Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Здравейте,
1. Моля, Министерски съвет първо да актуализира Правилника за прилагане на ЗЗДН, защото не са отразени цели пет мащабни изменения в ЗЗДН. Едва след актуализацията на ПП на ЗЗДН, тогава да се пристъпи към този правилник.
Моля, спрете настоящата процедура и карайте подред йерархията на нормативните актове, защото стават не грешки, а направо "мармалад" в правото.
2. Във връзка със създаването на национална информационна система по Глава 1 "В" от ЗЗДН и чл.5, т.6 от проекта за правилник, предлагам, тази национална информационна система изрично да бъде създадена като "регистър" по смисъла на чл.4а от Закона за електронното управление.
Ако не е регистър, тогава това ще е просто поредната база данни без никакви удостоверителни функции, и съдът няма да е длъжен да се съобразява с вписаните данни, а е изрично предвидено в системата да се вписват случаи на регистрирано! домашно насилие и списък с юридическите лица предоставящи услуги по ЗЗДН.
Дали следва да се направи скоростно ЗИД на ЗЗДН, за да е изрично вписана думата "регистър", вместо национална информационна система ... мисля, че е редно.
Това ще спести и много пари, защото с последните изменения на ЗЕУ се създава унифициран софтуер за държавни/общински регистри, а и в бъдеще ще се спестят много проблеми по доказване в съда.
Разликата между регистър и информационна система е огромно, и моля да го отчетете.
3. В момента няма административнонаказателна разпоредба в ЗЗДН, която да посочва санкция за извършване на дейност по ЗЗДН без юр. лице да е вписано в регистъра.
Може да се получи и ситуация на отписване на юр. лице, което обаче е получило финансиране. Доколкото разбирам финансирането е годишно, а ако юр. лице бъде отписано преди да е изтекла годината, как държавата ще си вземете обратно дадените публични средства ?
Поздрави
Калин Гавраков - юрист
Здравейте,
1. Моля, Министерски съвет първо да актуализира Правилника за прилагане на ЗЗДН, защото не са отразени цели пет мащабни изменения в ЗЗДН. Едва след актуализацията на ПП на ЗЗДН, тогава да се пристъпи към този правилник.
Моля, спрете настоящата процедура и карайте подред йерархията на нормативните актове, защото стават не грешки, а направо "мармалад" в правото.
2. Във връзка със създаването на национална информационна система по Глава 1 "В" от ЗЗДН и чл.5, т.6 от проекта за правилник, предлагам, тази национална информационна система изрично да бъде създадена като "регистър" по смисъла на чл.4а от Закона за електронното управление.
Ако не е регистър, тогава това ще е просто поредната база данни без никакви удостоверителни функции, и съдът няма да е длъжен да се съобразява с вписаните данни, а е изрично предвидено в системата да се вписват случаи на регистрирано! домашно насилие и списък с юридическите лица предоставящи услуги по ЗЗДН.
Дали следва да се направи скоростно ЗИД на ЗЗДН, за да е изрично вписана думата "регистър", вместо национална информационна система ... мисля, че е редно.
Това ще спести и много пари, защото с последните изменения на ЗЕУ се създава унифициран софтуер за държавни/общински регистри, а и в бъдеще ще се спестят много проблеми по доказване в съда.
Разликата между регистър и информационна система е огромно, и моля да го отчетете.
3. В момента няма административнонаказателна разпоредба в ЗЗДН, която да посочва санкция за извършване на дейност по ЗЗДН без юр. лице да е вписано в регистъра.
Може да се получи и ситуация на отписване на юр. лице, което обаче е получило финансиране. Доколкото разбирам финансирането е годишно, а ако юр. лице бъде отписано преди да е изтекла годината, как държавата ще си вземете обратно дадените публични средства ?
Поздрави
Калин Гавраков - юрист
21.09.2023
21.10.2023
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Като дългогодишен участник в редица проекти за работа с учители, а също и с представители на различни етнически групи в България, смятам за нецелесъобразно сливането на трите организации под една шапка. Етническата проблематика е извънредно важна за правилното функциониране на нашата демокрация и нейното подценяване и механично обединение с друг вид проблеми, няма да доведе до нищо позитивно. Важно е да се запази автономната структура, която се занимава конкретно с проблемите на етническите групи в България и тяхната интеграция в българското общество.
Проф. Александър Николов, ИФ, СУ " Св. Климент Охридски"
Като дългогодишен участник в редица проекти за работа с учители, а също и с представители на различни етнически групи в България, смятам за нецелесъобразно сливането на трите организации под една шапка. Етническата проблематика е извънредно важна за правилното функциониране на нашата демокрация и нейното подценяване и механично обединение с друг вид проблеми, няма да доведе до нищо позитивно. Важно е да се запази автономната структура, която се занимава конкретно с проблемите на етническите групи в България и тяхната интеграция в българското общество.
Проф. Александър Николов, ИФ, СУ " Св. Климент Охридски"