Всички заинтересовани страни могат да изразят мнението си по следните начини:
- чрез попълване на електронен въпросник, публикуван на https://lsrv3.gateway.bg/index.php/379951?lang=bg
- на Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
- по електронна поща на имейл: press@strategma.bg
Изготвянето на последваща оценка на въздействието на Закона за регионалното развитие и Правилника за неговото прилагане за периода 2013 – 2023 г. цели изследването на съотношението между поставените цели и постигнатите резултати и оценка качеството на използваните механизми за подобряване формулирането, изпълнението и оценката на политиката за регионално развитие.
Целта на консултацията е получаване на мненията на заинтересованите страни за развитието и съотносимостта на нормативното регулиране към нуждите за постигането на целите на държавната политика за регионално развитие; качеството и ефективността на прилаганите нормативни механизми за регламентиране на програмната и институционалната рамка на регионалното развитие и въпросите за ресурсно осигуряване и за наблюдение и оценка на регионалното развитие; както и установяване на въпроси или области, които следва да бъдат адресирани за постигане целите на ЗРР.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg
---
Пакет основни документи
---
Консултационен документ
---
Справка становища
---
29.01.2024
29.02.2024
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
България от години не изпълнява техническите изисквания на Регламент 1059/2003 за икономическите си райони на ниво NUTS 2. През 2018 г. правителството за пореден път отказа да преначертае районите за планиране, което в комбинация с други лоши регионални политики в неизпълнение на кохезионните цели на ЕК, задълбочи още повече проблеми като иконимически и социални дисбаланси между София от една страна и останалата част на България от друга и ускори демографската катастрофа в страната.
Към днешна дата България е единствена държава членка от присъединилите се след 2001 г., с над 2 млн. население, която все още не е обособила столицата си в самостоятелен регион на ниво NUTS 2.
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/TGS00006/default/map?lang=en&category=na10.nama10.nama_10reg.nama_10r_gdp&fbclid=IwAR15S8sm0zq79aPUl_tRVgFs5GMdhK6_T2qsU2FAaNxdb-TifZbW9MkKslA
Предвид гореизложеното и поради това че NUTS 2 формират рамката, която страните членки използват за да прилагат регионални политики, предлагам промяна на границите на икономическите райони на ниво NUTS 2 в съответствие с Регламент 1059/2003 по следния начин:
България от години не изпълнява техническите изисквания на Регламент 1059/2003 за икономическите си райони на ниво NUTS 2. През 2018 г. правителството за пореден път отказа да преначертае районите за планиране, което в комбинация с други лоши регионални политики в неизпълнение на кохезионните цели на ЕК, задълбочи още повече проблеми като иконимически и социални дисбаланси между София от една страна и останалата част на България от друга и ускори демографската катастрофа в страната.
Към днешна дата България е единствена държава членка от присъединилите се след 2001 г., с над 2 млн. население, която все още не е обособила столицата си в самостоятелен регион на ниво NUTS 2.
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/TGS00006/default/map?lang=en&category=na10.nama10.nama_10reg.nama_10r_gdp&fbclid=IwAR15S8sm0zq79aPUl_tRVgFs5GMdhK6_T2qsU2FAaNxdb-TifZbW9MkKslA
Предвид гореизложеното и поради това че NUTS 2 формират рамката, която страните членки използват за да прилагат регионални политики, предлагам промяна на границите на икономическите райони на ниво NUTS 2 в съответствие с Регламент 1059/2003 по следния начин: