 трябва изцяло да бъде променен, тъй като достъп до класифицирана информация имат само лица с ниво на достъп до нея. За сметка на това повечето администрации боравят със служебна информация, която трябва да бъде опазвана по силата на специален закон или по ЗЗЛД, което трябва да бъде регламентирано като задължение на стажанта и съответните му отговорности при нарушаване на това задължение.В тази връзка "Всяка вътрешнослужебна информация, която администрацията има интерес да не бъде разкривана" трябва да бъде запознат стажанта с нарочно записан текст, специфичен за всяка администрация съобразно нейната служебна информация, т.е. да се предостави право на администрацията да изпише коя информация счита, че не трябва да бъде разкривана.
обхват на наредбата
Необходимо е да се уточни обхватът на студентите за които се отнася наредбата - за български студенти в чужди ВУЗ,всички студенти, или само за тези, които учат в български ВУЗ, както и дали се отнася за чуждестранни студенти, учещи в български ВУЗ. При положение, че граждани на страни, които не членуват в ЕС и Кралство Швейцария не могат да бъдат държавни служители, дали е целесъобразно същите да бъдат "професионално ориентиране" Считам, че е наложително да се регламентира краен срок за одобряване на кандидатите за стаж, не по-късно от 15.06. на текущата година, за да се осигури достатъчно време за изработване на допълнителното споразумение и програма на стажанта и да стартира стажа на 01.07. След първоначалната регистрация на кандидатите за стаж по чл. 10 е необходимо да се извърши преценка дали те отговарят на изискванията на чл. 9, като това трябва да стане преди следващия етап на подбора, която е от компетентността на висшите учебни заведения и Министерство на образование
обхват на наредбата
Необходимо е да се уточни обхватът на студентите за които се отнася наредбата - за български студенти в чужди ВУЗ,всички студенти, или само за тези, които учат в български ВУЗ, както и дали се отнася за чуждестранни студенти, учещи в български ВУЗ. При положение, че граждани на страни, които не членуват в ЕС и Кралство Швейцария не могат да бъдат държавни служители, дали е целесъобразно същите да бъдат "професионално ориентиране" Считам, че е наложително да се регламентира краен срок за одобряване на кандидатите за стаж, не по-късно от 15.06. на текущата година, за да се осигури достатъчно време за изработване на допълнителното споразумение и програма на стажанта и да стартира стажа на 01.07. След първоначалната регистрация на кандидатите за стаж по чл. 10 е необходимо да се извърши преценка дали те отговарят на изискванията на чл. 9, като това трябва да стане преди следващия етап на подбора, която е от компетентността на висшите учебни заведения и Министерство на образование

История

  • Начало на обществената консултация

    05.02.2013

  • Приключване на консултацията

    22.02.2013

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте