С проекта на постановление се изменя раздел Раздел VI „Такси за нанасяне в кадастъра и за справки и услуги по Закона за кадастъра и имотния регистър“ на действащата Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители (Тарифа № 14). Изменението е продиктувано от необходимостта текстовете на Тарифа № 14 да бъдат съобразени с наредбата по чл. 58, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството на 11 октомври 2016 г. С предлагания проект на постановление се определя размерът на таксите за услугите от кадастралната карта и кадастралните регистри; Държавния геодезически, картографски и кадастрален фонд (Геокартфонд) и регистрите на правоспособните лица по чл. 12, т. 8 от ЗКИР. С приемането на проекта на постановление се очаква увеличение на броя на част от предлаганите услуги; облекчаване на административната тежест и намаляване на разходите на потребителите; развитие на електронните услуги; повишаване на ефективността на обслужването чрез концентриране на информация в един административен орган.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Тарифата е необходимо да се синхронизира със Закона за устройство на територията, по отношение на предоставянето на данни за изработване на устройствени планове (чл. 115 от ЗУТ).
Тарифата е необходимо да се синхронизира със Закона за устройство на територията, по отношение на предоставянето на данни за изработване на устройствени планове (чл. 115 от ЗУТ).
12.10.2016
26.10.2016
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
За съжаление, възможността, която беше дадена за отпадане на таксата за даване на идентификатор (който вече се генерира автоматично), няма да бъде използвана. Клиентите ще плащат необосновани та̀кси. Всъщност, таксите са формирани като цени (с възможно по-голяма печалба). Това са административни услуги, предоставяни от монополна структурна единица на изпълнителната власт. В този смисъл, таксите трябва да се формират, без да се търси печалба. В този проект е заложена печалба 20%, под фо̀рмата на "разходи за надграждане на информационната система". Накрая формираните та̀кси са представени като "себестойност", а не като цени, което води до недоумение, при положение, че се формират като се добавя печалба. Интересно е, например, каква е цената на автоматично генериран номер?
За съжаление, възможността, която беше дадена за отпадане на таксата за даване на идентификатор (който вече се генерира автоматично), няма да бъде използвана. Клиентите ще плащат необосновани та̀кси. Всъщност, таксите са формирани като цени (с възможно по-голяма печалба). Това са административни услуги, предоставяни от монополна структурна единица на изпълнителната власт. В този смисъл, таксите трябва да се формират, без да се търси печалба. В този проект е заложена печалба 20%, под фо̀рмата на "разходи за надграждане на информационната система". Накрая формираните та̀кси са представени като "себестойност", а не като цени, което води до недоумение, при положение, че се формират като се добавя печалба. Интересно е, например, каква е цената на автоматично генериран номер?