На 17 януари 2012 г. в София (хотел Хилтън, зала Мусала 2) Управляващият орган (УО) на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) организира обучение, предназначено за одобрените бенефициенти по девет приключили процедури, по които вече има сключени договори:
Открита процедура по подприоритет 1.1-03 „Ефективна структура на държавната администрация” (от м. март 2011 г.); Открита процедура по подприоритет 1.3-04 „Ефективна координация и партньорство при разработване и провеждане на политики” (от м. септември 2010 г.); Открита процедура по подприоритет 1.3-05 „Ефективна координация и партньорство при разработване и провеждане на политики” (от м. март 2011 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 1.4-03 „Администрацията - партньор на бизнеса” (от м. септември 2010 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 2.1-06 „Модерно управление на човешките ресурси в държавната администрация” за Администрацията на Министерския съвет (от м. януари 2011 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 2.4-04 „Компетентна съдебна система и ефективно управление на човешките ресурси” (от м. септември 2010 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 3.1-03 „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление” (от м. декември 2009 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 3.1-07 „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление” (от м. февруари 2011 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 3.2-02 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост” (от м. януари 2011 г.); Процедура за директно предоставяне по подприоритет 3.3-03 „Подобряване на обслужването от страна на органите на съдебната власт чрез развитие на информационните технологии” (от м. февруари 2011 г.).
Дванадесет са новите бенефициенти по ОПАК, които ще бъдат обучавани за правилно изпълнение на проекти: Министерският съвет, Министерството на финансите, Министерството на правосъдието, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на образованието, младежта и науката, Прокуратурата на Република България, Държавната агенция “Архиви", Българската агенция по безопасност на храните, Областна администрация Габрово, Община Маджарово, Община Балчик и Община Кърджали.
Подобни обучения се провеждат след приключването на всяка процедура за избор на проекти по ОПАК и сключване на договори с новите одобрени бенефициенти. Целта е те да бъдат подготвени за правилното управление на проектите, включително и финансовото им отчитане. Експертите биват запознати със задълженията си при изпълнението на проектите, включително за деклариране на нередности, както и с процеса на мониторинг и финансов контрол от страна на Управляващия орган. По този начин се намалява рискът от неправилно изпълнение не проектите и налагането впоследствие на финансови корекции.