Министерски съвет Портал за обществени консултации

Концепция за подобряване на административното обслужване в контекста на принципа "Едно гише"

Информация

Експорт

Област на политика:

Административно ниво на органа, приел документа

Национално

В сила от

29.12.2002

Дата на валидност

31.12.2013

Описание

Общата цел на концепцията е облекчаване и подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса чрез прилагане на организационния принцип “едно гише”, отчитайки и другите мерки за подобряване на административното обслужване, а именно: - уеднаквяване на понятията и концепциите за подобряване на административното обслужване, както и адекватно отразяване в действащото законодателство; - интегриране на информация, процеси и услуги; - опростяване на бизнес средата; - изграждане на електронно правителство.

В този смисъл концепцията има следните насоки: - Основни понятия и разграничения; - Състояние на административното обслужване; - Визия за постигане на добро административно обслужване; - Стратегически принципи за подобряване на административното обслужване; - Въвеждане на организационния принцип за обслужване на “едно гише” като средство за реализация на стратегическите принципи за подобряване на административното обслужване; - Обвързване на концепцията с други правителствени мерки, имащи за цел подобряване на административното обслужване (координиране на действията по облекчаване регулаторните режими; служебно съгласуване на преписки; електронно правителство).

Целта на базисния модел на обслужване на “едно гише” е да подпомага и да насърчава ръководителите и служителите в държавната администрация, партньорите и клиентите да реализират визията за подобряване на административното обслужване.

Концепцията е отменена с Решение № 140 от 17 март 2014 г. на Министерския съвет, с което е приета Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 - 2020 г.

Моля изчакайте