Разработването на двугодишен План за действие е в изпълнение на приетата с Протоколно решение № 5 от 6 февруари 2013 г. на Министерския съвет Национална стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020.
Проектът на Плана за действие за периода 2015-2016 г. съдържа конкретни мерки и дейности, индикатори, отговорни институции, източници на финансиране и срокове за изпълнение на заложените в Националната стратегия за намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване 2020 приоритети:
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
23.07.2015
05.08.2015
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Проблемът за младежката безработица изисква да се решат и други злободневни проблеми на обществото, като например продължаващото обучение по специалности с отпаднала или силно ограничена необходимост за икономиката. Необходимо е много по интелигентно управление на системата за висше образование към специалности, за които имат потребност икономическите субекти. От сайта на Националния статистически институт е видно, че през 2014 г. 30% са завършили специалност стопански науки и администрация, а всички останали специалности варират между 0.9 и 2-3%. При положение, че тенденцията е да се върви към електронно управление, което е свързано с намаляване на административен персонал, кому е необходимо да бъдат обучавани бъдещи безработни?!? Държавата трябва активно да се намесва в системата на висшето образование, като субсидира специалности от дневния ред на обществото, но нежелани от младите хора специалности и оказва финансова подкрепа на студентите срещу ангажимент за професионална заетост. В същото време трябва да оттегля подкрепа от специалности, с които пазарът на труда е пренаситен и които генерират безработица. Дори може да отиде по-далеч - да преструктурира университети , а защо не и да закрива при ниската раждаемост и загуба на качество на образованието в борбата да оцеляват на всяка цена. Трудовите борси трябва да се правят и във университетите в последната година на завършването с цел плавен преход от обучение към заетост.
Проблемът за младежката безработица изисква да се решат и други злободневни проблеми на обществото, като например продължаващото обучение по специалности с отпаднала или силно ограничена необходимост за икономиката. Необходимо е много по интелигентно управление на системата за висше образование към специалности, за които имат потребност икономическите субекти. От сайта на Националния статистически институт е видно, че през 2014 г. 30% са завършили специалност стопански науки и администрация, а всички останали специалности варират между 0.9 и 2-3%. При положение, че тенденцията е да се върви към електронно управление, което е свързано с намаляване на административен персонал, кому е необходимо да бъдат обучавани бъдещи безработни?!? Държавата трябва активно да се намесва в системата на висшето образование, като субсидира специалности от дневния ред на обществото, но нежелани от младите хора специалности и оказва финансова подкрепа на студентите срещу ангажимент за професионална заетост. В същото време трябва да оттегля подкрепа от специалности, с които пазарът на труда е пренаситен и които генерират безработица. Дори може да отиде по-далеч - да преструктурира университети , а защо не и да закрива при ниската раждаемост и загуба на качество на образованието в борбата да оцеляват на всяка цена. Трудовите борси трябва да се правят и във университетите в последната година на завършването с цел плавен преход от обучение към заетост.