Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Тарифа за таксите за издаване и подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

14.08.2020 г. 13.09.2020 г. Неактивна

Номер на консултация

5334-K

Област на политика

Социална политика и заетост

Тип консултация

---

 

С проекта на Постановление се предлага приемане на Тарифа за таксите за издаване и подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги. Считано от датата на влизане на Закона за социалните услуги (ЗСУ) в сила всички доставчици на социални услуги, а не само тези, които предоставят социални услуги за деца, следва да се лицензират от Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ). На лицензиране подлежат лицата по чл. 29, ал. 3, т. 2 (специално създадени от общината за предоставянето на социални услуги юридически лица) и чл. 30 от ЗСУ (частни доставчици на социални услуги). Съгласно чл. 161, ал. 1 от ЗСУ за разглеждане на документите за издаване на лиценз и за подновяване на издаден лиценз за предоставяне на социални услуги се дължат такси, които се внасят в АКСУ. Таксите се събират по тарифа, одобрена от Министерския съвет по предложение на министъра на труда и социалната политика (чл. 161, ал. 2 от ЗСУ). Съгласно § 43, ал. 1, т. 6 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗСУ, Тарифата за таксите за издаване и подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги следва да бъде приета от Министерския съвет в тримесечен срок от влизане в сила на закона.

 

Размерите на таксите в проекта на Постановление на Министерския съвет за приемане на Тарифа за таксите за издаване и подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги са определени при спазване на Методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им, приета с ПМС № 1 от 2012 г. За определяне на размера на таксите в проекта на акт социалните услуги са групирани според необходимото индикативно време за обработване на подадените заявления за издаване или подновяване на издаден лиценз от изпълнителния директор на АКСУ. Размерът на таксата ще бъде различен за различните социални услуги – между 50 и 100 лв.

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

НеобходимоТО индикативно време за определяне на ПЪРВОпричината

Размерът на таксата може да се определя според необходимото индикативно време за определяне на първопричината за принудата за получаване и или нуждата за предлагане на социалнаТА услуга

- социални услуги заради слаба памет на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради мързел на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради невежество на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради нехайство на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради неграмотност на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради бедност на първи, втори или трети лица





 

 

НеобходимоТО индикативно време за определяне на ПЪРВОпричината

Размерът на таксата може да се определя според необходимото индикативно време за определяне на първопричината за принудата за получаване и или нуждата за предлагане на социалнаТА услуга

- социални услуги заради слаба памет на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради мързел на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради невежество на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради нехайство на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради неграмотност на първи, втори или трети лица

- социални услуги заради бедност на първи, втори или трети лица





 

 

Методиката за определяне на ПРИХОДОориентиран размер на таксите

Размерът на таксите за социалните услуги може да се изчислява комплексно като процент от прихода/дохода на потребителите на услуги, дохода на предлагащите социалната услуга, печалба на юридическото лице от предходната година. Стипендиите на учениците и студентите, както и детските надбавки могат да се считат като "доход".

Методиката за определяне на ПРИХОДОориентиран размер на таксите

Размерът на таксите за социалните услуги може да се изчислява комплексно като процент от прихода/дохода на потребителите на услуги, дохода на предлагащите социалната услуга, печалба на юридическото лице от предходната година. Стипендиите на учениците и студентите, както и детските надбавки могат да се считат като "доход".

За пенсионерите - настоящи и бъдещи

Moля да помислите и за социални услуги за пенсионерите с най-високи пенсии познати от Западния свят - разходка в парка, четене на книжка, посещение на театър, пиене на кафе или чай, пътуване по Da.nu.be до Вие.нe за преглед при личен лекар итн Държавата да дофинасира и съфинансира подобни начинания щом като иска да се сравнява с другите европейски страни по стандарт на живот на пенсионерите.



 

 

За пенсионерите - настоящи и бъдещи

Moля да помислите и за социални услуги за пенсионерите с най-високи пенсии познати от Западния свят - разходка в парка, четене на книжка, посещение на театър, пиене на кафе или чай, пътуване по Da.nu.be до Вие.нe за преглед при личен лекар итн Държавата да дофинасира и съфинансира подобни начинания щом като иска да се сравнява с другите европейски страни по стандарт на живот на пенсионерите.



 

 

Какъв е смисълът от таксите?

При условие, че гражданското общество със своите неправителствени организации масивно дофинансира държавата, за да може държавата да изпълните социалните си политики си, какъв е смисълът държавата да изисква от НПО такси за лицензиране за предоставяне на социални услуги?

Какъв е смисълът на тази обосновка за тарифите: 

  • Създаване на необходимите нормативни предпоставки за Агенцията за качеството на социални услуги да осъществява функциите си по лицензиране на доставчиците на социални услуги.
  • Частните доставчици на социални услуги и юридическите лица, специално създадени от общината за предоставянето на социални услуги, няма да могат да се лицензират и съответно няма да могат да предоставят законосъобразно социални услуги.

Искате да кажете, че в държавния бюджет няма да има средства за тази дейност? 



Удивително е, че държавната администрация се занимава да създава такива документи и процеси.

Какъв е смисълът от таксите?

При условие, че гражданското общество със своите неправителствени организации масивно дофинансира държавата, за да може държавата да изпълните социалните си политики си, какъв е смисълът държавата да изисква от НПО такси за лицензиране за предоставяне на социални услуги?

Какъв е смисълът на тази обосновка за тарифите: 

  • Създаване на необходимите нормативни предпоставки за Агенцията за качеството на социални услуги да осъществява функциите си по лицензиране на доставчиците на социални услуги.
  • Частните доставчици на социални услуги и юридическите лица, специално създадени от общината за предоставянето на социални услуги, няма да могат да се лицензират и съответно няма да могат да предоставят законосъобразно социални услуги.

Искате да кажете, че в държавния бюджет няма да има средства за тази дейност? 



Удивително е, че държавната администрация се занимава да създава такива документи и процеси.

История

  • Начало на обществената консултация

    14.08.2020

  • Приключване на консултацията

    13.09.2020

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте