С проекта се цели синхронизиране на Правилника за издаване на българските лични документи с промяната на Закона за електронното управление (ЗЕУ), обн. в ДВ, бр. 80 от 19.09.2023 г., в сила от 31.03.2024 г., съгласно която с подзаконов нормативен акт не може да бъде въвеждано задължение за доказване на факти и обстоятелства за лица или обекти, вписани в регистър, на които е предоставен идентификатор, освен ако с подзаконовия нормативен акт се изпълняват или прилагат актове на Европейския съюз. Прецизират се и разпоредби свързани с промяната на чл. 189, ал. 4а от Закона за движението по пътищата, обн. ДВ, бр. 66 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г. Въвежда се възможност за издаване на лична карта със срок на валидност 30 години на лица, навършили 70-годишна възраст с цел гарантиране качеството на техническите характеристики на документите и предвид пределната възраст в Република България. Също така се въвежда промяна в експресната услуга при издаване на лична карта (до 8 работни часа ), като се предвижда получаването на готовия документ да става в определени структури на МВР на територията на гр. София, което е свързано със стартирането на централизирана персонализация за този вид български личен документ.
Министерство на вътрешните работи
Адрес: София, ул. „6-и септември“ 29
Електронна поща: priemna@mvr.bg
---
Пакет основни документи
---
Консултационен документ
---
Справка становища
---
12.04.2024
13.05.2024
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет