Целта на Наредбата е да се определят планирането на кариерното развитие на дипломатическите служители; условията и реда за атестиране на дипломатическите служители; условията и реда за назначаване и за повишаване в длъжност на дипломатическите служители; условията и реда за повишаване в дипломатически ранг и в дипломатическа длъжност; организацията на ротацията на служителите в дипломатическата служба; повишаването на квалификацията на дипломатическите служители; провеждането на конкурси за назначаване на служители на длъжността „стажант-аташе”; провеждането на изпити за придобиване на дипломатически ранг "аташе"; провеждането на конкурси за конкретни дипломатически длъжности, за които има специфични изисквания за квалификация и опит.
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
28.02.2013
14.03.2013
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
18. В чл.46, (11) и чл.49, (9) – Предоставя се възможност министърът да анулира даден конкурс САМО по жалба на един или няколко участника. Не е ли по-коректно първо да се изслушат и членовете на комисията? Не е ли по-коректно това изслушване да стане пред Колегиума, като що-годе по-самостоятелен орган? Отново поставяме министъра си в неудобното положение да поема несвойствени отговорности – той назначава комисията, той я отзовава по „сигнал” на засегнати граждани, и той носи отговорност. Нека пазим министъра си, той е наш.
19. В чл.50, (4) – защо изпитваните млади колеги да изготвят грама до задгранично представителство, а не грама ОТ задгранично представителство? В първия случай грамата може да е „Моля посрещнете и настанете г-н Еди-си-кой, пътуващ по служба през Вашата мисия”, а във втория да е наистина самостоятелен труд – информация за посетен симпозиум, за среща и разговор с някого на изложба, като в разговора е получена интересна информация и пр. /За решаването на консулския казус вече стана дума – важен, но не приоритетен/.
В същия чл., пара (8) – значи ли това, че изпитът по езикова подготовка се провежда по силата на чл.45, който пък ни препраща към чл.44, ал.1 – та значи ли тази разпоредба, че стажант-аташетата сме ги изпитали веднъж по език като за влизане в Министерството, и след една година ги изпитваме още веднъж по същия начин? Струва ми се малко необмислено и излишно натоварващо младите колеги.
Не съм дал бележки по езиците и тяхната периодична защита – надявам се друг да го направи, че там направо се обърках.
ПО ПРИЛОЖЕНИЕТО
Някой трябва да обясни на авторите на въпросното приложение, че са създали своеобразен „Наръчник на агитатора” – дори при Тодор Живков не беше толкова кухо, изкуствено и жалко. Това е един от онези документи, за които първият ми началник преди няколко десетилетия казваше „За нищо не става, скъсай го и започни отначало”.
18. В чл.46, (11) и чл.49, (9) – Предоставя се възможност министърът да анулира даден конкурс САМО по жалба на един или няколко участника. Не е ли по-коректно първо да се изслушат и членовете на комисията? Не е ли по-коректно това изслушване да стане пред Колегиума, като що-годе по-самостоятелен орган? Отново поставяме министъра си в неудобното положение да поема несвойствени отговорности – той назначава комисията, той я отзовава по „сигнал” на засегнати граждани, и той носи отговорност. Нека пазим министъра си, той е наш.
19. В чл.50, (4) – защо изпитваните млади колеги да изготвят грама до задгранично представителство, а не грама ОТ задгранично представителство? В първия случай грамата може да е „Моля посрещнете и настанете г-н Еди-си-кой, пътуващ по служба през Вашата мисия”, а във втория да е наистина самостоятелен труд – информация за посетен симпозиум, за среща и разговор с някого на изложба, като в разговора е получена интересна информация и пр. /За решаването на консулския казус вече стана дума – важен, но не приоритетен/.
В същия чл., пара (8) – значи ли това, че изпитът по езикова подготовка се провежда по силата на чл.45, който пък ни препраща към чл.44, ал.1 – та значи ли тази разпоредба, че стажант-аташетата сме ги изпитали веднъж по език като за влизане в Министерството, и след една година ги изпитваме още веднъж по същия начин? Струва ми се малко необмислено и излишно натоварващо младите колеги.
Не съм дал бележки по езиците и тяхната периодична защита – надявам се друг да го направи, че там направо се обърках.
ПО ПРИЛОЖЕНИЕТО
Някой трябва да обясни на авторите на въпросното приложение, че са създали своеобразен „Наръчник на агитатора” – дори при Тодор Живков не беше толкова кухо, изкуствено и жалко. Това е един от онези документи, за които първият ми началник преди няколко десетилетия казваше „За нищо не става, скъсай го и започни отначало”.