Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Решение на Министерския съвет за одобряване на проект на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между Министерството на околната среда и водите на Република България и Международната банка за възстановяване и развитие

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

27.07.2016 г. 10.08.2016 г. Неактивна

Номер на консултация

2146-K

Област на политика

Околна среда

Споразумението ще бъде сключено в изпълнение на Меморандума за разбирателство между Правителството на Република България и МБВР за партньорство и подкрепа при усвояване на Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 г. Целта е получаване на консултантска помощ от МБВР за разработване на Националната стратегия за адаптация към изменението на климата и План за действие, чиято стратегическа цел е да очертае рамката на действие в борбата с  изменението на климата за периода до 2030 г. и да насочи усилията на страната към действия във всеки сектор от икономиката, водещи до намаляване отрицателното въздействие на климатичните промени.

Споразумението ще се изпълнява с широко обществено участие и в консултации с Националния експертен съвет по изменение на климата и Координационния съвет по изменение на климата.

Очакваме писмени становища от заинтересованите лица на e-mail: adpetrov@moew.government.bg

Отговорна институция

Министерство на околната среда и водите
Адрес: София, София 1000, бул. Княгиня Мария Луиза № 22
Електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg

Лица за контакт

---

Мотиви за кратък срок

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Документи

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Становище на Тематична група "Климатична промени" - 3
<p>3. <strong>Вьв врьзка с посочените сьществени недостатьци</strong> в&nbsp; предложения за обществено обсьждане Проект на Решение на МС за одобряване на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР предлагаме :</p><p>- <strong>преустановяване на открирата процедура</strong> за внасяне и&nbsp; разглеждане в МС на цитирания проект за решение на МС.</p><p>- <strong>Свикване от страна на МОСВ на Националния експертен сьвет по изменение на климата</strong> с&nbsp; дневен ред :</p><p>1. Обсьждане на сьдьржанието и формата за приложение на рамков документ&nbsp; <strong>&bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo; . </strong></p><p>2. Разглеждане на вьзможността за формиране на капацитивен национален екип от представители на академичната общност , научни институти&nbsp; , капацитивни консултански и експертни структури и неправителсвтвени организации .</p><p>3. Преразглеждане на организацията на сьздадения Координационен сьвет по изменение на климата с цел сьздаване в него на постоянно действащо&nbsp; капацитивно звено с качествата на <strong>ресурсен центьр за секторни политики и нисковьглеродни практики за смекчаване на причините и последствията от климатичните промени</strong>.</p><p><strong>София, 08.08.2016 г.</strong></p><p><strong>Тематична група &ldquo; Климатични промени &ldquo;&nbsp;</strong></p>
Становище на Тематична група "Климатична промени" - 3
<p>3. <strong>Вьв врьзка с посочените сьществени недостатьци</strong> в&nbsp; предложения за обществено обсьждане Проект на Решение на МС за одобряване на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР предлагаме :</p><p>- <strong>преустановяване на открирата процедура</strong> за внасяне и&nbsp; разглеждане в МС на цитирания проект за решение на МС.</p><p>- <strong>Свикване от страна на МОСВ на Националния експертен сьвет по изменение на климата</strong> с&nbsp; дневен ред :</p><p>1. Обсьждане на сьдьржанието и формата за приложение на рамков документ&nbsp; <strong>&bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo; . </strong></p><p>2. Разглеждане на вьзможността за формиране на капацитивен национален екип от представители на академичната общност , научни институти&nbsp; , капацитивни консултански и експертни структури и неправителсвтвени организации .</p><p>3. Преразглеждане на организацията на сьздадения Координационен сьвет по изменение на климата с цел сьздаване в него на постоянно действащо&nbsp; капацитивно звено с качествата на <strong>ресурсен центьр за секторни политики и нисковьглеродни практики за смекчаване на причините и последствията от климатичните промени</strong>.</p><p><strong>София, 08.08.2016 г.</strong></p><p><strong>Тематична група &ldquo; Климатични промени &ldquo;&nbsp;</strong></p>
Становището на Тематична група "Климатична промени" - 2
<p>2.&nbsp; <strong>Така и в</strong> представеният за обществено обсьждане&nbsp;&nbsp; Проект на&nbsp; споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР <strong>се</strong> <strong>констатират подобни &nbsp;пропуски както тези разледани в т.1 а именно :</strong></p><p>- в заданието едностранчиво се разглеждат само проблемите по адаптацията кьм климатичните проблеми ( т.е. МОСВ приема че ,&nbsp; трябва да се сьсредоточим само вьрху последствията от природните бедствия , но не и с изпреварващи мерки и практики да&nbsp; смекчим&nbsp; причините за климатичните промени ), но не и <strong>системата от практики и действия за&nbsp;&nbsp; вьзможното&nbsp; смекчаване&nbsp; на причините и&nbsp; предотвратяване на резултатите от климатичните промени .&nbsp; </strong></p><p>- липсва&nbsp; дефинитивно определена <strong>база данни за резултати от измерванията на вьведени системи от индикатори за наблюдение , мониторинг и управление на климатичните промени </strong>и най вече за емисиите и измиванията (поглъщането) на СО2&nbsp; при управлението на обработваемите площи и пасищата сьгласно изскванията на Решение № 529/2013/ЕС &nbsp;за отчитане на емисиите и поглъщанията на парникови газове .</p><p>Това ще позволи ,&nbsp; както при цитирания по горе документ <strong>&bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo;&nbsp; </strong>оценките , анализите и изводите да се базират на случайно подбрани данни и&nbsp; изследвания&nbsp; в региони с отличаващи се екологични характеристики и икономики в сравнение с тези в Бьлгария (особено в това драстично ще повлияе е на анализите в сектор селско стопанство , земя и земеползване )&nbsp;</p><p><strong>Като резултат биха се получили&nbsp; анализи и оценки , които освен широко известни принципни&nbsp; разсьждения , не биха били основа за обективизирани препорьки за обосновани действия.</strong></p><p>-&nbsp; В изскванията&nbsp; за оценка на мерките за адаптация едностранно са записани само тези от гледна точка на тяхната <strong>разходоефективност</strong>&nbsp; , а <strong>не задьлжителния за проекти свьрзани с&nbsp; Управление на процеси&nbsp; по управление на елементи от околната среда</strong> комплексен <strong>анализ за осьществимост</strong> включващ задьлжително :&nbsp; анализи за икономическа&nbsp; ефективност , екологична ефикастност и социална приемливост.&nbsp; В разглеждания документ не се обсьждат и <strong>необходими системи за икономически анализи .</strong></p><p>- Очаквания резултат от изпьлнението на&nbsp; Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР ше бьде разгледан на&nbsp; заседание на МС и приет като <strong>негов нормативен акт</strong>&nbsp; .&nbsp; Това задьлжително изисква сьгласно Законьт за нормативните актове , посл. &nbsp;изм. и доп. ДВ.бр.34 от 03.05.2016 г., Глава втора :&nbsp; <strong>ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ&nbsp; </strong>предварителна оценка на вьздействието. За сьжаление посоченото задьлжително изискване за <strong>Оценка на вьздействие не е включено в предмета за изпьлнение на обсьжданото Споразумение.</strong></p><p>- В разглеждания документ не се коментира и изпьлнението на изискванията за усвояване на средствата по всички програми във всички сектори&nbsp;&nbsp; за дейности&nbsp; свързани с адаптацията към изменението на климата. За програмния период 2014 &ndash; 2020 г. това са 20 на сто от средствата по всички програми и&nbsp; <strong>единственно&nbsp; само при наличие на действащи секторни Стратегии за адаптация кьм изменение на климата те биха могли да се усвоят</strong>,&nbsp; сьгласно изразеното&nbsp; становището на г-жа Ивелина Василева в качеството и на Министьр на околната среда и водите пред форума на&nbsp; Министерството на земеделието и храните и Световната банка , сьстоял се в София на 04.06.2015 г. &nbsp;</p><p>В настоящия момент <strong>както и МОСВ , </strong>&nbsp;чрез обявения прием на проекти за изграждане на открити инсталации за компостиране на биоразградими отпадьци ( в условията за оценка на използваната технология липсват както изисквания за оценка на&nbsp;&nbsp; спестените&nbsp; емесии&nbsp; от избраната от МОСВ технология за компостиране , така и оценка за икономическата ефективност и социална приемливост на технологията за открито компостиране) ,&nbsp; така и <strong>МЗХ</strong> чрез обявената за финансиране на агроекологични проекти по Мярка 10 (в която основен акцент е поставен на компенсиране на зьрнопроизводителите &nbsp;за вредите &nbsp;по посевите ин нанасяни от &nbsp;&nbsp;прелетни птици)&nbsp; са разкрили процедури за набиране проектни предложения за усвояване на средства свьрзани с адаптация кьм изменението на климата без наличие на сьответен секторен анализ на риска , което <strong>поставя сериозни рискове за целесьобразността на използваните средства по оперативните програми.</strong></p><p>-&nbsp; Вьпреки приетата <strong>с решение на МС от 11 юни 2014 г. национална позиция</strong> относно политиката ни по отношение намаляване на емисиите генерирани парникови газове и посочените приоритетни сектори за действия за постигането им &ndash; енергийна ефективност и отпадьци&nbsp; , в обхвата на обсьждания проект за Споразумение <strong>липсва анализ и оценка на риска за сектор отпадьци , </strong>независимо че<strong> годишно генерираните от всичко сектори на икономиката ни биоразградими отпадьци </strong>&nbsp;са около <strong>9 милиона тона &nbsp;&nbsp;&nbsp;</strong>&nbsp;Целесьобразното оползотворяване на подобно количество биоразградими отпадьци чрез интегрирани нисковьглеродни практики &nbsp;би спестило приблизително <strong>годишно около 9 мил. тона емисии&nbsp; СО2.&nbsp;</strong></p>
Становището на Тематична група "Климатична промени" - 2
<p>2.&nbsp; <strong>Така и в</strong> представеният за обществено обсьждане&nbsp;&nbsp; Проект на&nbsp; споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР <strong>се</strong> <strong>констатират подобни &nbsp;пропуски както тези разледани в т.1 а именно :</strong></p><p>- в заданието едностранчиво се разглеждат само проблемите по адаптацията кьм климатичните проблеми ( т.е. МОСВ приема че ,&nbsp; трябва да се сьсредоточим само вьрху последствията от природните бедствия , но не и с изпреварващи мерки и практики да&nbsp; смекчим&nbsp; причините за климатичните промени ), но не и <strong>системата от практики и действия за&nbsp;&nbsp; вьзможното&nbsp; смекчаване&nbsp; на причините и&nbsp; предотвратяване на резултатите от климатичните промени .&nbsp; </strong></p><p>- липсва&nbsp; дефинитивно определена <strong>база данни за резултати от измерванията на вьведени системи от индикатори за наблюдение , мониторинг и управление на климатичните промени </strong>и най вече за емисиите и измиванията (поглъщането) на СО2&nbsp; при управлението на обработваемите площи и пасищата сьгласно изскванията на Решение № 529/2013/ЕС &nbsp;за отчитане на емисиите и поглъщанията на парникови газове .</p><p>Това ще позволи ,&nbsp; както при цитирания по горе документ <strong>&bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo;&nbsp; </strong>оценките , анализите и изводите да се базират на случайно подбрани данни и&nbsp; изследвания&nbsp; в региони с отличаващи се екологични характеристики и икономики в сравнение с тези в Бьлгария (особено в това драстично ще повлияе е на анализите в сектор селско стопанство , земя и земеползване )&nbsp;</p><p><strong>Като резултат биха се получили&nbsp; анализи и оценки , които освен широко известни принципни&nbsp; разсьждения , не биха били основа за обективизирани препорьки за обосновани действия.</strong></p><p>-&nbsp; В изскванията&nbsp; за оценка на мерките за адаптация едностранно са записани само тези от гледна точка на тяхната <strong>разходоефективност</strong>&nbsp; , а <strong>не задьлжителния за проекти свьрзани с&nbsp; Управление на процеси&nbsp; по управление на елементи от околната среда</strong> комплексен <strong>анализ за осьществимост</strong> включващ задьлжително :&nbsp; анализи за икономическа&nbsp; ефективност , екологична ефикастност и социална приемливост.&nbsp; В разглеждания документ не се обсьждат и <strong>необходими системи за икономически анализи .</strong></p><p>- Очаквания резултат от изпьлнението на&nbsp; Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР ше бьде разгледан на&nbsp; заседание на МС и приет като <strong>негов нормативен акт</strong>&nbsp; .&nbsp; Това задьлжително изисква сьгласно Законьт за нормативните актове , посл. &nbsp;изм. и доп. ДВ.бр.34 от 03.05.2016 г., Глава втора :&nbsp; <strong>ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ&nbsp; </strong>предварителна оценка на вьздействието. За сьжаление посоченото задьлжително изискване за <strong>Оценка на вьздействие не е включено в предмета за изпьлнение на обсьжданото Споразумение.</strong></p><p>- В разглеждания документ не се коментира и изпьлнението на изискванията за усвояване на средствата по всички програми във всички сектори&nbsp;&nbsp; за дейности&nbsp; свързани с адаптацията към изменението на климата. За програмния период 2014 &ndash; 2020 г. това са 20 на сто от средствата по всички програми и&nbsp; <strong>единственно&nbsp; само при наличие на действащи секторни Стратегии за адаптация кьм изменение на климата те биха могли да се усвоят</strong>,&nbsp; сьгласно изразеното&nbsp; становището на г-жа Ивелина Василева в качеството и на Министьр на околната среда и водите пред форума на&nbsp; Министерството на земеделието и храните и Световната банка , сьстоял се в София на 04.06.2015 г. &nbsp;</p><p>В настоящия момент <strong>както и МОСВ , </strong>&nbsp;чрез обявения прием на проекти за изграждане на открити инсталации за компостиране на биоразградими отпадьци ( в условията за оценка на използваната технология липсват както изисквания за оценка на&nbsp;&nbsp; спестените&nbsp; емесии&nbsp; от избраната от МОСВ технология за компостиране , така и оценка за икономическата ефективност и социална приемливост на технологията за открито компостиране) ,&nbsp; така и <strong>МЗХ</strong> чрез обявената за финансиране на агроекологични проекти по Мярка 10 (в която основен акцент е поставен на компенсиране на зьрнопроизводителите &nbsp;за вредите &nbsp;по посевите ин нанасяни от &nbsp;&nbsp;прелетни птици)&nbsp; са разкрили процедури за набиране проектни предложения за усвояване на средства свьрзани с адаптация кьм изменението на климата без наличие на сьответен секторен анализ на риска , което <strong>поставя сериозни рискове за целесьобразността на използваните средства по оперативните програми.</strong></p><p>-&nbsp; Вьпреки приетата <strong>с решение на МС от 11 юни 2014 г. национална позиция</strong> относно политиката ни по отношение намаляване на емисиите генерирани парникови газове и посочените приоритетни сектори за действия за постигането им &ndash; енергийна ефективност и отпадьци&nbsp; , в обхвата на обсьждания проект за Споразумение <strong>липсва анализ и оценка на риска за сектор отпадьци , </strong>независимо че<strong> годишно генерираните от всичко сектори на икономиката ни биоразградими отпадьци </strong>&nbsp;са около <strong>9 милиона тона &nbsp;&nbsp;&nbsp;</strong>&nbsp;Целесьобразното оползотворяване на подобно количество биоразградими отпадьци чрез интегрирани нисковьглеродни практики &nbsp;би спестило приблизително <strong>годишно около 9 мил. тона емисии&nbsp; СО2.&nbsp;</strong></p>
Становището на Тематична група "Климатична промени" - 1
<div>От името на Тематична група &nbsp;&quot;Климатична промени&quot; - &nbsp; &nbsp;Управление на основните елементи на околната среда &ndash; почви, вода, вьздух и отпадьци за &nbsp;адаптиране кьм климатичните промени &nbsp; &nbsp; кьм &nbsp;Обществения сьвет &nbsp;на &nbsp; &nbsp;МОСВ &nbsp; &nbsp; , &nbsp;бихме искали да изразим нашите &nbsp;становища , оценки и предложения относно &nbsp; проекта за Решение на МС за одобряване на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР предложен за обществено обсьждане&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>Имайки опита от проведената на 10.05.2014 г. по инициатива на Тематична група &nbsp;&quot;Климатична промени&rdquo; &nbsp;среща &nbsp;с представители на избрания консултант и експерти от Дирекция &nbsp;&quot;Политика по изменение на климата&quot; &nbsp; на МОСВ &nbsp;за обсьждане на &nbsp;рамковия &nbsp;документ &bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo; &nbsp;, бихме искали да акцентираме на основните проблеми и пропуски на предлаганото Споразумение , &nbsp;а именно : &nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>1. Както и при разискванията за оценките на цитирания рамков документ &nbsp;проведени на 10.05.2014 &nbsp;г. &nbsp;така и в предлаганият от МОСВ &nbsp;вариант на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР могат да се посочат следните сьществени пропуски като :&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;едностранчивото разглеждане само на рисковете и необходимите мерки &nbsp;за адаптация кьм климатичните климатичните , &nbsp;но не и тези за смекчаване на причините за климатичните промени и необходимите спешни мерки за вьвеждане в отделните сектори , &nbsp;което рязко би намалило необходимите финансови ресурски за справяне с климатичните проблеми , чрез вьвеждането на т.н. интегрирани регенеративни практики ( за сьжаление &nbsp;у нас за разлика от световната и практиките на страните от ЕС , дори &nbsp;нищо не се говори) . &nbsp; В настояще време приоритетите за конкретни действия за вьвеждане на практики за смекчаване на причините за климатичните промени &nbsp;(а не само написани и забравени &nbsp;стратегии и инициативи) са в основата за постигане на целите заложени в пакета на ЕК за вьвеждане на &nbsp;Крьгова икономика &nbsp;и &nbsp; за изпьлнение на &nbsp; инициативата &rdquo;4 за 1000&rdquo; подкрепена от Бьлгария &nbsp;на Конференцията на ООН за климатичните промени в Париж , декември 2015 .&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;В разглежданите документи липсва анализ на данни от &nbsp;предварително &nbsp;вьведени системи от измерими индикатори характеризиращи &nbsp;климатичните промени на територията на Бьлгария.</div><div>&nbsp;</div><div>За оценка на уязвимостта на сектори на бьлгарската икономика от климатичните промении е задьлжителен анализ на система от избрани и измерими за отделните сектори на бьлгарската икономика &nbsp;индикатори &nbsp;(измерими сьс стандартизирани методики и стандартни инструменти) &nbsp; за наблюдение на климатичните промени ( като например - &nbsp;агрометреологични показатели , вьглеродно измиване &nbsp;и &nbsp;водно измиване в отделните &nbsp;селскостопански сектори &nbsp; , и др. ), &nbsp;за мониторинг на приложените &nbsp;мерки за смекчаване на климатичните проблеми и вземане на оперативни решения.&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;липса на &nbsp;ясна приоретизация &nbsp; за оценка на вьведени индикатори за наблюдение &nbsp; &nbsp;на действията за смекчаване на &nbsp; климатичните промени в особено в сектор селско стопансво . Не са &nbsp;изведени основни параметри и индикатори за наблюдение и оценка на риска за &nbsp; &nbsp;количеството и качество на продукцията от основните селскостопански култури необходими за изхранването на населението на страната ни и изпьлнение на стратегическите цели за гарантиране на националната сигурност. Оценката &nbsp; на резултатите от мерките и действията &nbsp; за смекчаване на &nbsp;причините за климатичните промени в сектор селско стопансво е необходимо да да осьществи на регионално ниво чрез &nbsp;Актуализиране на агроклиматичните ресурси и провеждане на агроклиматично райониране. &nbsp; &nbsp;&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>В отговорьт на така поставените принципни вьпроси, &nbsp;участващите &nbsp;в обсьждането на 10.05.2014 г. &nbsp; експерти от Дирекция &nbsp;&quot;Политика по изменение на климата&quot; подчертаха че , &nbsp;поставените от Тематичната група вьпроси имат принципно важно значение , но те за сьжаление не са били включени в заданието за разработване на обсьждания документ .&nbsp;</div>
Становището на Тематична група "Климатична промени" - 1
<div>От името на Тематична група &nbsp;&quot;Климатична промени&quot; - &nbsp; &nbsp;Управление на основните елементи на околната среда &ndash; почви, вода, вьздух и отпадьци за &nbsp;адаптиране кьм климатичните промени &nbsp; &nbsp; кьм &nbsp;Обществения сьвет &nbsp;на &nbsp; &nbsp;МОСВ &nbsp; &nbsp; , &nbsp;бихме искали да изразим нашите &nbsp;становища , оценки и предложения относно &nbsp; проекта за Решение на МС за одобряване на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР предложен за обществено обсьждане&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>Имайки опита от проведената на 10.05.2014 г. по инициатива на Тематична група &nbsp;&quot;Климатична промени&rdquo; &nbsp;среща &nbsp;с представители на избрания консултант и експерти от Дирекция &nbsp;&quot;Политика по изменение на климата&quot; &nbsp; на МОСВ &nbsp;за обсьждане на &nbsp;рамковия &nbsp;документ &bdquo;Анализ и оценка на риска и уязвимостта на секторите в българската икономика от климатичните промени&ldquo; &nbsp;, бихме искали да акцентираме на основните проблеми и пропуски на предлаганото Споразумение , &nbsp;а именно : &nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>1. Както и при разискванията за оценките на цитирания рамков документ &nbsp;проведени на 10.05.2014 &nbsp;г. &nbsp;така и в предлаганият от МОСВ &nbsp;вариант на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги между МОСВ и МБВР могат да се посочат следните сьществени пропуски като :&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;едностранчивото разглеждане само на рисковете и необходимите мерки &nbsp;за адаптация кьм климатичните климатичните , &nbsp;но не и тези за смекчаване на причините за климатичните промени и необходимите спешни мерки за вьвеждане в отделните сектори , &nbsp;което рязко би намалило необходимите финансови ресурски за справяне с климатичните проблеми , чрез вьвеждането на т.н. интегрирани регенеративни практики ( за сьжаление &nbsp;у нас за разлика от световната и практиките на страните от ЕС , дори &nbsp;нищо не се говори) . &nbsp; В настояще време приоритетите за конкретни действия за вьвеждане на практики за смекчаване на причините за климатичните промени &nbsp;(а не само написани и забравени &nbsp;стратегии и инициативи) са в основата за постигане на целите заложени в пакета на ЕК за вьвеждане на &nbsp;Крьгова икономика &nbsp;и &nbsp; за изпьлнение на &nbsp; инициативата &rdquo;4 за 1000&rdquo; подкрепена от Бьлгария &nbsp;на Конференцията на ООН за климатичните промени в Париж , декември 2015 .&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;В разглежданите документи липсва анализ на данни от &nbsp;предварително &nbsp;вьведени системи от измерими индикатори характеризиращи &nbsp;климатичните промени на територията на Бьлгария.</div><div>&nbsp;</div><div>За оценка на уязвимостта на сектори на бьлгарската икономика от климатичните промении е задьлжителен анализ на система от избрани и измерими за отделните сектори на бьлгарската икономика &nbsp;индикатори &nbsp;(измерими сьс стандартизирани методики и стандартни инструменти) &nbsp; за наблюдение на климатичните промени ( като например - &nbsp;агрометреологични показатели , вьглеродно измиване &nbsp;и &nbsp;водно измиване в отделните &nbsp;селскостопански сектори &nbsp; , и др. ), &nbsp;за мониторинг на приложените &nbsp;мерки за смекчаване на климатичните проблеми и вземане на оперативни решения.&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>- &nbsp;липса на &nbsp;ясна приоретизация &nbsp; за оценка на вьведени индикатори за наблюдение &nbsp; &nbsp;на действията за смекчаване на &nbsp; климатичните промени в особено в сектор селско стопансво . Не са &nbsp;изведени основни параметри и индикатори за наблюдение и оценка на риска за &nbsp; &nbsp;количеството и качество на продукцията от основните селскостопански култури необходими за изхранването на населението на страната ни и изпьлнение на стратегическите цели за гарантиране на националната сигурност. Оценката &nbsp; на резултатите от мерките и действията &nbsp; за смекчаване на &nbsp;причините за климатичните промени в сектор селско стопансво е необходимо да да осьществи на регионално ниво чрез &nbsp;Актуализиране на агроклиматичните ресурси и провеждане на агроклиматично райониране. &nbsp; &nbsp;&nbsp;</div><div>&nbsp;</div><div>В отговорьт на така поставените принципни вьпроси, &nbsp;участващите &nbsp;в обсьждането на 10.05.2014 г. &nbsp; експерти от Дирекция &nbsp;&quot;Политика по изменение на климата&quot; подчертаха че , &nbsp;поставените от Тематичната група вьпроси имат принципно важно значение , но те за сьжаление не са били включени в заданието за разработване на обсьждания документ .&nbsp;</div>

История

  • Начало на обществената консултация

    27.07.2016

  • Приключване на консултацията

    10.08.2016

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте