Законопроектът предвижда мерки по прилагането на Регламент (ЕС) 2019/1010 на Европейския парламент и Съвета от 5 юни 2019 година относно привеждането в съответствие на задълженията за докладване в рамките на законодателството, свързано с околната среда, и за изменение на регламенти (ЕО) № 166/2006 и (ЕС) № 995/2010 на Европейския парламент и на Съвета, директиви 2002/49/ЕО, 2004/35/ЕО, 2007/2/ЕО, 2009/147/ЕО и 2010/63/ЕС на Европейския парламент и на Съвета, регламенти (ЕО) № 338/97 и (ЕО) № 2173/2005 на Съвета и Директива 86/278/ЕИО на Съвета (Регламент (ЕС) 2019/1010), поради което е включен в Плана за действие за 2020 г. с мерките, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз под номер 150. Изменящият европейски акт е регламент и като такъв има пряко приложение. Предвид че същият изменя Директива 2002/49/ЕО относно оценката и управлението на шума в околната среда, транспонирана в националното ни законодателство чрез ЗЗШОС, следва законът да бъде променен с цел избягване на противоречия в нормативната уредба на европейско и национално ниво.
Министерство на околната среда и водите
Адрес: София, София 1000, бул. Княгиня Мария Луиза № 22
Електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Разпоредбата на § 6 няма връзка с транспонираните директиви. Същата не е мотивирана и въздействието й не обсъдено в частичната оценка, поради което следва да отпадне от настоящия проект.
Разпоредбата на § 6 няма връзка с транспонираните директиви. Същата не е мотивирана и въздействието й не обсъдено в частичната оценка, поради което следва да отпадне от настоящия проект.
С § 6 от проекта се предлага изменение на чл. 16б, ал. 2, като липсват мотиви за направеното предложение.
С предложеното допълнение „За обекти за производство, съхраняване и търговия и обекти в областта на услугите, разкрити и разположени в жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение към“ се предлагат изменения, които не са от компетентността на министъра на околната среда и водите, предвид компетенциите предвидени в чл. 12 от закона.
От направеното предложение, не става ясно как при регламентирано изискване в чл. 16б, ал. 1 и предложената конкретен списък на обекти, ще бъде ясно определено и разграничено, кои обекти ще подлежат и кои няма да подлежат на задължително прилагане на становище от регионалните здравни инспекции, предвид факта, че тези изисквания се предвиждат да бъдат единствено разположени в жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение.
Предложеното допълнение, би изключило всички евентуални източници на шум, които се намират в непосредствена близост до жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение и би създало неравнопоставеност по прилагането на изикванията предвидени в закона, единствено по признак, че не са разположени в една сграда.
Направането предложение е необосновано и немотивирано от глледна точка на предмета на закона и евентуалното влияние, което би имало при прилагането му в практиката от страна на различните държавни органи и бизнеса би създало много неясноти и въпроси, особено ако проблемите са в съседна сграда, разположена в непосредствена близост до или срещу жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение.
С § 6 от проекта се предлага изменение на чл. 16б, ал. 2, като липсват мотиви за направеното предложение.
С предложеното допълнение „За обекти за производство, съхраняване и търговия и обекти в областта на услугите, разкрити и разположени в жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение към“ се предлагат изменения, които не са от компетентността на министъра на околната среда и водите, предвид компетенциите предвидени в чл. 12 от закона.
От направеното предложение, не става ясно как при регламентирано изискване в чл. 16б, ал. 1 и предложената конкретен списък на обекти, ще бъде ясно определено и разграничено, кои обекти ще подлежат и кои няма да подлежат на задължително прилагане на становище от регионалните здравни инспекции, предвид факта, че тези изисквания се предвиждат да бъдат единствено разположени в жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение.
Предложеното допълнение, би изключило всички евентуални източници на шум, които се намират в непосредствена близост до жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение и би създало неравнопоставеност по прилагането на изикванията предвидени в закона, единствено по признак, че не са разположени в една сграда.
Направането предложение е необосновано и немотивирано от глледна точка на предмета на закона и евентуалното влияние, което би имало при прилагането му в практиката от страна на различните държавни органи и бизнеса би създало много неясноти и въпроси, особено ако проблемите са в съседна сграда, разположена в непосредствена близост до или срещу жилищни сгради с повече от едно жилище или в сгради със смесено предназначение.
18.05.2020
19.06.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Какви са правилата при разпространяването на шум от ресторанти и дискотеки, които граничат с паркове, градини и резервати, планини и плажове?
Какви са правилата при разпространяването на шум от ресторанти и дискотеки, които граничат с паркове, градини и резервати, планини и плажове?