Проектът на Закон за изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа (ЗИД ЗППЦК) предвижда въвеждане в националното законодателство на мерки по прилагане на Регламент (ЕС) 2020/1503 на Европейския парламент и на Съвета от 7 октомври 2020 година относно европейските доставчици на услуги за колективно финансиране на предприятията и за изменение на Регламент (ЕС) 2017/1129 и на Директива (ЕС) 2019/1937 (Регламент (ЕС) 2020/1503), както и въвеждане в националното законодателство на изискванията на Директива (ЕС) 2021/338 на Европейския парламент и на Съвета от 16 февруари 2021 година за изменение на Директива 2014/65/ЕС по отношение на изискванията за предоставяне на информация, управлението на продуктите и ограниченията на позициите и на директиви 2013/36/ЕС и (ЕС) 2019/878 по отношение на тяхното приложение към инвестиционните посредници с цел да се подпомогне възстановяването от кризата във връзка с COVID-19, а така също въвеждане на мерки по прилагането на Регламент (ЕС) 2021/557 на Европейския парламент и на Съвета от 31 март 2021 година за изменение на Регламент (ЕС) 2017/2402 за определяне на обща рамка за секюритизациите и за създаване на специфична рамка за опростени, прозрачни и стандартизирани (ОПС) секюритизации, както и други изменения с оглед актуализиране и прецизиране на нормативната уредба.
Отговорна дирекция:"Регулация на финансовите пазари"E-mail:n.daskalova@minfin.bg; е.petrova@minfin.bg*Редакция от 12 април 2022 г.:Със законопроекта за изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа (ЗИД ЗППЦК) се въвеждат мерки по прилагане на Регламент (ЕС) 2020/1503 на Европейския парламент и на Съвета от 7 октомври 2020 година относно европейските доставчици на услуги за колективно финансиране на предприятията и за изменение на Регламент (ЕС) 2017/1129 и на Директива (ЕС) 2019/1937 (Регламент (ЕС) 2020/1503). С цел съобразяване с изискването на чл. 49 от него държавите членки да осигурят прилагането на единен праг от 5 000 000 евро на общо набраните средства за предложенията за колективно финансиране, направени от един създател на проект, със ЗИД на ЗППЦК публикуван за обществена консултация в края на 2021 г. беше предложено прагът от левовата равностойност на 3 000 000 евро за освобождаването от задължението за публикуване на проспект при публично предлагане на ценни книжа, въведен в ЗППЦК в съответствие с Регламент (ЕС) 2017/1129 относно проспекта, да бъде повишен до левовата равностойност на 5 000 000 евро, с цел избягване на регулаторен арбитраж при набирането на средства. Вследствие на постъпилите становища в хода на обществената консултация с предложение повишаването на прага по Регламент (ЕС) 2017/1129 да бъде определено до максималното по регламента, а именно левовата равностойност на 8 000 000 евро, както и други бележки, по законопроекта са предложени редакции с оглед отразяването им, като беше изготвена и съгласувана преработена предварителна частична оценка на въздействието. С повишаването на прага до левовата равностойност на 8 000 000 евро ще се отчете наблюдавания засилен интерес и презаписванията на емисиите при публични предлагания на пазара за растеж, както и ще се създаде нормативна възможност за повече малки и средни предприятия да набират капитал при по-ниски разходи и такси и по-малко административни тежести, при същевременното съблюдаване на изисквания за допускането до търговия на многостранни системи за търговия, каквито са пазарите за растеж.
Министерство на финансите
Адрес: София, ул. Г. С. Раковски № 102
Електронна поща: feedback@minfin.bg
---
Пакет основни документи
Консултационен документ
---
Справка становища
---
,,4. В чл.56,ал.3 се създава нова т.9 :
9. Служба ,,Военно разузнаване''.
В чл. 56а ,ал.3 се създава нова т.14:
14.Служба,,Военно разузнаване''.
Мотиви
Съгласно §1 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) Служба ,,Военно разузнаване'' (СВР) е служба за сигурност и като такава е оправомощена по силата на чл.11, ал.1,т.1 и т.2 от ЗЗКИ да извършва проучванията за надеждност на своите служители и кандидатите за работа, както и на физически и юридически лица, които кандидатстват за сключване или които изпълняват договор, свързан с достъп до класифицирана информация.
В рамките на процедурите за проучване за надеждност на физически или юридически лица във връзка с достъпът им до класифицирана информация, СВР и към настоящия момент отправя множество запитвания до БНБ по реда на чл.9, ал.1, т.1 от правилника за приложение на Закона за защита на класифицираната информация (ПЗЗКИ) за предоставяне на хартиен носител на информация, съдържаща се в базите данни на дирекция,,Регистри'' - БНБ, като редът за това и към настоящия момент е регламентиран в чл.62, ал.9 от ЗКИ.
Включването на СВР сред органите с право на достъп до електронните информационни системи на БНБ и в частност до регистрите за паричните задължения на клиентие (чл.56, ал.1 от ЗКИ) ще съкрати значително времето за получаване на информация и ще намали административната тежест и за двете страни.
Същевременно ограниченията за този достъп, предложени с текста на новата т.4, а именно - информация от системата на БНБ да се получава само по повод на конкретни проверки в рамките на извършвани от СВР проучвания за надеждност целят да съдадат ефективен механизъм за спазване на изискванията на чл.56, ал.12 от ЗКИ и на чл.56а, ал.5 от ЗКИ за предоставяне на информация на органи и институции единствено и само в изпълнение на служебните им задължения и по повод на конкретни проверки.
,,4. В чл.56,ал.3 се създава нова т.9 :
9. Служба ,,Военно разузнаване''.
В чл. 56а ,ал.3 се създава нова т.14:
14.Служба,,Военно разузнаване''.
Мотиви
Съгласно §1 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) Служба ,,Военно разузнаване'' (СВР) е служба за сигурност и като такава е оправомощена по силата на чл.11, ал.1,т.1 и т.2 от ЗЗКИ да извършва проучванията за надеждност на своите служители и кандидатите за работа, както и на физически и юридически лица, които кандидатстват за сключване или които изпълняват договор, свързан с достъп до класифицирана информация.
В рамките на процедурите за проучване за надеждност на физически или юридически лица във връзка с достъпът им до класифицирана информация, СВР и към настоящия момент отправя множество запитвания до БНБ по реда на чл.9, ал.1, т.1 от правилника за приложение на Закона за защита на класифицираната информация (ПЗЗКИ) за предоставяне на хартиен носител на информация, съдържаща се в базите данни на дирекция,,Регистри'' - БНБ, като редът за това и към настоящия момент е регламентиран в чл.62, ал.9 от ЗКИ.
Включването на СВР сред органите с право на достъп до електронните информационни системи на БНБ и в частност до регистрите за паричните задължения на клиентие (чл.56, ал.1 от ЗКИ) ще съкрати значително времето за получаване на информация и ще намали административната тежест и за двете страни.
Същевременно ограниченията за този достъп, предложени с текста на новата т.4, а именно - информация от системата на БНБ да се получава само по повод на конкретни проверки в рамките на извършвани от СВР проучвания за надеждност целят да съдадат ефективен механизъм за спазване на изискванията на чл.56, ал.12 от ЗКИ и на чл.56а, ал.5 от ЗКИ за предоставяне на информация на органи и институции единствено и само в изпълнение на служебните им задължения и по повод на конкретни проверки.
Становището на БСК е публикувано на адрес https://bia-bg.com/standpoint/view/29394/
Становището на БСК е публикувано на адрес https://bia-bg.com/standpoint/view/29394/
І. Общи бележки и предложения
На основание разпоредбите на Регламент (ЕС) 2017/1129, които дават право на държавите-членки сами да определят прага до 8 млн. EUR, предлагаме по чл.89б, ал.3 да бъде възприет този праг – левовата равностойност на 8 млн.евро.
Във връзка с горното:
ІІ. Конкретни предложения по текста
Предложеният текст възпроизвежда почти дословно съществуващата разпоредба на чл.89в, ал.3.
Предложеният текст възпроизвежда почти дословно съществуващата разпоредба на чл.89ч.
Разпоредба, с която Комисията има право да забрани на член на управителния орган да изпълнява управленски функции, за което се смята, че носи отговорност за нарушение. Подобна мярка за недоказани нарушения може да блокира за дълго време работата на юридическото лице.
София, 19.11.2021
І. Общи бележки и предложения
На основание разпоредбите на Регламент (ЕС) 2017/1129, които дават право на държавите-членки сами да определят прага до 8 млн. EUR, предлагаме по чл.89б, ал.3 да бъде възприет този праг – левовата равностойност на 8 млн.евро.
Във връзка с горното:
ІІ. Конкретни предложения по текста
Предложеният текст възпроизвежда почти дословно съществуващата разпоредба на чл.89в, ал.3.
Предложеният текст възпроизвежда почти дословно съществуващата разпоредба на чл.89ч.
Разпоредба, с която Комисията има право да забрани на член на управителния орган да изпълнява управленски функции, за което се смята, че носи отговорност за нарушение. Подобна мярка за недоказани нарушения може да блокира за дълго време работата на юридическото лице.
София, 19.11.2021
17.11.2021
17.12.2021
---
Справка или съобщение.---
Окончателен акт на Министерския съвет
Горепосоченте предложения са по отношение на §18 на проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за публично предлагане на ценни книжа и създаването на нова т.4
Горепосоченте предложения са по отношение на §18 на проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за публично предлагане на ценни книжа и създаването на нова т.4