С прилагане на Наредбата се очаква постигането на следните резултати:
Успешно прилагане през 2023 г. на Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони на Република България за програмен период 2023 – 2027 г.;
Управление на предвидения за страната ресурс за финансиране на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план;
Създаване на всички необходими условия за правилното администриране на интервенциите за директни плащания.
Отговорна структура:
дирекция „Директни плащания“, Министерство на земеделието и храните
Електронен адрес:
NPetrova@mzh.government.bg
Министерство на земеделието и храните
Адрес: София, София 1000, бул. Христо Ботев 55
Електронна поща: mail@mzh.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
29.08.2023
12.09.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Уважаеми дами и господа,
Във връзка с одобрения Стратегически план за развитие на земеделието и селските райони в Република България за периода 2023-2027 г. и прилагането му чрез Наредба 3 от 2023 г. за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции, ви молим за разяснение относно следното фактическо разминаване при прилагането на „Еко схема за запазване и възстановяване на почвения потенциал – насърчаване на зелено торене и органично наторяване“
С интервенцията на „Еко схема за запазване и възстановяване на почвения потенциал-насърчаване на зелено торене и органично наторяване“ се цели намаляване на употребата на изкуствени торове, КОИТО СА АНАЛОГ НА МИНЕРАЛНИ – заместването им с естествени хранителни вещества, образувани в следствие на внасянето на външна естествена органична материя. Прилагането на практиките в интервенцията е насочено към запазване и повишаване на количеството на хранителни вещества в почвата чрез внасянето на органична материя в максимално подходящ вид и качество за почвата, вследствие на внасяне на органични подобрители.
ОРГАНО - МИНЕРАЛНИТЕ ТОРОВЕ сами по себе си съдържат минерална част N, като състав.
В Наредбата за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции обаче, изискването е приложено неточно и формулировката съществено изменя от една страна изискването на Стратегическия план и от другата страна, включва в плана употреба органо-минерални торове. Същевременно са забранени за употреба продукти, които съдържат химически добити вещества.
Уважаеми дами и господа,
Налице е съществено разминаване между заложените цели и изисквания в Стратегическия план и Наредбата, което разминаване опорочава приложението на еко-схемата и включва употребата на ОРГАНО- МИНЕРАЛНИ торове, влючващи в състава си минерална част . Основна цел е намаляването на употребата на химически добити вещества.
Във връзка с прилагането на еко схемата, моля и за ваше становище относно следните практически примери:
*Забележка – В хранителния план трябва да се направи извадка на органичния азот като количество активно вещество, като останалата чат от общият азот трябва да бъде добавен към основното приложение на МИНЕРАЛЕН ТОР.
С уважение,
доц. д-р Валентин Савов
Управител на фирма "РОМБ" ООД
Уважаеми дами и господа,
Във връзка с одобрения Стратегически план за развитие на земеделието и селските райони в Република България за периода 2023-2027 г. и прилагането му чрез Наредба 3 от 2023 г. за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции, ви молим за разяснение относно следното фактическо разминаване при прилагането на „Еко схема за запазване и възстановяване на почвения потенциал – насърчаване на зелено торене и органично наторяване“
С интервенцията на „Еко схема за запазване и възстановяване на почвения потенциал-насърчаване на зелено торене и органично наторяване“ се цели намаляване на употребата на изкуствени торове, КОИТО СА АНАЛОГ НА МИНЕРАЛНИ – заместването им с естествени хранителни вещества, образувани в следствие на внасянето на външна естествена органична материя. Прилагането на практиките в интервенцията е насочено към запазване и повишаване на количеството на хранителни вещества в почвата чрез внасянето на органична материя в максимално подходящ вид и качество за почвата, вследствие на внасяне на органични подобрители.
ОРГАНО - МИНЕРАЛНИТЕ ТОРОВЕ сами по себе си съдържат минерална част N, като състав.
В Наредбата за условията и реда за прилагане на интервенциите под формата на директни плащания, включени в Стратегическия план, за проверките, намаления на плащанията и реда за налагане на административни санкции обаче, изискването е приложено неточно и формулировката съществено изменя от една страна изискването на Стратегическия план и от другата страна, включва в плана употреба органо-минерални торове. Същевременно са забранени за употреба продукти, които съдържат химически добити вещества.
Уважаеми дами и господа,
Налице е съществено разминаване между заложените цели и изисквания в Стратегическия план и Наредбата, което разминаване опорочава приложението на еко-схемата и включва употребата на ОРГАНО- МИНЕРАЛНИ торове, влючващи в състава си минерална част . Основна цел е намаляването на употребата на химически добити вещества.
Във връзка с прилагането на еко схемата, моля и за ваше становище относно следните практически примери:
*Забележка – В хранителния план трябва да се направи извадка на органичния азот като количество активно вещество, като останалата чат от общият азот трябва да бъде добавен към основното приложение на МИНЕРАЛЕН ТОР.
С уважение,
доц. д-р Валентин Савов
Управител на фирма "РОМБ" ООД