Министерски съвет Портал за обществени консултации

Проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси

Информация

Експорт RSS

Откриване / Приключване

31.03.2017 г. 30.04.2017 г. Неактивна

Номер на консултация

2566-K

Област на политика

Финанси и данъчна политика

Тип консултация

Закон

Тип вносител

Национално

Проектът на Закон за изменение и допълнение (ЗИД) на Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) е изготвен в изпълнение на разпоредбата на §13, ал. 2, която в последствие е променена на §13а, от заключителните разпоредби на ЗИД на ЗМДТ, публикувана в ДВ, бр. 101 от 2013 г., изменена и допълнена с ДВ, бр. 105 от 2014 г., ДВ, бр. 95 от 2015 г. и ДВ, бр. 97 от 2016 г., съгласно която Министерският съвет, съвместно с Националното сдружение на общините в Република България, следва да разработи методика за изготвяне на план-сметката с необходимите разходи за дейностите и за видовете основи, които служат за определяне размера на таксата за битови отпадъци, и да внесе в Народното събрание проект за изменение на чл. 66 и чл. 67 от закона.

Отговорна дирекция: Дирекция „Данъчна политика“E-mail: taxpolicy@minfin.bg

 

Отговорна институция

Министерство на финансите
Адрес: София, ул. Г. С. Раковски № 102
Електронна поща: feedback@minfin.bg

Лица за контакт

---

Начини на предоставяне на предложения и становища

  • Портала за обществени консултации (изисква се регистрация чрез имейл);
  • Електронна поща на посочените адреси;
  • Системата за сигурно електронно връчване https://edelivery.egov.bg/ (изисква се квалифициран електронен подпис или ПИК на НОИ);
  • Официалния адрес за кореспонденция.

Коментари | Коментари (pdf) | Коментари (csv)

Становище на АОБР относно Проект на ЗИД на ЗМДТ

Поради ограничение в броя на знаците, становището на АОБР е публикувано на адрес: http://bgrabotodateli.org/?p=3461

Становище на АОБР относно Проект на ЗИД на ЗМДТ

Поради ограничение в броя на знаците, становището на АОБР е публикувано на адрес: http://bgrabotodateli.org/?p=3461

Ал 05.04.2017 22:16
По отношение на индивидуалното измерерване на количеството битови отпадъци
Възможността за  "индивидуално измерено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост" крие значителни рискове от злоупотреби, понижаване на качеството и повишаване на крайната цена за сметосъбиране и би трябвало да отпадне като възможност за основа за определяне на цената, поне за масовия потребител:
 
1. Например даден индивид предпочита да изхвърля отпадъци всеки ден по 2-3 литра, но общината предлага торби само по 20 и 50 литра. Алтернативите пред него са или да плаща значително повече, тъй като няма да запълни торбите, или да задържа изхвърлянето, което може да доведе до хигиенни проблеми, а най-вероятно и двете.
 
2. Как биха се осъществявали дейностите по контрол срещу злоупотреби чрез нераглементирани торби? Индивидуални контейнери за отпадъци? Контейнери за отпадъци с ключалки за ограничен кръг ползватели? Пазачи-контрольори до всеки контейнер за отпадъци?
Няма ли стойността по дейностите по контрол срещу злоупотреби да превишат, и то в пъти, основната дейност по сметосъбиране?
По отношение на индивидуалното измерерване на количеството битови отпадъци
Възможността за  "индивидуално измерено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост" крие значителни рискове от злоупотреби, понижаване на качеството и повишаване на крайната цена за сметосъбиране и би трябвало да отпадне като възможност за основа за определяне на цената, поне за масовия потребител:
 
1. Например даден индивид предпочита да изхвърля отпадъци всеки ден по 2-3 литра, но общината предлага торби само по 20 и 50 литра. Алтернативите пред него са или да плаща значително повече, тъй като няма да запълни торбите, или да задържа изхвърлянето, което може да доведе до хигиенни проблеми, а най-вероятно и двете.
 
2. Как биха се осъществявали дейностите по контрол срещу злоупотреби чрез нераглементирани торби? Индивидуални контейнери за отпадъци? Контейнери за отпадъци с ключалки за ограничен кръг ползватели? Пазачи-контрольори до всеки контейнер за отпадъци?
Няма ли стойността по дейностите по контрол срещу злоупотреби да превишат, и то в пъти, основната дейност по сметосъбиране?
Ненужни и вредни алинеи

Предлагам от предложението за изменение на чл. 67 да отпадне алинея 5 поради възможност за своеволно натоварване от страна на общинските съвети на гражданите с необосновани разходи. Това е отворена порта, а не вратичка за общинските съвети да пордължат да се гаврят с хората. Таксата за смет трябва да е само върху количеството изхвърлена смет и върху нищо друго, защото това изисква справедливостта.

Ненужни и вредни алинеи

Предлагам от предложението за изменение на чл. 67 да отпадне алинея 5 поради възможност за своеволно натоварване от страна на общинските съвети на гражданите с необосновани разходи. Това е отворена порта, а не вратичка за общинските съвети да пордължат да се гаврят с хората. Таксата за смет трябва да е само върху количеството изхвърлена смет и върху нищо друго, защото това изисква справедливостта.

История

  • Начало на обществената консултация

    31.03.2017

  • Приключване на консултацията

    30.04.2017

  • Справка за получените предложения

    ---

    Справка или съобщение.
  • Окончателен акт на Министерския съвет

    ---

    Окончателен акт на Министерския съвет

Моля изчакайте