Министерски съвет Портал за обществени консултации

Постановление за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

07.08.2013 г. 09.09.2013 г. Неактивна

Номер на консултация

937-K

Област на политика

Държавна администрация

С проекта на Постановление се предлага да бъдат изменени и допълнени подзаконови актове в областта на държавната служба, приети с ПМС № 129 от 26 юни 2012 г.:

1. Класификатор на длъжностите в администрацията (КДА) В КДА са включени длъжностите, предвидени в специални закони. Предложенията за изменения в КДА произтичат от: • Разпоредбата на § 6, ал. 2 от Преходните и заключителните разпоредби на Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, съгласно която в КДА следва да бъдат включени длъжностите, предвидени в специален закон. • Настъпили промени в законодателството относно изискванията за заемане на определени длъжности.

2. Наредба за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията (НПКДА). Предложените изменения в НПКДА са свързани с: • Премахване на възможността длъжността "инспектор" да може да се заема от служител със средно образование и по трудово правоотношение. Длъжността е експертна с контролни функции и съгласно Закона за администрацията следва да се заема от лица с висше образование и по служебно правоотношение. • Създаване на правна възможност за намаляване на ръководните длъжности в малките по численост администрации. Предлага се общата администрация да може да се ръководи пряко от главния секретар/секретаря на община, когато определената обща численост на административната структура е до 35 щатни бройки. • Предложени са подобрени форми на рекапитулацията към приложенията за длъжностното и поименното щатно разписание, допълнени с органите на власт в различните административни структури.

3. Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация (НУРОИСДА). В НУРОИСДА са предложени допълнения, свързани с въвеждането на възможност за използването на съвременен метод за оценка на компетенции – център за оценка, който може да се прилага при конкурентен подбор за висши държавни служители и за ръководни длъжности след одобрение на органа по назначаването. В държавната администрация към момента работят над 20 оценители и един ръководител на център за оценка, подготвени по проекти на Националната агенция за приходите и на Института по публична администрация, които могат да подпомагат администрациите, прилагащи център за оценка като способ за извършването на качествен конкурентен подбор.

Отговорна институция

Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Пакет основни документи

Консултационен документ

    ---

Справка становища

    ---

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

В НАП
инспектор по приходите със средно образование и държавен служител?!? Що за абсурд е това
В НАП
инспектор по приходите със средно образование и държавен служител?!? Що за абсурд е това
служител 12.08.2013 22:39
Директор или секретар?
Счита, че е по-удачно в администрациите с до 35 щатни бройки да няма "главен секретар". Именно тази длъжност се явява в повече на тези администрации. Съгласна съм, че е по-удачно да замести директора на специализираната администрация, предвид вменените на секретаря функции. А и ако главния секретар пряко ръководи едната дирекция -то се обезсмислят неговите предполагаеми "безпристрастност" и "обективност" в процеса на атестация.

Предлагам следната редакция:
Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, приета с Постановление № 129 на Министерския съвет от 2012 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; попр., бр. 75 от 2012 г., изм. и доп. бр.80 и 103 от 2012 г.), се правят следните изменения и допълнения:

2. В чл. 12:
а) Създава се нова ал. 8:
„(8) Когато определената обща численост на административната структура е до 35 щатни бройки, по преценка на съответния орган на държавна власт администрация може да няма главен секретар."
Директор или секретар?
Счита, че е по-удачно в администрациите с до 35 щатни бройки да няма "главен секретар". Именно тази длъжност се явява в повече на тези администрации. Съгласна съм, че е по-удачно да замести директора на специализираната администрация, предвид вменените на секретаря функции. А и ако главния секретар пряко ръководи едната дирекция -то се обезсмислят неговите предполагаеми "безпристрастност" и "обективност" в процеса на атестация.

Предлагам следната редакция:
Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията, приета с Постановление № 129 на Министерския съвет от 2012 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2012 г.; попр., бр. 75 от 2012 г., изм. и доп. бр.80 и 103 от 2012 г.), се правят следните изменения и допълнения:

2. В чл. 12:
а) Създава се нова ал. 8:
„(8) Когато определената обща численост на административната структура е до 35 щатни бройки, по преценка на съответния орган на държавна власт администрация може да няма главен секретар."
sluzhitel 12.08.2013 16:36
Защо без директор "Обща администрация"?
Предложение за следната промяна: "Създаване на правна възможност за намаляване на ръководните длъжности в малките по численост администрации. Предлага се общата и/или специализираната администрация да може да се ръководят пряко от главния секретар/секретаря на община, когато определената обща численост на административната структура е до 35 щатни бройки."
Защо без директор "Обща администрация"?
Предложение за следната промяна: "Създаване на правна възможност за намаляване на ръководните длъжности в малките по численост администрации. Предлага се общата и/или специализираната администрация да може да се ръководят пряко от главния секретар/секретаря на община, когато определената обща численост на административната структура е до 35 щатни бройки."
sluzhitel 12.08.2013 16:22
Заглавие
Коментар
Заглавие
Коментар
sluzhitel 12.08.2013 16:12
Защо без директор "Обща администрация"?
Ще може ли главният секретар да ръководи, включително планира, организира, контролира и координира дейността на звената на Общата администрация: 1. "Канцелария"; 2. "Финансово-стопански дейности"; 3. "Правни дейности"; 4. "Управление на собствеността"; 5. "Човешки ресурси"; 6. "Управление при отбранително-мобилизационна подготовка"; 7. "Информационно обслужване и технологии"; 8. "Административно обслужване" и едновременно да изпълнява ефективно функциите си на главен секретар?! От друга страна може главният секретар да е с по-големи компетенции в областта на "Специализираната администрация" и съответно да изпълнява функциите на директор "Специализирана администрация"!
Защо без директор "Обща администрация"?
Ще може ли главният секретар да ръководи, включително планира, организира, контролира и координира дейността на звената на Общата администрация: 1. "Канцелария"; 2. "Финансово-стопански дейности"; 3. "Правни дейности"; 4. "Управление на собствеността"; 5. "Човешки ресурси"; 6. "Управление при отбранително-мобилизационна подготовка"; 7. "Информационно обслужване и технологии"; 8. "Административно обслужване" и едновременно да изпълнява ефективно функциите си на главен секретар?! От друга страна може главният секретар да е с по-големи компетенции в областта на "Специализираната администрация" и съответно да изпълнява функциите на директор "Специализирана администрация"!
Петя Райкова 12.08.2013 14:11
поредното недоразумение
Ако наистина се цели ограничаване на броя на ръководните служители в администрации до 35 щатни бройки, да се предвиди принципно намаляване числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности в такива администрации-норматива за численост да бъде намален от15 % на примерно 10%. Ако целта е да няма длъжности Директори обща администрация- мотивировката, че се цели ограничаване броя на ръководните служители би могла да свърши работа.
поредното недоразумение
Ако наистина се цели ограничаване на броя на ръководните служители в администрации до 35 щатни бройки, да се предвиди принципно намаляване числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности в такива администрации-норматива за численост да бъде намален от15 % на примерно 10%. Ако целта е да няма длъжности Директори обща администрация- мотивировката, че се цели ограничаване броя на ръководните служители би могла да свърши работа.
Lubo Sesito 12.08.2013 10:23
Главен счетоводител
Крайно време е да се разбере, че длъжността главен счетоводител е ръководна длъжност, така както е за главен архитект. Няма ли кой да го разбере и да промени това положение?
Главен счетоводител
Крайно време е да се разбере, че длъжността главен счетоводител е ръководна длъжност, така както е за главен архитект. Няма ли кой да го разбере и да промени това положение?
По каква причина
длъжността инспектор по приходите в НАП се заема и от служители със средно образование?!
По каква причина
длъжността инспектор по приходите в НАП се заема и от служители със средно образование?!

История

  • Начало на обществената консултация

    07.08.2013

  • Приключване на консултацията

    09.09.2013

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте