Основната цел на предложения проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за физическото възпитание и спорта е оптимизиране и прецизиране на действащите разпоредби, регламентиращи издаването на лицензия на спортни федерации и национални спортни организации; дейността в спортните училища; консолидиране на разпоредби свързани с финансиране от страна на държавата и общините на спортни организации.
Министерство на младежта и спорта
Адрес: София, София - 1040, бул. Васил Левски № 75
Електронна поща: anticorruption@mpes.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
08.10.2013
23.10.2013
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
В съществуващия чл.18 и в предложението по чл.18, ал.2: „Спортните клубове, членуващи в лицензирана спортна федерация, придобиват права да участват в държавни първенства и в международни състезания, да организират аматьорски и професионални отбори, да получават държавна подкрепа и да ползват спортни обекти и съоръжения държавна и общинска собственост по установения за това ред“ предложено допълнение след вписване в регистъра по ал.1.
В закона за ФВС и в правилника за приложението му липсват ясни критерии, на които да отговарят спортните клубове, за да придобият членство в лицензирана спортната федерация за съответния вид спорт. Това формално се използва от управителните съвети и общите събрания на различни федерации, за да не приемат отделни клубове по субективен признак. Така тези клубове не могат да придобиват права за участие в държавни и международни състезания, да организират аматьорски и професинални отбори, да получават държавна подкрепа и да използват спортни обекти и съоръжения, които са държавна и общинска собственост.
Това е дискриминиращо за българския спорт, който е капсулиран със съществуващото статукво и не му се дава възможност за развитие.
Пример: Българският съд регистрира спортен клуб по съответния вид или видове спорт, дава му се възможност за тренировъчна дейност, но липсата на членство в лицензирана спортна федерация му отнема правото на състезателна дейност, което е абсурдно. Например: АСК Тракия – Пловдив е с най-добрата база по спортна стрелба в страната, с паралелка по спортна стрелба (34 ученика) в държавно училище СУ „Васил Левски“ в гр. Пловдив, с картотекирани 88 състезатели, формално не е приет от лицензирания Български стрелкови съюз и на практика не му се позволи да участва на държавно първенство през тази година. Така се получава дискриминация на тези състезатели, които са и лишени от конституционното им право да упражняват спорт.
След така изложените факти, трябва да отпаднат думите „лицензирана, лицензирани и лицензии“, които ограничават развитието на спорта и го унищожават.
В съществуващия чл.18 и в предложението по чл.18, ал.2: „Спортните клубове, членуващи в лицензирана спортна федерация, придобиват права да участват в държавни първенства и в международни състезания, да организират аматьорски и професионални отбори, да получават държавна подкрепа и да ползват спортни обекти и съоръжения държавна и общинска собственост по установения за това ред“ предложено допълнение след вписване в регистъра по ал.1.
В закона за ФВС и в правилника за приложението му липсват ясни критерии, на които да отговарят спортните клубове, за да придобият членство в лицензирана спортната федерация за съответния вид спорт. Това формално се използва от управителните съвети и общите събрания на различни федерации, за да не приемат отделни клубове по субективен признак. Така тези клубове не могат да придобиват права за участие в държавни и международни състезания, да организират аматьорски и професинални отбори, да получават държавна подкрепа и да използват спортни обекти и съоръжения, които са държавна и общинска собственост.
Това е дискриминиращо за българския спорт, който е капсулиран със съществуващото статукво и не му се дава възможност за развитие.
Пример: Българският съд регистрира спортен клуб по съответния вид или видове спорт, дава му се възможност за тренировъчна дейност, но липсата на членство в лицензирана спортна федерация му отнема правото на състезателна дейност, което е абсурдно. Например: АСК Тракия – Пловдив е с най-добрата база по спортна стрелба в страната, с паралелка по спортна стрелба (34 ученика) в държавно училище СУ „Васил Левски“ в гр. Пловдив, с картотекирани 88 състезатели, формално не е приет от лицензирания Български стрелкови съюз и на практика не му се позволи да участва на държавно първенство през тази година. Така се получава дискриминация на тези състезатели, които са и лишени от конституционното им право да упражняват спорт.
След така изложените факти, трябва да отпаднат думите „лицензирана, лицензирани и лицензии“, които ограничават развитието на спорта и го унищожават.