Стратегията е изготвена от Министерството на финансите (дирекция „Методология на контрола и вътрешен одит“) на основание чл. 48, ал. 2, т. 1 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор и чл. 17 от Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор с активното сътрудничество на Главния инспекторат при Министерския съвет. Целта на предложената стратегия е да се постигне устойчиво развитие на системите за вътрешен контрол, да се избегнат резките промени, които създават несигурност в контролната среда, служителите пряко ангажирани с контролни дейности да имат по-дълъг хоризонт и сигурност, че упражняваната от тях професия има бъдеще и си заслужава да инвестират време и усилия в своето професионално развитие.
Отговорна дирекция: | "Методология на контрола и вътрешен одит" |
---|---|
E-mail: | mcia@minfin.bg |
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
В стратегията не е изследвано взаимодействието и припокриването и дублирането на функции в областта на ефективността в дейността на администрацията. В момента тази дейност е във функциите на инспекторатите. Не е приемливо това състояние да се запази. Затова предлагам стратегията ясно да се произнесе по въпроса - или функциите са изцяло в инспекторатите, или преминават изцяло в звената за вътрешен одит.
На второ място бих искал да обърна внимание на наличието на още един много добър методологически документ, базиран на COSO - Единната методология за функционален анализ в държавната администрация. Предлагам стратегията да спомене и да включи в анализа и в целите точното взаимодействие между вътрешния одит и функционалните анализи. Тази регламентация би могла да бъде аналогична на CAF.
На трето място предлагам да се преразгледа изцяло съществуващите Системи за финансово управление и контрол. Всеобщо е мнението, че те представляват НЕНУЖНА, ПРЕКАЛЕНА АДМИНИСТРАТИВНА ТЕЖЕСТ. В контекста на правителствената политика за намаляване на административната тежест предлагам отпадане на СФУК или редуциране на СФУК само до финансови въпроси. Смешно е СФУК да се разпростира от Цели, приоритети, обучение на служители и какво ли не, в същото време ефикасността на публичната администрация да бъде толкова ниска.
В стратегията не е изследвано взаимодействието и припокриването и дублирането на функции в областта на ефективността в дейността на администрацията. В момента тази дейност е във функциите на инспекторатите. Не е приемливо това състояние да се запази. Затова предлагам стратегията ясно да се произнесе по въпроса - или функциите са изцяло в инспекторатите, или преминават изцяло в звената за вътрешен одит.
На второ място бих искал да обърна внимание на наличието на още един много добър методологически документ, базиран на COSO - Единната методология за функционален анализ в държавната администрация. Предлагам стратегията да спомене и да включи в анализа и в целите точното взаимодействие между вътрешния одит и функционалните анализи. Тази регламентация би могла да бъде аналогична на CAF.
На трето място предлагам да се преразгледа изцяло съществуващите Системи за финансово управление и контрол. Всеобщо е мнението, че те представляват НЕНУЖНА, ПРЕКАЛЕНА АДМИНИСТРАТИВНА ТЕЖЕСТ. В контекста на правителствената политика за намаляване на административната тежест предлагам отпадане на СФУК или редуциране на СФУК само до финансови въпроси. Смешно е СФУК да се разпростира от Цели, приоритети, обучение на служители и какво ли не, в същото време ефикасността на публичната администрация да бъде толкова ниска.
29.09.2017
28.10.2017
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Не е ясно с каква цел визията предхожда анализа и констатацията за проблемите. Предлагам раздели ІІІ и ІV да станат съответно ІІ и ІІІ. По същественият проблем е, че анализът не е цялостен и достатъчно ясен. Съдържащите се в раздел ІІІ проблемни области не са обвързани с предложените стратегически цели. Предлагам да се преработят.
Не е ясно с каква цел визията предхожда анализа и констатацията за проблемите. Предлагам раздели ІІІ и ІV да станат съответно ІІ и ІІІ. По същественият проблем е, че анализът не е цялостен и достатъчно ясен. Съдържащите се в раздел ІІІ проблемни области не са обвързани с предложените стратегически цели. Предлагам да се преработят.