Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование са специализирани обслужващи звена по чл. 50, ал.1, т. 5 от Закона за предучилищното и училищното образование и като такива имат ключово значение за планирането и организирането на допълнителната подкрепа за личностно развитие на децата и учениците на областно равнище.
Предложените изменения и допълнения на Правилника за устройството и дейността на регионалните центрове имат за цел да се регламентират специфични дейности, свързани с осигуряването на възможност чрез Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град да се осъществи национална координация на дейностите, свързани с допълнителната подкрепа за личностно равнище, както и да се апробират нови модели и практики на приобщаващо образование на национално равнище.
Очаква се постепенно адаптиране към по-често прилагане на различни форми на методическата подкрепа на директори на регионални центрове в страната, както и на педагогически специалисти, назначени към тях. Очаква се да се повиши активността и ефективността на работата на тези специализирани обслужващи звена и да се подобри процеса на предоставяне на допълнителна подкрепа на деца и ученици със специални образователни потребности.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
17.02.2021
19.03.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
След "диагностициране" на липси в образователния процес възостнова на резултатите от НВОто в 4ти, 7ми и 10ти клас да се обособят звена към Регионалните центрове за подкрепа и под контрола на Регионалните управления за систематична подкрепа на ученици с липсващи ключови знания и умения от по-ранен етап на образование с цел в прогимназиален или гимназиален етап да имат равен шанс с дргугите деца.
След "диагностициране" на липси в образователния процес възостнова на резултатите от НВОто в 4ти, 7ми и 10ти клас да се обособят звена към Регионалните центрове за подкрепа и под контрола на Регионалните управления за систематична подкрепа на ученици с липсващи ключови знания и умения от по-ранен етап на образование с цел в прогимназиален или гимназиален етап да имат равен шанс с дргугите деца.