С Решение № 33 на Министерския съвет от 20 януари 2020 г. бяха одобрени Визия, цели и приоритети на Националната програма за развитие България 2030.
Структурата на Националната програма за развитие България 2030 предвижда създаването на Приоритет 10 „Институционална рамка“.
Целта на приоритета ще е подобряването на институционалната рамка, като усилията ще бъдат насочени към намаляване на регулаторната тежест, подобряване на качеството, предвидимостта и устойчивостта на политиките на изпълнителната власт и на нормативната среда, укрепване на независимостта на съдебната система и намаляване на риска от корупция, което ще подобри бизнес средата и международната конкурентоспособност на икономиката. Успешното изпълнение на интервенциите в посочените области ще адресират Цел 16 „Насърчаване на мирни и приобщаващи общества за устойчиво развитие, осигуряване на достъп до правосъдие за всички и изграждане на ефективни, отговорни и приобщаващи институции на всички равнища“ от Целите за устойчиво развитие на ООН.
Съгласно т. 2 на решението и приложението към него водещи институции, за разработването на приоритета са администрацията на Министерския съвет и Министерството на правосъдието.
Съгласно т. 4 на решението отделните приоритети се изготвят съгласно образец, приложение към решението.
Съгласно т. 5 на решението след изготвянето на първи проект на детайлизирани отделни приоритети водещите институции провеждат обществени консултации със заинтересовани страни, в т.ч. с Икономическия и социален съвет.
Съгласно т. 6 на решението след провеждането на обществените консултации отделните приоритети се изпращат на Координационния комитет за управление, наблюдение, контрол и отчитане на изпълнението на Националната програма за развитие: България 2020.
След одобряването на Националната програма за реформи България 2030 в цялост ще се пристъпи към разработване на пакет от конкретни мерки, чрез изпълнението на които да бъдат изпълнение заложените в националната програма цели.
Поради тази причина настоящата обществена консултация е насочена основно към предложения от заинтересованите страни на конкретни мерки, които да залегнат в следващия пакет от мерки.
Желаещите да участват с предложения по настоящата консултация могат да го направят чрез следните комуникационни канали:
Име на координатора на консултацията и контакти: Искрен Иванов, 02/ 940 20 93 is.ivanov@government.bg.
Като приложение на Консултационния документ е съставен онлайн въпросник, който заинтересованите страни са поканени да попълнят.
* Всички получени предложения, независимо по какъв канал са получени, ще бъдат публикувани на Портала за обществени консултации.
** Всички предложения ще бъдат публикувани във вида, в който са получени.
*** Авторите на предложенията ще бъдат видими, след публикуването на предложенията.
Министерски съвет и неговата администрация
Адрес: София, бул. “Княз Александър Дондуков ” № 1
Електронна поща: gis@government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Текущи и целеви стойности на индикаторите за изпълнение
Използвайте навсякъде абсолютните стойности на индикаторите, вместо ранга на страната (мястото) в ЕС.
С други думи, използвайте Score вместо Ranking. Употребата на Ranking не е смислена по две причини:
- ако има спад в рамките на ЕС, а България запази сегашната си стойност и изкуствено получи по-висок ранг, това няма да означава, че е станала по-добра
- ако има всеобщо подобряване на състоянието в ЕС и ляво наклонено J-разпределение на стойностите на страните от ЕС, тогава същият и дори по-нисък ранг на България няма да означава, че страната не се развила или че положението се е влошило. Напротив - ако има подобрение на абсолютните стойности, значи има подобрение.
Текущи и целеви стойности на индикаторите за изпълнение
Използвайте навсякъде абсолютните стойности на индикаторите, вместо ранга на страната (мястото) в ЕС.
С други думи, използвайте Score вместо Ranking. Употребата на Ranking не е смислена по две причини:
- ако има спад в рамките на ЕС, а България запази сегашната си стойност и изкуствено получи по-висок ранг, това няма да означава, че е станала по-добра
- ако има всеобщо подобряване на състоянието в ЕС и ляво наклонено J-разпределение на стойностите на страните от ЕС, тогава същият и дори по-нисък ранг на България няма да означава, че страната не се развила или че положението се е влошило. Напротив - ако има подобрение на абсолютните стойности, значи има подобрение.
- да се изисква минимум практически опит в частния сектор при кандидатстване в държавно или общинско учреждение.
- да се изисква минимум практически опит в различни сфери при кандидатстване в държавно или общинско учреждение за управленчески пост.
- назначаване на (безработни) младежи като помощен персонал (сянки) на държавни и общински служители на управленски постове.
- държавните и общински служители да се назначават на 25%, 50% или максимум 75% и да работят минимум 25% в дирекция от друга сфера като БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн. Държавните и общински служители да имат право на платен отпуск за квалификационни курсове, като и за упражняване на дейност в извънредно положение или при нужда.
- научните работници в държавни институти да се назначават на максимум 75% и да работят минимум 25% в дирекция от друга сфера като БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн. Държавните и общински служители да имат право на платен отпуск за квалификационни курсове, като и за упражняване на дейност в извънредно положение или при нужда.
- съветници на държавни служители да доказват практически (доброволчески) опит от БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн
- да се изисква минимум практически опит в частния сектор при кандидатстване в държавно или общинско учреждение.
- да се изисква минимум практически опит в различни сфери при кандидатстване в държавно или общинско учреждение за управленчески пост.
- назначаване на (безработни) младежи като помощен персонал (сянки) на държавни и общински служители на управленски постове.
- държавните и общински служители да се назначават на 25%, 50% или максимум 75% и да работят минимум 25% в дирекция от друга сфера като БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн. Държавните и общински служители да имат право на платен отпуск за квалификационни курсове, като и за упражняване на дейност в извънредно положение или при нужда.
- научните работници в държавни институти да се назначават на максимум 75% и да работят минимум 25% в дирекция от друга сфера като БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн. Държавните и общински служители да имат право на платен отпуск за квалификационни курсове, като и за упражняване на дейност в извънредно положение или при нужда.
- съветници на държавни служители да доказват практически (доброволчески) опит от БЧК, пожарна, полиция, инспекторат, паркове и гадини, чистота, справяне с и предотвратяване на бедствия, образование, изхранване на населението итн
04.08.2020
13.09.2020
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Анкета за определяне и самоопределяне на комуникационните проблеми вътре в институция, в дирекция, в звено и при комуникация с граждани по време на изпълнение на ИнституционалнаТА рамка. Възможна класификационна рамка
"заглушаване на пост"
"Китайски шушукане/ телефонна игра /руски скандал"
"прекрасен телефон"
"безжичен телефон"
"Телефонът"
"Грешката става по-голяма, като преминава от уста в уста"
"шепнене игра" "Шепнеща игра"
"Съобщение игра"
"Гарванът струва десет"
"Счупена игра на телефон"
"глух телефон" или "мъртъв телефон"
Анкета за определяне и самоопределяне на комуникационните проблеми вътре в институция, в дирекция, в звено и при комуникация с граждани по време на изпълнение на ИнституционалнаТА рамка. Възможна класификационна рамка
"заглушаване на пост"
"Китайски шушукане/ телефонна игра /руски скандал"
"прекрасен телефон"
"безжичен телефон"
"Телефонът"
"Грешката става по-голяма, като преминава от уста в уста"
"шепнене игра" "Шепнеща игра"
"Съобщение игра"
"Гарванът струва десет"
"Счупена игра на телефон"
"глух телефон" или "мъртъв телефон"