Със законопроекта се цели създаването на по-ефективна законова рамка в областта на младежта и разрешаването на проблеми, идентифицирани в практиката по прилагане на действащите текстове на Закона за младежта.
Министерство на младежта и спорта
Адрес: София, София - 1040, бул. Васил Левски № 75
Електронна поща: anticorruption@mpes.government.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
Линк към Позиция за младежка работа и младежки работник: https://drive.google.com/file/d/14V7KJ7n2Lzp5MudrHPE2LbwcLiVnuaJF/view
Линк към Декларацията от Третата конвенция за младежка работа: https://www.eywc2020.eu/downloads/doctrine/WebforumVeranstaltungenWebsiteBundle:Media-file-54/EN_3rd%20EYWC_final%20Declaration.pdf
Позиция на Европейски младежки форум за младежката работа: https://www.youthforum.org/sites/default/files/publication-pdfs/PP-Youth-Work.pdf
Линк към Позиция за младежка работа и младежки работник: https://drive.google.com/file/d/14V7KJ7n2Lzp5MudrHPE2LbwcLiVnuaJF/view
Линк към Декларацията от Третата конвенция за младежка работа: https://www.eywc2020.eu/downloads/doctrine/WebforumVeranstaltungenWebsiteBundle:Media-file-54/EN_3rd%20EYWC_final%20Declaration.pdf
Позиция на Европейски младежки форум за младежката работа: https://www.youthforum.org/sites/default/files/publication-pdfs/PP-Youth-Work.pdf
По мое мнение, предложените изменения са адекватни и добре обосновани.
По мое мнение, предложените изменения са адекватни и добре обосновани.
Мотиви
относно допълнения и изменения на Закона за младежта.
В Община Каспичан има учредени четири младежки клуба от края на 2020г. Учредени сме като социална услуга, която общината предлага на доброволен принцип и имаме минимален бюджет за да осъществяваме инициативите и дейностите си. Изпълняваме дейностите си синхронизирано с националната стратегия за младежта. Желаем да имаме възможността този закон да уреди правният ни статут и да ни даде възможност да кандидатстваме по национални и европроекти.
Като за това имаме следните предложения:
(2) Младежките организации създадени по чл.20, ал.3 се вписват в НИСМ вписвайки БУЛСТАТ на съответната обшина към която са учредени.
Мотиви
относно допълнения и изменения на Закона за младежта.
В Община Каспичан има учредени четири младежки клуба от края на 2020г. Учредени сме като социална услуга, която общината предлага на доброволен принцип и имаме минимален бюджет за да осъществяваме инициативите и дейностите си. Изпълняваме дейностите си синхронизирано с националната стратегия за младежта. Желаем да имаме възможността този закон да уреди правният ни статут и да ни даде възможност да кандидатстваме по национални и европроекти.
Като за това имаме следните предложения:
(2) Младежките организации създадени по чл.20, ал.3 се вписват в НИСМ вписвайки БУЛСТАТ на съответната обшина към която са учредени.
07.10.2021
07.11.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Отново, и тук съжаляваме да видим, че са отпаднали текстовете, които разпознават младежките пространства като ценен ресурс за подкрепа на развитието на младите хора. Наред с младежките центрове, чиято роля вече се разпознава у нас и разполагаме с налични стандарти, ние считаме за ключово да подкрепяме и алтернативни младежки пространства. У нас има достатъчно добри примери за такива, които играят огромна роля в подкрепата на развитието на младите хора на местно ниво, по същество са доставчици на младежка работа и пространство за реализация на младежки дейности и инициативи в полза на местната общност - пространството на сдружение “Млади изследователи за младежко развитие” в Смолян, Хале 3 във Варна, Младежката сфера в Шумен, Hub-a в Самоков. Голяма част от тях се поддържат от младежки организации и организации работещи в полза на младите хора. Наскоро младежко пространство бе открито и с подкрепата на община Бургас - павилион “Чайка”. Вземайки предвид изброените добри практики, както и цел 9 от Европейските младежки цели, отбелязваме като ключово дефинирането на младежките пространства в Допълнителните разпоредби на Закона за младежта със следния текста, съгласуван с 120 представители на младежки организации по време на VIII Национална младежка среща на тема „Младежки пространства“: „Младежко пространство” е физическа инфраструктура за младежка работа, неформално обучение и информално учене, физическа активност и оползотворяване на свободното време от и за младите хора".
Отново, и тук съжаляваме да видим, че са отпаднали текстовете, които разпознават младежките пространства като ценен ресурс за подкрепа на развитието на младите хора. Наред с младежките центрове, чиято роля вече се разпознава у нас и разполагаме с налични стандарти, ние считаме за ключово да подкрепяме и алтернативни младежки пространства. У нас има достатъчно добри примери за такива, които играят огромна роля в подкрепата на развитието на младите хора на местно ниво, по същество са доставчици на младежка работа и пространство за реализация на младежки дейности и инициативи в полза на местната общност - пространството на сдружение “Млади изследователи за младежко развитие” в Смолян, Хале 3 във Варна, Младежката сфера в Шумен, Hub-a в Самоков. Голяма част от тях се поддържат от младежки организации и организации работещи в полза на младите хора. Наскоро младежко пространство бе открито и с подкрепата на община Бургас - павилион “Чайка”. Вземайки предвид изброените добри практики, както и цел 9 от Европейските младежки цели, отбелязваме като ключово дефинирането на младежките пространства в Допълнителните разпоредби на Закона за младежта със следния текста, съгласуван с 120 представители на младежки организации по време на VIII Национална младежка среща на тема „Младежки пространства“: „Младежко пространство” е физическа инфраструктура за младежка работа, неформално обучение и информално учене, физическа активност и оползотворяване на свободното време от и за младите хора".