Причините, които налагат изготвянето на настоящия проект на Наредба, се основават на приетите изменения в Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) и са свързани със затваряне на пълния цикъл от прилагане на разработените в съответствие с влизане в сила на ЗПУО рамкови учебни планове и утвърдените заедно с тях учебни програми за основната степен на образование и в резултат на наблюдения и анализи по посока на постигането на очакваните резултати от обучението по различните учебни предмети за степента, както и становища на различни заинтересовани страни за оптимизиране на броя на часовете по отделни учебни предмети и за по-силен акцент в областта на дигитализацията.
Предложения за допълнения и изменения в Наредба № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план и причини, които налагат приемането им:
По този начин, без да се увеличава учебното съдържание, се осигуряват повече часове за упражнения и за практическо прилагане на наученото.
Министерство на образованието и науката
Адрес: София, София, бул. Княз Дондуков №2А
Електронна поща: priemna@mon.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Учебният предмет Човекът и обществото трябва да се нарича РОДИНОЗНАНИЕ, както си беше преди името на този предмет в начален етап! Трябва да се върне това наименование.
Учебният предмет Човекът и обществото трябва да се нарича РОДИНОЗНАНИЕ, както си беше преди името на този предмет в начален етап! Трябва да се върне това наименование.
Да се поставят на децата проекти, свързани с развитие на отделни учебни уроци.
Проектите да са екипни (между 3 и 5 ученика) и да се изисква от децата да търсят информация, да обменят предложения и идеи помежду си.
Да се акцентира върху търсенето на достоверни данни и отсяването на ненужна и невярна информация.
Да се поставят на децата проекти, свързани с развитие на отделни учебни уроци.
Проектите да са екипни (между 3 и 5 ученика) и да се изисква от децата да търсят информация, да обменят предложения и идеи помежду си.
Да се акцентира върху търсенето на достоверни данни и отсяването на ненужна и невярна информация.
Посещенията и дейностите да се извършват в кооперации на ниво клас, а не на ниво училище. Според резултатите на НВОто да се сдружават класове с високи резултати с класове с ниски резултати от други училища. Разпредлението и отчетността да става през РУОто. Децата-отличници, бъдещи ръководни кадри, ще могат да се запознаят с бъдещите си работници или клиенти. Ако деца не присъстват на такви събития по домашни причини, родителите да бъдат поканени да съдействат и участват в организирането на дейностите, както и да посетят на място сдружените училищата. Ако са държавни или общински служители да имат право държавата да им заплати инвестираното време за посещение, както и за написване на протокол за видяното и преживяното от гледна точка на длъжностата им характеристика на работното място и придобито образование. В протокола да се акцентира на описание как работата на съотвентия родител се отразява директно или косвено върху съдбата и качеството на живот на "обикновените" деца.
Посещенията и дейностите да се извършват в кооперации на ниво клас, а не на ниво училище. Според резултатите на НВОто да се сдружават класове с високи резултати с класове с ниски резултати от други училища. Разпредлението и отчетността да става през РУОто. Децата-отличници, бъдещи ръководни кадри, ще могат да се запознаят с бъдещите си работници или клиенти. Ако деца не присъстват на такви събития по домашни причини, родителите да бъдат поканени да съдействат и участват в организирането на дейностите, както и да посетят на място сдружените училищата. Ако са държавни или общински служители да имат право държавата да им заплати инвестираното време за посещение, както и за написване на протокол за видяното и преживяното от гледна точка на длъжностата им характеристика на работното място и придобито образование. В протокола да се акцентира на описание как работата на съотвентия родител се отразява директно или косвено върху съдбата и качеството на живот на "обикновените" деца.
Допълнителни дни за посещения на културни институции за всички ученици от 1 до 12 клас и финансиране на посещенията от училищния бюджет или чрез допълнителна държавна помощ. Включването на децата да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, а не пожелателно и според финансовите възможности. При нужда децата да се включват с друг клас.
Допълнителни дни за посещения на културни институции за всички ученици от 1 до 12 клас и финансиране на посещенията от училищния бюджет или чрез допълнителна държавна помощ. Включването на децата да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, а не пожелателно и според финансовите възможности. При нужда децата да се включват с друг клас.
Един учител да преподава математика, друг да упражнява материала, а трети да затвръждава и подготвя за писмено изпитване.
Всеки ученик да има право да ходи на консултация, при учителя които си избере.
Един учител да преподава математика, друг да упражнява материала, а трети да затвръждава и подготвя за писмено изпитване.
Всеки ученик да има право да ходи на консултация, при учителя които си избере.
Вместо въвеждане на 0,5 часа седмично математика въвеждане на 0,5 часа седмично за
Работа с надарени деца;
Интеграция и междукултурно обучение;
Методи на обучение / Независима работа;
Социално обучение;
Вместо въвеждане на 0,5 часа седмично математика въвеждане на 0,5 часа седмично за
Работа с надарени деца;
Интеграция и междукултурно обучение;
Методи на обучение / Независима работа;
Социално обучение;
01.07.2020
31.07.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Продължаването на идеите за програмиране в блокова среда в предмата наречен Дигитални технологии и творчество е добър преход в прогимназиална степен към програмирането.
Продължаването на идеите за програмиране в блокова среда в предмата наречен Дигитални технологии и творчество е добър преход в прогимназиална степен към програмирането.