Разработването на нова наредба се налага по следните причини: оценена необходимост от цялостна експертна преценка и осъвременяване на техническите изисквания за изграждане или монтиране върху платното за движение на изкуствени неравности и други средства за ограничаване на скоростта на движение, за привеждането им в съответствие с европейски технически спецификации и добри практики.
Предвижда се изискванията на наредбата да се прилагат за пътищата, отворени за обществено ползване, както за републиканските пътища от първи до трети клас и за местните пътища, така и за улиците от първостепенната и второстепенната улични мрежи, с изключение на улиците първи клас. По републиканските пътища извън населените места не се допуска изграждане или монтиране на изкуствени неравности на платното за движение.
Изискванията на наредбата ще се прилагат при основен ремонт и реконструкция на съществуващи пътища и улици, при разработването на самостоятелен проект за ограничаване на скоростта на движение на МПС, както и при проектиране на ново пътно строителство.
Проектът на наредба има за цел да се създадат условия за успокояване на движението, за повишаване на безопасността на движение по пътищата, отворени за обществено ползване, за намаляване на броя и тежестта на пътнотранспортните произшествия. Посочената цел на разработения нормативен акт ще има принос към повишаването на безопасността на движение по пътищата, отворени за обществено ползване, за всички участници в движението.
Срок на общественото обсъждане: 08.04.2024 г.
Становища и коментари могат да бъдат изпращани на електронния адрес на Центъра за административно обслужване на МРРБ: e-mrrb@mrrb.government.bg.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg
---
Пакет основни документи
---
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Поздравления за подхода и ясно разписаните цели.
Предложения за допъления:
1. Да се разпише нова глава "АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ" в която ясно да се разпише както кой е контролния орган, така и санкции за неспазването на текстовете от страна на стопаните на пътищата. Санкциите да бъдат адекватни и възпиращи всяко евентуално желание за бездействие по прилагането ѝ от страна на стопаните на пътища. Следва да се разпишат и санкции за бездействие по прилагането на контрол от страна на контролния орган, както и орган, който следва да ги наложи.
2. чл. 43 ал. 5 да се допълни както следва: ", с цел постигане на целите по настоящата наредба."
3. чл. 44 думите "която включва база данни" да се заменят както следва: "която включва обществено достъпна през интернат сайта на стопоанина на пътя база данни"
Поздравления за подхода и ясно разписаните цели.
Предложения за допъления:
1. Да се разпише нова глава "АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ" в която ясно да се разпише както кой е контролния орган, така и санкции за неспазването на текстовете от страна на стопаните на пътищата. Санкциите да бъдат адекватни и възпиращи всяко евентуално желание за бездействие по прилагането ѝ от страна на стопаните на пътища. Следва да се разпишат и санкции за бездействие по прилагането на контрол от страна на контролния орган, както и орган, който следва да ги наложи.
2. чл. 43 ал. 5 да се допълни както следва: ", с цел постигане на целите по настоящата наредба."
3. чл. 44 думите "която включва база данни" да се заменят както следва: "която включва обществено достъпна през интернат сайта на стопоанина на пътя база данни"
Най-ми харесва:
§ 2. (1) Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението се привеждат в съответствие с изискванията на тази наредба, както следва:
(2) Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението, които не могат да бъдат приведени в съответствие с изискванията на тази наредба, се отстраняват.
След приемането на тази наредба би трябвало кабарите, които започнаха масово да се монтират в София да се премахнат?
Най-ми харесва:
§ 2. (1) Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението се привеждат в съответствие с изискванията на тази наредба, както следва:
(2) Съществуващите изкуствени неравности и другите средства за ограничаване на скоростта на движението, които не могат да бъдат приведени в съответствие с изискванията на тази наредба, се отстраняват.
След приемането на тази наредба би трябвало кабарите, които започнаха масово да се монтират в София да се премахнат?
07.03.2024
08.04.2024
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Организацията на движнието не трябва да позволява нарушения. Стесненията на лентите, шикан са много по-ефективни от радари, камери, патрулки.Предотвратяват нощни и дневни гонки, опасното поведение на любители на болката и унижението.Проблемите с натрошени колчета по осовата линия , най-много извън населениет места ще намалеят , когато водачите са предупредени навреме с кабъри или други светлоотразителни елементи.
Организацията на движнието не трябва да позволява нарушения. Стесненията на лентите, шикан са много по-ефективни от радари, камери, патрулки.Предотвратяват нощни и дневни гонки, опасното поведение на любители на болката и унижението.Проблемите с натрошени колчета по осовата линия , най-много извън населениет места ще намалеят , когато водачите са предупредени навреме с кабъри или други светлоотразителни елементи.