Министерски съвет Портал за обществени консултации

Новини

Търси

Търсене Изчистване
.

Общо 110 резултата

RSS
Устойчиво нараства броят на заявленията за достъп до обществена информация на електронната платформа

Устойчиво нараства броят на заявленията за достъп до обществена информация на електронната платформа

Усъвършенстваната електронна Платформа за достъп до обществена информация и надграденият |Портал за отворени данни бяха представени на заключителна конференция в Министерския съвет по проект „По...

Прочетете още
Най-масово използваните  административни услуги са на общинските администрации, МВР, НАП, НОИ и НЗОК

Най-масово използваните административни услуги са на общинските администрации, МВР, НАП, НОИ и НЗОК

Потребители на административните услуги на общинските администрации са 74% от пълнолетните българи, другите най-масово използвани от граждани и фирми услуги са на МВР, НАП и Националния осигурителен и...

Прочетете още
Вицепремиерът Мария Габриел е определена за председател на Съвета за административната реформа

Вицепремиерът Мария Габриел е определена за председател на Съвета за административната реформа

Министерският съвет прие Решение за определяне на заместник министър-председателя и министър на външните работи Мария Габриел за председател на Съвета за административната реформа (САР).Съветът за адм...

Прочетете още
Удостоверение за наследници няма да се изисква пред Службите по кадастър, НОИ и Агенцията по горите

Удостоверение за наследници няма да се изисква пред Службите по кадастър, НОИ и Агенцията по горите

Удостоверение за наследници няма да се изисква от гражданите от Службите по геодезия, картография и кадастър, Националния осигурителен институт (НОИ) и Изпълнителна агенция по горите. Администрациите...

Прочетете още
Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време

Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време

Удължено работно време от 8.00 до 18.30 часа за административно обслужване на гражданите са въвели над 90 централни, териториални и местни администрации, сред които Министерството на правосъдието, Бъл...

Прочетете още
Ограничават числеността на състава на политическите кабинети на министрите

Ограничават числеността на състава на политическите кабинети на министрите

Ограничения на числеността на персонала в кабинет на министър се въвеждат с приетите на 9 март 2022 г. от Министерския съвет изменения и допълнения в Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжнос...

Прочетете още
Безплатна услуга за федерирани портали предлага ДАЕУ

Безплатна услуга за федерирани портали предлага ДАЕУ

Безплатна услуга за федерирани портали на администрации предлага Държавна агенция „Електронно управление“ чрез Портала за достъп до електронни административни услуги. Услугата представлява...

Прочетете още
Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Усъвършенстване на концесионната политика“

Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Усъвършенстване на концесионната политика“

Администрацията на Министерския съвет изпълнява Проект с рег. в ИСУН № BG05SFOP001-2.011-0001 с наименование „Усъвършенстване на концесионната политика“, финансиран по Оперативна програма...

Прочетете още
Разработени са модели на вътрешни правила и Наръчник за приложението на ЗДОИ

Разработени са модели на вътрешни правила и Наръчник за приложението на ЗДОИ

Фондация „Програма достъп до информация“ разработи наръчник за приложението на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Наръчникът е специално предназначен за служители от държавн...

Прочетете още
По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и КАО

По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и КАО

На 30 април 2021 г. администрацията на Министерския съвет приключи изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване...

Прочетете още
Публикуван е Годишният доклад за извършването на оценка на въздействието в България за 2020 г.

Публикуван е Годишният доклад за извършването на оценка на въздействието в България за 2020 г.

Системата за извършване на оценка на въздействието на нормативните актове в рамките на изпълнителната власт е определена в Закона за нормативните актове /ЗНА/. Съответните нормативни промени са в сила...

Прочетете още
Проект "Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация"

Проект "Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация"

Проект: BG05SFOP001-2.001-0012 “Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“ се финансира от Оперативна програма „Добро управлени...

Прочетете още
Българите в чужбина могат да подават заявления за български лични документи през интернет без КЕП

Българите в чужбина могат да подават заявления за български лични документи през интернет без КЕП

Българските граждани в чужбина могат да подават заявления за български лични документи без електронен подпис (КЕП) чрез сайта на Министерството на външните работи.Това стана възможно благодарение на у...

Прочетете още
САР одобри образец на Доклад за последваща оценка на въздействието

САР одобри образец на Доклад за последваща оценка на въздействието

Съветът за административната реформа одобри образец на Доклад за последваща оценка на въздействието. Това се случи на заседание, проведено на 28 януари 2021 г. Образецът e достъпен тук.Повече информац...

Прочетете още
Министерският съвет одобри Ръководство за извършване на последваща оценка на въздействието

Министерският съвет одобри Ръководство за извършване на последваща оценка на въздействието

С Решение № 885 на Министерския съвет от 3 декември 2020 г. е одобрено Ръководство за извършване на последваща оценка на въздействието - официален методологически документ за изследване на резултатите...

Прочетете още
Обнародвани са промени в Наредба за обхвата и методологията за извършване на оценка на въздействието

Обнародвани са промени в Наредба за обхвата и методологията за извършване на оценка на въздействието

С Постановление № 266 на Министерския съвет от 25 септември 2020 г. са направени промени в Наредбата за обхвата и методологията за извършване на оценка на въздействието. ПМС № 266 е обнародвано в брой...

Прочетете още
Продължава изпълнението на проект на Администрацията на Министерския съвет

Продължава изпълнението на проект на Администрацията на Министерския съвет

Администрацията на Министерския съвет продължава изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на системата за о...

Прочетете още
САР одобри документи, свързани с оценка на въздействието и алтернативни регулаторни подходи

САР одобри документи, свързани с оценка на въздействието и алтернативни регулаторни подходи

На 3 септември 2020 г. се проведе заседание на Съвета за административната реформа (САР). По време на заседанието бяха одобрени следните документи:1. Годишен доклад за извършването на оценка на въздей...

Прочетете още
Резултати от дейност 3 на проект Администрацията и гражданско общество – партньорство в управлението

Резултати от дейност 3 на проект Администрацията и гражданско общество – партньорство в управлението

Публикувани са резултатите отизпълнението на Дейност 3 "Прехвърляне на функции по регулиране към заинтересовани страни" на проект "Администрацията и гражданско общество – партньор...

Прочетете още
Публикувани са материали относно предстояща кръгла маса с областните управители във връзка със ЗА

Публикувани са материали относно предстояща кръгла маса с областните управители във връзка със ЗА

Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект, част от който е дейност по изграждане на механизъм за осъществяване на функциите на областния управител по координация и контрол на администрати...

Прочетете още
Правителството одобри отчет за изпълнението на пакет мерки за намаляване на административната тежест

Правителството одобри отчет за изпълнението на пакет мерки за намаляване на административната тежест

Правителството одобри отчета за напредъка при изпълнението на най-големия пакет от 1566 мерки за намаляване на административната и регулаторна тежест, с които се редуцират изискваните от заявителите д...

Прочетете още
ПИК на НОИ вече се заявява и по електронен път

ПИК на НОИ вече се заявява и по електронен път

Националният осигурителен институт (НОИ) предоставя възможност за подаване на искане за издаване на Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ и по електронен път.Услугата вече е достъпна за потреби...

Прочетете още
ДАЕУ предоставя възможност за електронно подаване на сигнали и жалби

ДАЕУ предоставя възможност за електронно подаване на сигнали и жалби

Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) информира гражданите за възможността да подават жалби, сигнали и да получават информация от съответната институция чрез Системата за сигурно...

Прочетете още
Проект "Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация"

Проект "Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация"

Проект: BG05SFOP001-2.001-0012 “Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“ се финансира от Оперативна програма „Добро управление&ldq...

Прочетете още
Одобрено е Ръководство за извършване на предварителна оценка на въздействието

Одобрено е Ръководство за извършване на предварителна оценка на въздействието

На заседанието на 4 декемрви 2019 г. Министерският съвет одобри Ръководство за извършване на предварителна оценка на въздействието. Оценката на въздействието е в основата на доброто управление и следв...

Прочетете още
Приета е Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители

Приета е Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители

Министерският съвет прие Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители. Приетото правителствено постановление е в изпълнение на измененията на Закона за държавния с...

Прочетете още
Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация

Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация

На 1 април 2017 г. администрацията на Министерския съвет стартира изпълнението на проект: „Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“. Про...

Прочетете още
Покана за представяне на индикативни ценови оферти

Покана за представяне на индикативни ценови оферти

Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Трансформация на модела на административно обслужване“ по процедура BG05SFOP001-1.001 за предоставяне на безвъзмездна финансова...

Прочетете още
Приет е Списък на специалностите, за които могат да се предоставят стипендии през 2020 г.

Приет е Списък на специалностите, за които могат да се предоставят стипендии през 2020 г.

Трета поредна година продължава стипендиантската програма в държавната администрация, регламентирана в Закона за държавния служител. Основната цел е администрациите да привличат нужните им кадри още п...

Прочетете още
Приета е Наредба за електронната платформа за продажба на имоти

Приета е Наредба за електронната платформа за продажба на имоти

На заседанието си на 18 септември 2019 г. Министерският съвет прие Наредба за електронната платформа за продажба на имоти - частна държавна собственост и на имоти - собственост на търговски дружества...

Прочетете още
Съветът за административната реформа прие нови Стандарти за обществени консултации

Съветът за административната реформа прие нови Стандарти за обществени консултации

На 16 септември 2019 г. Съветът за административната реформа проведе заседание под председателството на вицепремиера Томислав Дончев. На заседанието бяха одобрени важни документи, допринасящи за повиш...

Прочетете още
Покана за представяне на индикативни ценови оферти

Покана за представяне на индикативни ценови оферти

Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Въвеждане на принципа на споделените услуги в организацията и работата на централната администрация“ по процедура BG05SFOP001-2.001...

Прочетете още
Намалява се административната тежест чрез унифициране на заявленията за най-масовите общински услуги

Намалява се административната тежест чрез унифициране на заявленията за най-масовите общински услуги

От утре, 16 юли, всички общини на територията на страната са задължени да използват уеднаквени, стандартизирани заявления за 16-те най-масово предоставяни услуги. Това става възможно с приетото по ини...

Прочетете още
Вицепремиерът Дончев дава срок до един месец за отстраняване на нарушенията при обслужването

Вицепремиерът Дончев дава срок до един месец за отстраняване на нарушенията при обслужването

лед постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина...

Прочетете още
Стартира проучване на общественото мнение за практиките на гражданско участие

Стартира проучване на общественото мнение за практиките на гражданско участие

В хода на изпълнението на проекта „Администрацията и гражданското общество – партньорство в управлението“ стартира проучване на общественото мнение за практиките, качеството, възможн...

Прочетете още
Изпълнява се проект "Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация

Изпълнява се проект "Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация

Администрацията на Министерския съвет изпълнява проект „Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация“, финансиран от Оперативна програма „Добро упр...

Прочетете още
Започна изпълнение на проект за по-високо качество на административното обслужване и обратна връзка

Започна изпълнение на проект за по-високо качество на административното обслужване и обратна връзка

През юни 2018 г. администрацията на Министерския съвет започна изпълнението на проект: „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на...

Прочетете още
Приета е тригодишна план-програма на ЦКБППМН

Приета е тригодишна план-програма на ЦКБППМН

На 16.05.2018 г. на първото редовно заседание на Централната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните към Министерския съвет беше приета тригодишната план-прог...

Прочетете още
Административният регистър има нова версия

Административният регистър има нова версия

От 11 януари 2016 година официално функционира нова версия на Административния регистър. Чрез Регистъра администрацията на изпълнителната власт представя информация за органите на изпълнителната власт...

Прочетете още
Администрациите ще бъдат наблюдавани по метода "Таен клиент"

Администрациите ще бъдат наблюдавани по метода "Таен клиент"

С Решение № 678 на Министерския съвет от 04 септември 2015 година беше приет Доклад за прилагането на комплексното административно обслужване (КАО) в държавната администрация. Основната цел на КАО...

Прочетете още
Проект по ОПАК подобрява условията за развитие в държавната администрация

Проект по ОПАК подобрява условията за развитие в държавната администрация

Служителите от държавната администрация ще получат по-добри възможности за развитие на кариерата си след стартирането на електронния портал за мобилност на адрес http://mobility.government.bg/. Електр...

Прочетете още
Администрацията ще подобрява подбора на служители със средства от ЕС

Администрацията ще подобрява подбора на служители със средства от ЕС

Проект за развитие на човешките ресурси ще подобри механизмите за подбор и професионално и кариерно развитие на служителите в държавната администрация. Предвижда се да бъдат създадени правила и процед...

Прочетете още
Стартира втората вълна стажове в държавната администрация

Стартира втората вълна стажове в държавната администрация

Стартира кандидатстването за втората вълна пилотни стажове по Проект „Създаване на капацитет за бъдещето - провеждане на студентски стажове в държавната администрация“. Проектът има за цел...

Прочетете още
Стартира набирането на кандидати за стаж в 155 държавни институции за 815 стажантски места

Стартира набирането на кандидати за стаж в 155 държавни институции за 815 стажантски места

От 24 юли 2012 година започна набирането на кандидати за стаж в държавната администрация по проект „Създаване на капацитет за бъдещето - провеждане на студентски стажове в държавната администрац...

Прочетете още
Публикувана е Наредбата за заплатите на служителите в администрацията

Публикувана е Наредбата за заплатите на служителите в администрацията

На портала за обществени консултации е публикувана е Наредбата за заплатите на служителите в администрацията, заедно с останалите подзаконови нормативни актове по прилагането на Закона за държавния сл...

Прочетете още
МС одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г.

МС одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г.

Министерският съвет одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г. Отчетът е структуриран в девет раздела, които отразяват изпълнението на приоритетните политики на правителството в обл...

Прочетете още
Проекти на нормативни актове, които не са публично консултирани, няма да бъдат разглеждани от МС

Проекти на нормативни актове, които не са публично консултирани, няма да бъдат разглеждани от МС

Правителството одобри промени в Устройствения правилник на Министерския съвет и неговата администрация. С тях в правилника се въвеждат разширени изисквания за публично обсъждане на проектите на нормат...

Прочетете още
МС прие нормативни актове във връзка с прилагането на Закона за държавния служител

МС прие нормативни актове във връзка с прилагането на Закона за държавния служител

С новия Класификатор на длъжностите в администрацията се осигурява по-справедливо и по-балансирано разпределяне на длъжностите по длъжностни нива на базата на обективни критерии, а не както до сега &n...

Прочетете още
Русе настоява да приеме Агенция „Митници“

Русе настоява да приеме Агенция „Митници“

11 293 граждани са подкрепили с подписите си Русе да приеме Агенция „Митници“. „Преместването на държавни структури в нашия град означава повече работни места, по-ниска безработица с...

Прочетете още
Повече от 7 400 души подкрепят Бургас да приеме три държавни структури

Повече от 7 400 души подкрепят Бургас да приеме три държавни структури

7406 жители на град Бургас са подкрепили с подписите си седалищата на Изпълнителната агенция „Морска администрация“, ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) и Изпълнителната аге...

Прочетете още

Моля изчакайте