Проектът на Наредба за организацията и реда за извършване на проверка на декларациите и за установяване на конфликт на интереси на лицата е изготвен на основание законовата делегация на § 2, ал. 6 от Допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията от междуведомствена работна група, създадена със заповед на министър-председателя.
Целта е да се уредят организацията и редът за извършване на проверка на декларациите по чл. 49, ал. 1 от Закона за противодействие на корупцията и редът за установяване на конфликт на интереси по отношение на:
- служителите в администрацията на органите на изпълнителната власт, в това число на териториалните звена, служителите в местната администрация, служителите в администрацията на органи, създадени със закон, с изключение на служителите, които заемат технически длъжности;
- членовете и съветниците към политическите кабинети извън посочените в чл. 6, ал. 1 от Закона за противодействие на корупцията;
- кметовете на кметства, кметските наместници и секретарите на общините;
- съдиите по вписванията и държавните съдебни изпълнители.
Адрес за изпращане на становища и предложения: inspectorat@government.bg
---
Пакет основни документи
---
Консултационен документ
---
Справка становища
---
24.01.2024
23.02.2024
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет