Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за семейни помощи за деца

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

29.07.2013 г. 12.08.2013 г. Неактивна

Номер на консултация

925-K

Област на политика

Социална политика и заетост

Тип консултация

---

Основната цел на предлагания проект на подзаконов акт е подобряване на нормативната уредба в съответствие с последните изменения и допълнения в Закона за семейни помощи за деца, които ще влязат в сила от 01.09.2013 г. Промените в Закона за семейни помощи за деца (ДВ., бр. 103 от 28.12.2012 г., в сила от 1.09.2013 г.) са свързани с обвързването на месечните помощи за дете до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, с редовно посещаване на подготвителните групи в детските градини или подготвителните групи в училищата за задължителна предучилищна подготовка на децата, освен ако това е невъзможно поради здравословното състояние на детето.

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

NMD 12.08.2013 17:10
Становище на Национална мрежа за децата по проект на Постановление на МС за изменение и допълнение
Национална мрежа за децата (НМД) приветства усилията за усъвършенстване на нормативната уредба, свързана с правото на семействата на социална подкрепа чрез помощи и социални услуги. Като сдружение на 115 неправителствени организации, работещи за създаване и прилагане на качествени политики и услуги за децата и семействата, ние винаги сме подчертавали необходимостта да бъде осигурена по-добра и целенасочена подкрепа за най-уязвимите, като се оптимизират семейните помощи за деца.

Опитът на организациите - членове на Национална мрежа за децата в подкрепа на семействата в грижата им за децата показва, че са необходими цялостни законодателни реформи, а не промени на парче. За нас остава притеснително, че разглеждането на семейните и детски плащания се случва отделно от процеса за закрила на детето. Считаме, че трябва да се търсят подходи за синхронизиране на процесите за услуги и подкрепа към семействата и социалните плащания към тях, свързани с грижата за дете. Осъзнаваме, че това е отговорна и трудна задача, но вярваме, че e път към оптимизиране ефективността на влаганите ресурси в социални пакети спрямо постигането на реален ефект върху живота на децата в България. Време е държавната политика от реактивна и нерентабилна да стане проактивна и икономически ефективна в частта на социалното подпомагане. Това няма да се случи, ако се остави паричното подпомагане на децата да е отделно и извън логиката на подпомагането на семейството, както и осигуряването на универсалните услуги за благосъстояние на децата и семействата. Практиката показва, че настоящата система на парично подпомагане, случваща се главно през социални помощи и социални плащания, често инвестира късно ресурси в семейното отглеждане на деца или ако реагира навреме, то е в недостатъчен размер. Паричното подпомагане в момента не представлява част от цялостен подход на подкрепа на детето и семейството и това води до ниска ефективност. Доказателство за това са многобройните случаи на изоставени деца и разпадащите се семейства.

Ето защо, нашата принципна позиция е, че е необходима цялостна реформа в системата на социалното подпомагане, в чиято основа да стои принципът на обвързване на социалните плащания със социална работа. Вярваме, че помощите следва да се отпускат след индивидуална оценка на конкретната ситуация на семейството, която да разглежда не само доходите на родителите, посещението на задължителна предучилищна подготовка и др., а и всички останали фактори, обуславящи възможността на семейството да полага грижи за децата си.

12 август 2013 г.
Национална мрежа за децата
Становище на Национална мрежа за децата по проект на Постановление на МС за изменение и допълнение
Национална мрежа за децата (НМД) приветства усилията за усъвършенстване на нормативната уредба, свързана с правото на семействата на социална подкрепа чрез помощи и социални услуги. Като сдружение на 115 неправителствени организации, работещи за създаване и прилагане на качествени политики и услуги за децата и семействата, ние винаги сме подчертавали необходимостта да бъде осигурена по-добра и целенасочена подкрепа за най-уязвимите, като се оптимизират семейните помощи за деца.

Опитът на организациите - членове на Национална мрежа за децата в подкрепа на семействата в грижата им за децата показва, че са необходими цялостни законодателни реформи, а не промени на парче. За нас остава притеснително, че разглеждането на семейните и детски плащания се случва отделно от процеса за закрила на детето. Считаме, че трябва да се търсят подходи за синхронизиране на процесите за услуги и подкрепа към семействата и социалните плащания към тях, свързани с грижата за дете. Осъзнаваме, че това е отговорна и трудна задача, но вярваме, че e път към оптимизиране ефективността на влаганите ресурси в социални пакети спрямо постигането на реален ефект върху живота на децата в България. Време е държавната политика от реактивна и нерентабилна да стане проактивна и икономически ефективна в частта на социалното подпомагане. Това няма да се случи, ако се остави паричното подпомагане на децата да е отделно и извън логиката на подпомагането на семейството, както и осигуряването на универсалните услуги за благосъстояние на децата и семействата. Практиката показва, че настоящата система на парично подпомагане, случваща се главно през социални помощи и социални плащания, често инвестира късно ресурси в семейното отглеждане на деца или ако реагира навреме, то е в недостатъчен размер. Паричното подпомагане в момента не представлява част от цялостен подход на подкрепа на детето и семейството и това води до ниска ефективност. Доказателство за това са многобройните случаи на изоставени деца и разпадащите се семейства.

Ето защо, нашата принципна позиция е, че е необходима цялостна реформа в системата на социалното подпомагане, в чиято основа да стои принципът на обвързване на социалните плащания със социална работа. Вярваме, че помощите следва да се отпускат след индивидуална оценка на конкретната ситуация на семейството, която да разглежда не само доходите на родителите, посещението на задължителна предучилищна подготовка и др., а и всички останали фактори, обуславящи възможността на семейството да полага грижи за децата си.

12 август 2013 г.
Национална мрежа за децата
galq dimitrowa 29.07.2013 18:58
asp
Az mislq,4e trqbva da se promeni zakona v Agenciq za socialno podpomagane za " li4en asistent" na koito mu se polagat 1.85lv za 5 4asov raboten den,koeto e nedopostimo.`Taka izliza zaplata priblizitelno 200lv, pri uslovie 4e edna minimalna zaplata ve4e e 310lv.Zatova az mislq 4e tazi zaplata ot 200lv e nedopostima i sme6na.
asp
Az mislq,4e trqbva da se promeni zakona v Agenciq za socialno podpomagane za " li4en asistent" na koito mu se polagat 1.85lv za 5 4asov raboten den,koeto e nedopostimo.`Taka izliza zaplata priblizitelno 200lv, pri uslovie 4e edna minimalna zaplata ve4e e 310lv.Zatova az mislq 4e tazi zaplata ot 200lv e nedopostima i sme6na.

История

  • Начало на обществената консултация

    29.07.2013

  • Приключване на консултацията

    12.08.2013

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте