С проекта на постановление на Министерския съвет се изменя структурата и се увеличава числеността на Агенция „Пътна инфраструктура“, с оглед въвеждането на Електронна система за събиране на пътни такси на база на изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3.5 тона (ТОЛ) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до или равна на 3.5 тона (електронна винетка). Проектът на постановление предвижда в структурата на агенцията да бъде създадено ново специализирано звено „Национално ТОЛ управление“. С проекта на постановление се извършва изменение във функциите на дирекция „Пътни такси и разрешителни“, от компетенциите на която отпадат всички функции, свързани със събирането на таксите по чл. 10, ал. 1 и 2 от Закона за пътищата, като те се прехвърлят в новосъздаденото специализирано звено. Едновременно с това, на председателя на управителния съвет на агенцията се вменяват нови правомощия, свързани с воденето на регистри на доставчиците на услуги по електронно събиране на такси за изминато разстояние и сключването на договори със същите и с доставчиците на декларирани данни.
Предлаганите структурните промени, изразяващи се в създаването на ново специализирано звено и прехвърляне на част от дейностите на съществуващата дирекция „Пътни такси и разрешителни“, се налагат с цел осигуряване на възможност за ефективно управление на смесената система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние и спазване на изискванията за оперативна съвместимост със системите на доставчиците на услуга за електронно събиране на такса за изминато разстояние.
Министерство на регионалното развитие и благоустройството
Адрес: София, ул. Св. Св. Кирил и Методий 17-19
Електронна поща: e-mrrb@mrrb.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
31.08.2018
30.09.2018
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Така заложените предложения няма да дадат положителен резултат. Държавата иска да създаде 921 работни места за касиери без специални умения. Парите за тяхните заплати трябва да идват от трафика по магистралите(а дали не и други пътища?). Само че трафика по магистралите ще намалее главоломно веднага щом се въведат новите ТОЛ такси, като автомобилите ще използват алтернативни трасета където могат. Нещо повече - оскъпяването на пътуване между дадени населени места ще води до отказ от пътуване!
За пример трафика който се движи по Тракия не е същия, който се е движил по II-66. Магистралите създават допълнителен трафик, който преди това не е съществувал. Това са хора, които не биха предприели пътуване ако нямаше автомагистрала. Тези хора ще престанат да пътуват.
В краткосрочен план мярката има за цел да накаже потребителите на магистрални трасета, и да ограничи достъпа им до тях.
В среден хоризонт, личи ясна визия за елиминиране на средната класа като автомобилисти чрез едновременно вдигане на данъците за МПС, Гражданската отговорност, и ТОЛ системата, която за разлика от винетната насърчава хората към това да използват автомобилите си по-малко за единица време!
Очевидно тук никой не е чел препоръките на OECD, за факта че намаляването на цената (времева и парична), за преминаване на дадено разстояние вдига БВП правопропорционално. Настоящите мерки ще дадат обратен ефект, за сметка на 921 семейства гласоподаватели, хранещи се паразитно от хора извършващи реален труд и създаващи реален продукт.
Така заложените предложения няма да дадат положителен резултат. Държавата иска да създаде 921 работни места за касиери без специални умения. Парите за тяхните заплати трябва да идват от трафика по магистралите(а дали не и други пътища?). Само че трафика по магистралите ще намалее главоломно веднага щом се въведат новите ТОЛ такси, като автомобилите ще използват алтернативни трасета където могат. Нещо повече - оскъпяването на пътуване между дадени населени места ще води до отказ от пътуване!
За пример трафика който се движи по Тракия не е същия, който се е движил по II-66. Магистралите създават допълнителен трафик, който преди това не е съществувал. Това са хора, които не биха предприели пътуване ако нямаше автомагистрала. Тези хора ще престанат да пътуват.
В краткосрочен план мярката има за цел да накаже потребителите на магистрални трасета, и да ограничи достъпа им до тях.
В среден хоризонт, личи ясна визия за елиминиране на средната класа като автомобилисти чрез едновременно вдигане на данъците за МПС, Гражданската отговорност, и ТОЛ системата, която за разлика от винетната насърчава хората към това да използват автомобилите си по-малко за единица време!
Очевидно тук никой не е чел препоръките на OECD, за факта че намаляването на цената (времева и парична), за преминаване на дадено разстояние вдига БВП правопропорционално. Настоящите мерки ще дадат обратен ефект, за сметка на 921 семейства гласоподаватели, хранещи се паразитно от хора извършващи реален труд и създаващи реален продукт.